ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

ضرر سامسونگ به علت کاهش تولید آیفون 10

چندی پیش اپل اعلام نمود که سود ناشی از فروش آیفون بیشتر از حد انتظار بوده و به نظر می‌رسد که آیفون ۱۰ فروش مطلوبی داشته باشد. هرچند که هر روز گزارش‌های ضد و نقیضی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

چندی پیش اپل اعلام نمود که سود ناشی از فروش آیفون بیشتر از حد انتظار بوده و به نظر می‌رسد که آیفون ۱۰ فروش مطلوبی داشته باشد. هرچند که هر روز گزارش‌های ضد و نقیضی درباره‌ی میزان فروش گرانترین آیفون می‌شنویم چرا که گفته می‌شود شرکت کوپرتینویی میزان تولید این مدل را بسیار کاهش داده است. حال گزارش شده که این اتفاق تا حد زیادی به سامسونگ آسیب وارد کرده است.

چند هفته پیش وب سایت Nikkei به نقل از منابع آگاه در زنجیره تامین آیفون 10 گزارش داد که تولید قطعات این پرچمدار را به نصف کاهش داده است. حال سایت ژاپنی مذکور خبر می‌دهد که این مسئله به سامسونگ ضرر زیادی وارد کرده است. کمپانی کره‌ای ظرفیت خط تولید خود را بالا برده بود تا بتواند رقم تولید نمایشگر‌های OLED آیفون 10 را با توجه به سفارش اپل بالا نگه دارد اما با کاهش تولید این تلفن هوشمند، خط تولید سامسونگ ظرفیت بلا استفاده‌ای پیدا کرده است.

اپل صد دلار بابت تولید هر کدام از پنل‌های OLED که از حسگر لمسی بهره می‌برند، هزینه پرداخت می‌کند. این مبلغ دو برابر هزینه‌ی پنل‌های LCD است که سامسونگ برای آیفون 8 پلاس تولید می‌کند.

بیشتر تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند علاقه‌ای به جایگزینی نمایشگر‌های LCD با نمونه های  OLED ندارند چرا که این صفحه نمایش‌ها هزینه‌ی تولید بالایی دارند. برای مثال تنها ۵ تا ۱۰ درصد از موبایل‌های تولید شده توسط کمپانی‌های سردمدار بازار چین یعنی اوپو و ویوو از نمایشگرهای OLED بهره می‌برند اما به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی قصد دارند که از رقابت عقب نمانده و میزان تولید مدل‌های برخوردار از پنل‌های OLED را افزایش دهند.

این در حالیست سامسونگ نسبت به سال گذشته از نمایشگر‌های OLED کمتری برای تولید محصولات خودش استفاده کرده است. این مطلب شاید به این شرکت کمک کرده باشد که قیمت محصولاتش را ثابت نگه داشته و رتبه‌ی خوبی در میزان فروش کلی کسب کند اما موجب شده که تولید پنل‌های OLED این شرکت به حد اشباع برسد. طبق گزارش‌های بدست آمده سامسونگ تنها می تواند ۵۰ تا ۶۰ درصد از نمایشگر‌های تولید شده در خط تولیدش را استفاده کند.

این اشباع در آینده ممکن است بیشتر نیز بشود چرا که کمپانی LG Display تنها یکی از شرکت‌هایی‌ است که خط تولید اینگونه نمایشگرها را به راه انداخته و قصد دارد ظرفیت تولید آنها را تا سال ۲۰۲۰ دوبرابر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    اولد خوبه ولی قبلا a7 2017 داشتم پدره چشممو در آورد رنگ هارو بیش از حد پررنگ و غلیظ نمایش میده و خیلی از پژوهشگرا هم تایید کردن ضرر اولد و امولد 3برابره lcd هستش الان هم G6 دارم کنتراست بالا داره و رنگ هارو طبیعی نشون میده اما کسایی که دنبال تابلوی نقاشی هستن اولد بهترین گزینه هستش و در آخر من از اولد راضی نیستم شاید بعدا پیشرفت کنه خوب شه.

    • آریا
      آریا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

      اپل با بهینه سازی کاری کرده که رنگها مثل بقیه آیفونها با پنل ips ، طبیعیه ، یعنی پنل oled ءiphone X از خود سازنده بهتر شده و رنگها مثل اکثر گوشیهای سامسونگ جیغ نیست ....ولی خب مشکل پنل oled پابرجاست Burn in و عمر کمتر پنلهای oled نسبت به سایر دیسپلیها

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    دی جی جان مدتیه حال خوب نیست

مطالب پیشنهادی