ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از لامبورگینی اونتادور SV؛ قدرتمندترین محصول لامبو سریعتر می شود

به احتمال زیاد مهندسان لامبورگینی این ایام، روز های پرمشغله ای را سپری کرده و کمتر وقت می کنند استراحت کنند. سال گذشته برای لامبورگینی سال پرفعالیتی بوده و تقریبا در همین موقع از سال ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

به احتمال زیاد مهندسان لامبورگینی این ایام، روز های پرمشغله ای را سپری کرده و کمتر وقت می کنند استراحت کنند. سال گذشته برای لامبورگینی سال پرفعالیتی بوده و تقریبا در همین موقع از سال بود که این کمپانی خودرو های هوراکان پرفورمانته، شاسی بلند اوروس و کانسپت ترزو میلنیو را معرفی کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن معرفی اجمالی این خودرو ها، مروری نیز بر جدیدترین عکس های جاسوسی منتشر شده از محصول جدید لامبورگینی داشته باشیم.

هوراکان پرفورمانته پس از انجام تست ها و آزمایش های مختلف، اخیرا معرفی شده است. موتور تنفس طبیعی 10 سیلندر این خودرو می تواند قدرت 631 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر را تولید می کند که با بهبودی 0.3 ثانیه ای در مقایسه با مدل کوپه LP610-4 طی 2.9 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

بنا به گفته های مهندسان خلاق لامبورگینی این خودرو کاملا از نو مهندسی شده است. این مهندسی را می توان در افزایش کارایی و متریال جدیدی که در خودرو به کار رفته مشاهده کرد.

Huracan Performante

اوروس بعد از مدت ها انتظار طرفداران این کمپانی معرفی شد. این خودرو که احتمال می رود نسخه الکتریکی آن اولین مدل هیبریدی لامبورگینی خواهد بود می تواند با موتور 8 سیلندر خود قدرتی معادل با 650 اسب بخار و گشتاوری 850 نیوتن متری تولید کند.

این شاسی بلند اسپرت با نهایت توان خود به سرعت 305 کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب 0 تا 100 آن در حدود 3.6 ثانیه است.

Urus SUV

کانسپت ترزو میلنیو سوپر خودروی الکتریکی را توصیف می کند که در تولید آن علاوه بر مهندسان خلاق لامبورگینی، پرفسور های دانشگاه MIT نیز نقش داشته اند.

همانطور که از نام این کانسپت مشخص است هدف این خودروساز ایتالیایی از معرفی آن تولید خودروی مخصوص هزاره سوم است.

مدیران این کمپانی ضمن حفظ موضع قبلی خود مبنی بر لزوم وجود موتور های V یا W شکل، به طرفداران و علاقه مندان خود قول داده اند که استفاده از قوای محرکه الکتریکی تاثیری بر کارایی و سرعت محصولات سریع و چابک آن ها نگذاشته و آن ها هرگز از تعداد سیلندر های موتور های تولیدی خود نخواهند کاست.

Terzo Milennio concept

اما طبق تازه ترین اخبار و عکس هایی که منتشر شده در حال حاضر تمرکز مهندسان این کمپانی بر روی مدل جذابی از اونتادور است. به نظر می رسد این سوپر اسپرت عجیب و دیدنی جانشینی برای اورنتادور SV خواهد بود.

به جز عکس ها و فیلم های جاسوسی که از این خودرو منتشر شده هنوز هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نبوده و مسئولین لامبورگینی نیز انتشار اطلاعات و جزئیات بیشتر را به آینده موکول می کنند.

با توجه به عکس های منتشر شده این وسیله نقلیه به یک جفت اگزوز خاص مشابه با آنچه که بر روی هوراکان پرفورمانته قرار دارد مجهز است. همچنین چرخ هایی با قفل مرکزی و قسمت های آیرودینامیکی فراوانی نیز در جلوی خودرو به چشم می خورد.

بال های عقب (rear wing) این خودرو متفاوت از سایر خودروهای تولید انبوه مدرن به نظر می رسد و احتمالا از تکنولوژی های آیرودینامیکی هوراکان پرفورمانته، برای این سوپر اسپرت نیز استفاده شده است.

در تصاویر جاسوسی این لامبورگینی، یک پورشه 911 GT3 نیز دیده می شود. احتمالا لامبورگینی به دنبال آن است که خودروی جدید خود را با این پورشه طوفانی قیاس کند.

در حال حاضر این خودروی جدید با نام اونتادور جوتا شناخته می شود. اما در صنعت خودروسازی هیچ چیزی قابل پیش بینی نبوده و ممکن است لامبورگینی در زمان رونمایی این خودرو را با نام هایی مثل اونتادور VT و یا حتی Quattrovalvole  معرفی کند.

پیش از این لامبورگینی در سال 1970 خودرویی به نام میورا جوتا طراحی کرد. این خودرو مسابقه ای توسط باب والانس تست شد اما هرگز به مرحله تولید انبوه و شرکت در مسابقات نرسید.

مدیران لامبورگینی تمایلی به این خودروی دست کاری شده والانس نشان نده و تحت تاثیر بحران های مالی آن زمان مجبور شدند طرح این سوپر اسپرت را  بفروشند. گفته می شود والانس برای طراحی جوتا، میورا S را دستکاری و طراحی مجدد کرده بود.

به هر روی باید احتمالا تا نمایشگاه ژنو امسال صبر کرد و دید که لامبورگینی اینبار چه محصولی را در گاراژ مخوف خود پرورش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    خوش به حال اونی که می تونه اینو بخره،هرچند ایرانی ثروتمندی هم که قدرت خریدش هم داشته باشه،باز قوانین مسخره ایران اجازه تردد آن را نمیدهد.

مطالب پیشنهادی