ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با کلاه ایمنی‌ جدید Edge پشت سرتان را ببینید

کلاه‌ ایمنی دوچرخه سواران دستخوش تغییرات بسیاری شده است و بارها تجهیزات متفاوتی نظیر چراغ‌های راهنما، دستگاه های ارتباطی و سیستم‌های جستجوی نقطه کور به آن اضافه می‌شود. اکنون یک استارتاپ استرالیایی به نام «سایکل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۰

کلاه‌ ایمنی دوچرخه سواران دستخوش تغییرات بسیاری شده است و بارها تجهیزات متفاوتی نظیر چراغ‌های راهنما، دستگاه های ارتباطی و سیستم‌های جستجوی نقطه کور به آن اضافه می‌شود. اکنون یک استارتاپ استرالیایی به نام «سایکل ویژن» (Cyclevision) کلاه ایمنی‌ جدید خود یعنی Edge را معرفی نموده است که دو دوربین‌ در آن تعبیه شده که به دوچرخه سواران اجازه می‌دهد از خطرات دوری کرده و ماجراجویی‌های خود را ضبط نمایند.

دو دوربین به کار رفته در کلاه ایمنی‌ جدید یاد شده قادرند که ویدیو‌های دوچرخه سواران با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. در لنز این دوربین‌ها توانایی چرخش ۱۶۰ درجه تعبیه شده که زاویه‌ی دیدی ۳۲۰ درجه‌ای برای Edge به ارمغان می‌آورد. به ادعای Cyclevision حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی به کار رفته در این گجت می‌تواند ۴ ساعت محتوای ویدیویی را در خود ذخیره کند. این دستگاه پس از پر شدن حافظه‌اش به طور خودکار سراغ قدیمی‌ترین فیلم موجود رفته و محتوای جدید را به جای آن ذخیره می‌کند.

یک درگاه micro USB در این دستگاه تعبیه شده تا بتوان فیلم‌های ضبط شده را به یک کامپیوتر انتقال داد. باتری این گجت ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و قادر است بین ۲.۵ تا ۳ ساعت بدون نیاز به شارژ فعالیت کند، هرچند این محصول می‌تواند از طریق وای فای به یک موبایل هوشمند نیز متصل شود و محتوای ویدیویی را استریم کند. بدین ترتیب اگر کاربری موبایلش را به دسته دوچرخه‌ی خود وصل کند می‌تواند با استریم ویدیو از پشت سر خود، مکانیزمی شبیه آینه‌ی عقب ماشین به کار گیرد.

«راب اسکر» خالق کلاه ایمنی‌ جدید Edge پس از تصادف‌های زیادی که با دوچرخه خود تجربه کرد، ایده‌ی ساخت چنین محصولی را در ذهن خود پروراند تا ایمنی را به این وسیله‌ی نقلیه‌ی پاک اضافه کند. با استفاده از این وسیله می‌توان در صورت وقوع تصادف، ویدیوی این اتفاق را چک کرده و مقصر را یافت. البته این وسیله قابلیت این را دارد که به مانند دوربین‌های گو پرو صرفاً برای تولید محتوای سرگرم کننده استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی