ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا 13 تبعه روسی را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم کرد

دفتر رابرت مولر، مسئول تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در بیانیه ای تازه از محکومیت 13 شخص از سوی هئیت منصفه ای فدرال به خاطر دسیسه چینی برای ارتکاب به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۵

دفتر رابرت مولر، مسئول تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در بیانیه ای تازه از محکومیت 13 شخص از سوی هئیت منصفه ای فدرال به خاطر دسیسه چینی برای ارتکاب به کلاه برداری بانکی و تکنولوژیک، سرقت هویت و دسیسه چینی برای فریب مردم خبر داده است. این اتهامات بدان معناست که اشخاص مذکور، حالاً رسماً تحت تعقیب دولت ایالات متحده هستند.

کمیته تحقیقات در زمینه مداخله روسیه در انتخابات سال 2016، «آژانس تحقیقات اینترنتی» روسیه را به عنوان متهم اصلی پرونده معرفی می کند که ظاهراً از اوایل سال 2014، درگیر عملیات هایی برای دستکاری انتخابات و پروسه های سیاسی بوده است. تمام متهمان، مشغول استفاده غیرقانونی از پلتفرم های شبکه اجتماعی بوده اند تا گرایش سیاسی مطبوع خود و نیز کمپین دونالد ترامپ را پروموت کنند.

در بیانیه امروز آمده: «قوانین آمریکا، اتباع خارجی را از صرف هزینه برای تاثیرگذاری روی انتخابات فدرال منع می کند. هیچ یک از اتباع خارجی حاضر در ایالات متحده، پیش از نام نویسی در دفتر دادستان کل قادر به مشارکت در فعالیت های سیاسی نیستند و اتباعی خارجی که به دنبال دریافت ویزا آمریکا هستند، باید اطلاعاتی حقیقی و دقیق به دولت ارائه کنند». هیئت منصفه آمریکایی عقیده دارد که این 13 نفر، تمام این قوانین را نقض کرده اند.

بنابر گزارش ها، آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه از سال 2013 در حال همکاری با دولت این کشور بوده و با ورود به تجارت های مختلف، فعالیت های واقعی خود را پوشانده است. گفته می شود این آژانس صدها نفر را به استخدام خود درآورده، چندین شخصیت تقلبی ساخته و از آنها برای به راه اندازی «جنگ اطلاعاتی علیه ایالات متحده آمریکا» استفاده کرده است. از جمله فعالیت های این آژانس می توان به تحلیل عمیق گروه های سیاسی در شبکه های اجتماعی، سفر به آمریکا برای جمع آوری اطلاعات، مذاکره با گروه های سیاسی آمریکایی و خرید تبلیغات اشاره کرد.

گفته می شود در سال 2016، این آژانس روی انتخابات ریاست جمهوری متمرکز بوده است و از کارمندان خود خواسته تا به نشر اطلاعات منقی علیه هیلاری کلینتون، تد کروز و مارکو روبیو بپردازند؛ اما ظاهراً گرایش های سیاسی روسیه سبب شده تا آژانس تحقیقات اینترنتی، فعالیتی علیه برنی سندرز یا دونالد ترامپ نداشته باشد. گفتنی است که فیسبوک، توییتر و اینستاگرام اصلی ترین پلتفرم های این آژانس روسی برای جهت دهی به افکار عمومی بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی