ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه های انرژی هوشمند تسلا به برق رسانی در کانادا ثبات می بخشند

به نظر می رسد آزمایش های تسلا با «شبکه های انرژی هوشمند» اش هنوز به پایان نرسیده. شرکت برق شهرستان نوا اسکوشیا کشور کانادا، اخیراً راه اندازی پروژه ای آزمایشی را به اتمام رسانده که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

به نظر می رسد آزمایش های تسلا با «شبکه های انرژی هوشمند» اش هنوز به پایان نرسیده. شرکت برق شهرستان نوا اسکوشیا کشور کانادا، اخیراً راه اندازی پروژه ای آزمایشی را به اتمام رسانده که از باتری های خانگی Powerwall 2 تسلا و نیز پاورپک هایی مطابق با استانداردهای شرکت های برق رسانی بهره می برد تا سیستم قابل اتکاتری برای انرژی بادی فراهم آورد.

پروژه Intelligent Feeder که در شهرک اِلمزدیل واقع شده، یکی از مشکلات رایج شبکه های الکتریکی را با ذخیره کردن انرژی اضافه توربین های بادی نزدیک به خود در پاورپک ها برطرف می کند و سپس این انرژی ذخیره شده را به خانه های محلی (شامل خانه هایی که از باتری های Powerwall 2 بهره می برند) می فرستد تا هنگام قطعی برق، مردم قادر به استفاده از آن باشند.

تسلا

فاز نخست این پروژه (که تا حدودی مورد حمایت دولت فدرال کانادا است) تا پیش از پایان ماه فوریه آغاز به کار می کند و تا سال 2019 ادامه می یابد؛ با این حال بعد از اتمام پروژه، پاورپک ها جمع آوری نشده و در شبکه باقی می مانند. بدیهی است که گسترش این پروژه به دیگر نقاط کانادا، به میزان موفقیت آن در نووا اسکوشیا بستگی دارد و باید دید که سخت افزار تسلا، قادر به کمک به ساکنان محلی و نیز دولت کانادا خواهد بود یا خیر.

ناگفته نماند برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد، ابعاد پروژه Intelligent Feeder آنقدرها بزرگ است و ایستگاه باتری المزدیل، تنها به 300 خانه برق رسانی می کند و تنها 10 عدد از این خانه ها به باتری های Powerwall 2 مجهز شده اند. اما راه اندازی این پروژه یک بار دیگر از تمایل جهانی به باتری های ذخیره انرژی مانند نمونه های تسلا برای به ثبات رسانی منابع انرژی حکایت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H B
    H B | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    غلط املایی دارین

مطالب پیشنهادی