ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوست الکترونیکی محققین ژاپنی، قادر به نمایش علائم حیاتی شما به اطرافیان است

در آینده نزدیک پوست های الکترونیکی نه تنها قادر به تشخیص مشکلات مربوط به سلامتی خواهند بود، بلکه می توانند وضعیت سلامتی شما را نیز به جهان نشان دهند. تیمی از محققین دانشگاه توکیو اخیراً ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

در آینده نزدیک پوست های الکترونیکی نه تنها قادر به تشخیص مشکلات مربوط به سلامتی خواهند بود، بلکه می توانند وضعیت سلامتی شما را نیز به جهان نشان دهند. تیمی از محققین دانشگاه توکیو اخیراً پوستی الکترونیکی توسعه داده اند که علائم حیاتی شخص مانند ضربان قلب را اندازه گیری کرده و سپس آنها را به صورت همزمان (Real-Time) روی «نمایشگر پوست» نمایش می دهد.

طراحی این محققان، نوعی الکترود نانو شبکه ای را با سیم کشی های بسط یافتنی ادغام کرده و با رشته ای از مایکرو LED ها، تصاویری ساده را به نمایش در می آورد. بنابراین هنگامی که نیاز به کمک داشته باشید، کافی است سایر افراد به دست شما (یا هر نقطه دیگری از بدن که سنسورها در آن قرار گرفته اند) نگاه کنند و متوجه شوند چه مشکلی به وجود آمده. ضمناً امکان اتصال سنسور به اسمارت فون ها و انتقال اطلاعات به حافظه ابری نیز وجود دارد.

تا به امروز، نمایشگرهای قابل بسط کم نبوده اند اما اکثر آنها بعد از قرار گرفتن در مقابل هوا یا با حرکات کششی دست، کارایی خود را از دست می دهند. محققان ژاپنی می گویند این سنسور تازه برای یک هفته دوام می آورد و نه تنها هیچ التهابی برای پوست ایجاد نمی کند، بلکه با تکنیک های رایج تولید تخته های مدار ساخته شده و به همین خاطر، هزینه اندکی خواهد داشت.

گفتنی است که این طرح صرفاً در مرحله ایده پردازی نبوده و شرکت Dai Nippon Printing امیدوار است طی سه سال آینده و پس از بهبود هرچه بیشتر این پوست الکترونیکی از نظر اتکاپذیری و پوشش سطح بیشتری از پوست، آن را روانه بازار کند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این اختراع بدون شک بیشتر از هر کس دیگر برای بیمارانی که تحت مراقبت های خانگی قرار دارند کارآمد خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی