ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنفرانس MENA Forum سامسونگ با محوریت یکپارچه‌سازی ابزارهای هوشمند برگزار شد

سامسونگ الکترونیکس امروز در کنفرانس خاورمیانه و شمال آفریقا از چشم‌انداز خود در حوزه اینترنت اشیا رونمایی کرد که هدف آن همکاری نوآورانه در راستای خلق تجربه‌ای روان، هماهنگ و هوشمند برای ساده کردن زندگی مصرف‌کنندگان محصولات ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۶

سامسونگ الکترونیکس امروز در کنفرانس خاورمیانه و شمال آفریقا از چشمانداز خود در حوزه اینترنت اشیا رونمایی کرد که هدف آن همکاری نوآورانه در راستای خلق تجربهای روان، هماهنگ و هوشمند برای ساده کردن زندگی مصرفکنندگان محصولات مختلف اعلام شد. سامسونگ در کنفرانس سالانه خاورمیانه و شمال آفریقای خود (MENA Forum 2018) درباره راهبردش برای توسعه حوزههای کاربردی اینترنت اشیا با استفاده از هوش مصنوعی و SmartThings توضیح داد که میتوانند دستگاههای متصل سامسونگ را با هم یکپارچه کنند.

شرکت سامسونگ علاوه بر هدفگذاری برای آماده کردن تمامی محصولاتش در جهت اتصال به اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۰، همچنین اعلام کرد که همه این محصولات هوشمند نیز خواهند شد. شرکت کره‌ای میخواهد با وارد کردن دستیار هوشمند «بیکسبی» در تمامی دستگاههای خانگی و هوشمند، همه محصولات خود را بصورتی هوشمند کند که امکان شخصیسازی برای کاربر را داشته و در نتیجه کارهای روزمره را برای او سادهتر کند.

در این نشست محصولات اصلی و جدید سامسونگ از جمله تلویزیون ۸۵ اینچی QLED 8k، ماشینلباسشویی کوییک درایو و موبایل هوشمند گلکسی A8 نیز رونمایی شدند. علاوه بر این محصولات جدید، سامسونگ همچنین توضیح داد پلتفرم SmartThings چطور تمامی دستگاهها را شامل شده و بصورتی روان آنها را در یک پلتفرم و روی یک فضای ابری به هم متصل میکند تا امکان دسترسی به آنها از طریق یک اپلیکیشن جهانی فراهم شود.

«سانگوان میانگ»، مدیر بخش خاورمیانه و شمالآفریقای شرکت سامسونگ در این باره گفت: 

«تمایل ما به نوآوری مداوم، ریشه در علاقهما برای تبدیل مفاهیم به واقعیتها دارد. در سالهای اخیر اینترنت اشیا پیشرفت قابل توجهی داشته است و ما به عنوان شرکت نوآور در این عرصه وظیفه داریم برای پذیرش سریعتر اینترنت اشیا تلاش کنیمچیزی که امروز معرفی کردیم تجربهای از اینترنت اشیا در مقیاس واقعی بود که نشان داد چطور میتواند با زندگی هر روزه ما تلفیق شودما با وارد هوش به اینترنت اشیا میخواهیم زندگی کاربران را ساده و غنیتر کنیم. ما قدمهای معناداری به سمت ایجاد جهانی کاملا متصل برداشتهایم که در عین حال هوشمند و قابل شخصیسازیهم باشد

تلویزیونهای QLED

سامسونگ در این رویداد همچنین از نوآوریهای فنی در زمینه اتصالی روان در جدیدترین سری تلویزیونهای خود نیز رونمایی کرد. سامسونگ گفت که تلویزیون QLED 8K مجهز به اولین فناوری جهان برای هوش مصنوعی 8K خواهد شد که آن را به دستگاهی تعاملی و خلاق تبدیل میکند. فناوری هوش مصنوعی بکار رفته در تلویزیون QLED 8K سامسونگ از ماشین یادگیری برای تحلیل محتوا و تقویت خودکار رزولوشنهای پایین به کیفیت 8K استفاده میکند. با بهرهمندی از قابلیتهایی مانند تقویت جزییات، کاهش نویز، احیای گوشهها و تنظیم خودکار صدا، تلویزیون QLED 8K تجربه دیداری کاربر را به بهترین حالت رسانده و هر نوع محتوایی را از هر منبعی به تصویری با کیفیت 8K تبدیل میکند.

شرکت سامسونگ همچنین SmartThings را برای سری تلویزیونهای خود معرفی کرد که به کاربر امکان میدهد بدون مشکل تلویزیون را به دیگر دستگاههای خانه متصل کند. با استفاده از این پلتفرم، تلویزیون به داشبوردی برای کنترل کل اکوسیستم محصولات سامسونگ در خانه تبدیل شده و از طریق آن کاربر میتواند همه دستگاهها را کنترل کند.

سامسونگ همچنین از ساندبار NW700 Sound+ خود در کنفرانس امروز رونمایی کرد. صدای این دستگاه میتواند تجربهای فراگیر را عرضه کند. ساندبار NW700 Sound+ با استفاده از انواع قابلیتهای تقویت صدا، صدایی دینامیکی و هدفمند را پخش میکند. طراحی این دستگاه نیز بسیار زیبا و چشمگیر بوده و میتوان آن را براحتی روی دیوار نصب کرد. این دستگاه با سه حالت صدای استاندارد، فراگیر و هوشمند میتواند تجربه شنیداری کاربر را تغییر داده و یک سیستم سینمای خانگی پیشرفته را متناسب با نیازهای کاربر ایجاد کند.

تعریفی تازه از زندگی متصل

کنفرانس امسال سامسونگ نمایشی بود از مجموعهای متمایز از لوازم خانگی که هوشمند شده بودند. این محصولات به کاربران امکان خواهند داد زندگی بدون مشکل را در یک خانه متصل تجربه کرده و این تجربه را با اینترنت اشیا تقویت کنند.

محصول دیگری که برای اولینبار در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی معرفی میشد، ماشینهای لباسشویی کوییکدرایو با امکان اتصال به اینترنت اشیا بود که به کاربر امکان میدهد تا چرخه شستشوی لباسهای خود را از طریق دیگر دستگاههای متصل خود شروع یا متوقف کرده و حتی روی آن نظارت داشته باشد. ماشینهای لباسشویی کوییک درایو همچنین مجهز به دستیار هوشمند سامسونگ هستند که با استفاده از هوش مصنوعی بهترین گزینه شستشو را به کاربر پیشنهاد میدهد.

دستگاه تهویه هوای Wind-Free سامسونگ نیز برای اولین بار از سیستم خنک کننده دو مرحلهای استفاده میکند که علاوه بر کاهش قابل توجه مصرف انرژی، امکان کنترل از راه دور از طریق وایفای را هم دارد.

نکته نهایی اینکه سامسونگ با معرفی فامیلی هاب (Family Hub) خود نشان داد که واقعا متعهد به هوشمندسازی اینترنت اشیا است. فامیلیهاب علاوه بر کاربردهای پیشرفته خود اکنون مجهز به بیکسبی و تایید هویت صوتی است که بر همین اساس میتواند اطلاعاتی شخصی شده را برای هرکدام از اعضای خانواده و متناسب با ترجیحات آنها عرضه کند. این محصول همچنین با استفاده از یادگیری ماشینی میتواند ترجیحات غذایی و محدودیتهای رژیمی کاربر را هم یاد گرفته و بر اساس مواد غذایی موجود، غذاهایی را به کاربر پیشنهاد دهد.

تلفیق فناوری با هوش در دستگاههای هوشمند

سامسونگ همچنین از یک اکوسیستم محصولات موبایلی رونمایی کرد که برای تسهیل تجربه کاربری طراحی شدهاند. این فناوریها حول دستگاههای هوشمند شخصی ایجاد شدند که با استفاده از بیکسبی و SmartThings یک مجموعه منسجم را تشکیل داده و امکان تجربهای هوشمند و روان را فراهم میکنند.

مجموعه موبایل‌های گلکسی سامسونگ اکنون علاوه بر کارکردهای بیکسبی، قابلیتهای پیشرفته دیگری را هم دارند. از جمله محصولات این حوزه که در کنفرانس امروز به نمایش گذاشته شد گوشیهای گلکسی نوت ۸، S8 و عضو جدید A8 بودند که در ماه ژانویه ۲۰۱۸ رونمایی شده بود. این محصول توانست با فناوریها و قابلیتهای پیشرفته خود دنیای گوشیهای مقرون به صرفه را متحول کند.

اما CUE سامسونگ نیز یک لایه جدید به اکوسیستم موبایلی این شرکت اضافه کرد. کیو (CUE) اولین فروشگاه محتوای دیجیتالی سامسونگ است که بصورت انحصاری برای خاورمیانه و شمال آفریقا راهاندازی شد. فروشگاه کیو سامسونگ در واقع کتابخانهای فراگیر از موسیقی برای استریم یا دانلود است که گلچینی متنوع از هر نشریات محلی و منطقهای و هزاران زنگ گوشی را در خود جای داده است.

نکته نهایی آنکه اکوسیستم سامسونگ با اتکا به SmartThings فناوریهای پوشیدنی را هم ارتقاء داده است، بصورتی که کاربران میتوانند دستگاههای متصل خود را با چند ابزار پوشیدنی پیشرفته کنترل کنند. این اکوسیستم همچنین شامل محصولاتی مانند Gear 360, Gear VR و DeX هم میشود که همه آنها در SmartThings با هم یکی میشوند.

لازم به اشاره است که نماینده دیجیاتو در رویداد MENA Forum 2018 حضور دارد و به زودی گزارش کامل‌تری از آن را در دیجیاتو و روزیاتو خواهید خواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی