ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش سالانه OpenSignal از وضعیت 4G LTE در کشورهای جهان منتشر شد

اگرچه چشم همگان به تکنولوژی 5G و بهبودهایی که در اتصال به شبکه به وجود می آورد دوخته شده، تمام کشورهای جهان کماکان در حال استفاده از 4G LTE هستند و اپراتورهای مخابراتی هم فعلاً ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

اگرچه چشم همگان به تکنولوژی 5G و بهبودهایی که در اتصال به شبکه به وجود می آورد دوخته شده، تمام کشورهای جهان کماکان در حال استفاده از 4G LTE هستند و اپراتورهای مخابراتی هم فعلاً نمی توانند در سناریوهای جهان واقعی، به سرعتی مثل 2 گیگابیت بر ثانیه که نوید اصلی مودم های تازه کوالکام و سایر تولیدکنندگان است دست یابند.

سازمان OpenSignal اخیراً گزارش سالانه خود از وضعیت اینترنت 4G LTE در سراسر جهان را منتشر کرده که نسبت به گزارش سال گذشته، تغییرات چندانی به خود ندیده است. از نظر پوشش 4G، دو کشور کره جنوبی و ژاپن کماکان در صدر هستند اما برای اولین بار، کشور آمریکا توانسته به جمع 5 کشور برتر از نظر پوشش 4G بپیوند که با توجه به وسعت آن، دستاورد قابل تحسینی است.

در این بین کشور ایران از نظر پوشش 4G، در جایگاه شصت و یکم جهان قرار دارد و بنابر اطلاعات OpenSignal، در 69.27 درصد از مناطق ایران می توان به اینترنت پرسرعت 4G دسترسی داشت.

4G LTE

وقتی نوبت به میانگین سرعت شبکه های 4G LTE می رسد، جهان شاهد پیشرفت خاصی در این زمینه نبوده. حتی پر سرعت ترین شبکه های LTE، مانند نمونه های موجود در سنگاپور، هلند یا نروژ کماکان در بازه 40 الی 45 مگابیت بر ثانیه باقی مانده اند و دسترسی به سرعتی بالاتر از 50 مگابیت بر ثانیه، همچون رویایی دست نیافتنی به نظر می رسد.

از نظر سرعت، کشور ایران رتبه پایین تری نسبت به پوشش شبکه دارد و با میانگین سرعت 13.73 مگابیت بر ثانیه، در جایگاه هفتاد و ششم جهان و تنها 11 پله بالاتر از کشور هند با پایین ترین سرعت شبکه 4G قرار گرفته است.

در این بین، ایالات متحده با میانگین سرعت 16.3 مگابیت بر ثانیه از بسیاری از کشورهای توسعه یافته عقب افتاده اما باید یکبار دیگر توجه داشت که وسعت این کشور بسیار بزرگ و پوشش اش سخت است و شاید به همین خاطر باشد که کشور روسیه هم با میانگین سرعت 15.77 مگابیت بر ثانیه، تنها چند رده پایین تر از آمریکا قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Reza Asadi
    Reza Asadi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

    متاسفانه حس خود کم بینی در اکثر هموطنای ایرانی وجود داره در زمینه های مختلف...اما در نوشته های شما هم وجود داره...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی