ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل می توانست مشکل «حلقه سفید» اسپیکر هوم پاد را رفع کند؟

با عرضه دیوایس 349 دلاری هوم پاد، کمپانی اپل بالاخره وارد بازار اسپیکرهای هوشمند شد و اسپیکری بسیار با کیفیت به دست مشتریان خود رساند. با این حال، هوم پاد همراه با «قابلیتی» عرضه شده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

با عرضه دیوایس 349 دلاری هوم پاد، کمپانی اپل بالاخره وارد بازار اسپیکرهای هوشمند شد و اسپیکری بسیار با کیفیت به دست مشتریان خود رساند. با این حال، هوم پاد همراه با «قابلیتی» عرضه شده که اپل اشاره به آن را فراموش کرد؛ این اسپیکر هنگام قرار گرفتن روی سطوح چوبی، لکی حلقوی و سفید رنگ از خود به جای می گذارد.

این مشکل که طی هفته های اخیر توسط بسیاری گزارش شده، تنها عده محدودی از کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع زمانی که هوم پاد مشغول پخش موزیک باشد، ویبره دستگاه سبب می شود بخش سیلیکونی زیرین با سطحی که دیوایس روی آن قرار گرفته واکنش داشته باشد و لک هایی را به جا بگذارد. تا این لحظه اپل از بروز این مشکل ابراز آگاهی کرده و به کاربران پیشنهاد داده هوم پاد خود را روی سطحی غیر از یک سطح چوبی قرار دهند.

اما آیا اهالی کوپرتینو می توانستند از بروز این مشکل جلوگیری کنند؟ به گفته یک متخصص حوزه طراحی صنعتی بله، و تنها کافی بود اپل آزمایش های بیشتری روی هوم پاد انجام دهد. «آنها محصول خود را به اندازه کافی و در شرایط های مختلف تست نکرده اند، خصوصاً با درنظرگیری این موضوع که سطحی چوبی، سطحی بسیار محتمل برای قرار دادن هوم پاد روی آن است.»

ایگنازیو مورسکو، طراح سابق محصولات دو کمپانی مایکروسافت و اریکسون در ادامه توضیح می دهد که اگر اپل پروسه کنترل کیفیت را به شکلی سختگیرانه تر دنبال می کرد، قادر به شناسایی این مسئله بود. در این بین، سزار ویرامونته، یکی از طراحان صنعتی ارشد Y Studios می گوید از بروز این مسئله غافلگیر شده اما باور دارد که در دور بعدی تولیدات هوم پاد، شاهد برطرف سازی مشکل حلقه سفید خواهیم بود.

گذشته از اینکه چرا این مشکل در مراحل توسعه برطرف نشده، یک مشاور توسعه محصول به نام گرگور برکوویچ دلیل این مسئله را کم تجربگی اپل در تولید اسپیکر می داند. «این اسپیکر روی قفسه کتاب ها قرار خواهد گرفت. آیا به درستی کار می کند؟ یا قرار است مشکلاتی به وجود آورد؟ یک کمپانی تولیدکننده محصولات مصرف کنندگان سنتی یا یک کمپانی تولیدکننده اسپیکر یا یک کمپانی سنتی Hi-Fi نسبت به این مسائل نگران است و در آنها تجربه دارد.»

برکوویچ در ادامه توضیح می دهد که اپل مجبور به یک بازنگری کامل در پروسه تولید هوم پاد است تا این مشکل را برطرف کند. علاوه بر این، برطرف سازی مسئله حلقه سفید برای اپل ارزان تمام نخواهد شد و از سوی دیگر ممکن است بین 2 الی 6 هفته زمان بطلبد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی