ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

AI Engine
تکنولوژی

کوالکام از موتور هوش مصنوعی جدیدی برای موبایل رونمایی کرد

در حالی که تنها چند روز به کنگره جهانی موبایل باقی مانده و کوالکام هم یکی از شرکت کنندگان آن است، این کمپانی منتظر برگزاری این رویداد نماند و امروز از یک موتور هوش مصنوعی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۶

در حالی که تنها چند روز به کنگره جهانی موبایل باقی مانده و کوالکام هم یکی از شرکت کنندگان آن است، این کمپانی منتظر برگزاری این رویداد نماند و امروز از یک موتور هوش مصنوعی رونمایی کرد.

این ماژول جدید که «AI Engine» نامیده می شود، پلتفرم جدیدی است که برای بهینه سازی هوش مصنوعی در موبایل ها، ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری را با هم ترکیب می کند.

در حال حاضر چیپست های اسنپدراگون 660، 820 و 835 از این پلتفرم پشتیبانی می کنند. اسنپدراگون 845 نیز علاوه بر پردازشگر هوش مصنوعی تعبیه شده در آن با AI Engine هم سازگاری کامل دارد.

AI Engine

توسعه AI Engine از لحاظ نرم افزاری به لطف موتور پردازش عصبی اسنپدراگون، API شبکه های عصبی اندروید و شبکه عصبی هگزاگون فراهم شده است. «گری بروتمن»، مدیر محصول کوالکام در این باره می گوید:

رفع نیازهای توسعه دهنده ها و کاربردهای مختلفی که بر اساس هوش مصنوعی موبایل توسعه پیدا می کنند مستلزم پیاده سازی صحیح معماری سخت افزاری، ابزارهای نرم افزاری و فریم ورک ها است. قابلیت های AI Engine به نوآوری های بیشتر در این زمینه کمک به سزایی خواهد کرد.

پیش از این کمپانی هایی از قبیل شیائومی، موتورولا، وان پلاس و غیره برای پشتیبانی از هوش مصنوعی در محصولاتشان سخت افزارهای ویژه ای را به کار برده اند که به توسعه قابلیت هایی نظیر شناسایی چهره و منظره و ایجاد افکت پرتره با یک سنسور منجر شده است.

کوالکام در طول MWC سال جاری قابلیت های AI Engine را با نمایش ویژگی هایی مثل پرتره عمیق، Inner Magic، انیموجی و غیره به تصویر خواهد کشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    Cpu اسنپدراگون 821 چی از هوش مصنوعی پشتیبانی میکنه یا نه خب وقتی 820 پشتیبانی کنه پس 821 هم میکنه

مطالب پیشنهادی