ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام نسل جدید هدست های واقعیت مجازی را معرفی کرد

در حالی که چند روز بیشتر تا آغاز کنگره جهانی موبایل 2018 باقی نمانده، کوالکام امروز از طرح مرجع هدست واقعیت مجازی بر اساس جدیدترین پلتفرم موبایل اسنپدراگون رونمایی کرد. این سیستم که بر اساس ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۳

در حالی که چند روز بیشتر تا آغاز کنگره جهانی موبایل 2018 باقی نمانده، کوالکام امروز از طرح مرجع هدست واقعیت مجازی بر اساس جدیدترین پلتفرم موبایل اسنپدراگون رونمایی کرد. این سیستم که بر اساس اسنپدراگون 845 طراحی شده، قابلیت های تازه ای مانند رندرینگ بر اساس موقعیت چشم (foveated rendering) و ردیابی کامل محیط را ارائه می دهد. به گفته شرکت آمریکایی هدست جدید آنها 30 درصد سریع تر است و 30 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبل مصرف می کند.

اسنپدراگون 845 دنیای هدست های واقعیت مجازی را متحول می کند

در حال حاضر اسنپدراگون 835 را می توان در محصولات برجسته ای نظیر HTC Vive Focus و Lenovo Mirage Solo مشاهده کرد. حال با چیپست جدید کوالکام می توان به کیفیت بالاتر نمایشگر و بازده بهتری دست یافت. طبق گفته کوالکام، اسنپدراگون 845 می تواند به طور همزمان دو نمایشگر 2K را پشتیبانی کند.

فناوری رندینگ بر اساس موقعیت چشم که کوالکام آن را Adreno Foveation نام نهاده، چهار دوربین را به خدمت می گیرد. دو دوربین چهره کاربر را نشانه رفته اند تا موقعیت مردمک چشم را شناسایی کنند. سپس پردازشگر گرافیکی ادرنو با استفاده از این اطلاعات، محدوده اصلی دید کاربر را با کیفیت فوق العاده به تصویر کشیده و مناطق جانبی را با جزئیات کمتر رندر می کند.

این پلتفرم جدید از ردیابی کامل محیط (Roomscale) نیز بهره مند است که با شش درجه آزادی (DoF) عملیات موقعیت یابی و نقشه برداری محیط را انجام می دهد و کاربر را در اتاق هدایت می کند. بدین ترتیب موانع پیش روی کاربر با دقت شناسایی شده و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری می شود.

طرح مرجع کوالکام به خوبی آینده هدست های واقعیت مجازی را به ما نشان می دهد که هم به صورت مستقل و هم وابسته به موبایل قابل تولید هستند و احتمالاً در سال جاری تنوع بیشتری پیدا می کنند. این کمپانی می گوید تا به امروز بیش از 20 محصول را در این حوزه پشتیبانی کرده و به احتمال زیاد بسیاری از آنها طی هفته آتی در شهر بارسلون به نمایش در خواهند آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی