ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

تیم کوک: اپل روی محصولاتی کار می کند که شاید سال ها بعد وارد بازار شوند

بعد از انتخاب اپل به عنوان «نوآورترین کمپانی جهان»، وب سایت Fast Company به پای مصاحبه با تیم کوک، مدیرعامل این شرکت نشست تا به صحبت درباره آینده اپل بپردازند. به گفته کوک، اپل نیازمند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

بعد از انتخاب اپل به عنوان «نوآورترین کمپانی جهان»، وب سایت Fast Company به پای مصاحبه با تیم کوک، مدیرعامل این شرکت نشست تا به صحبت درباره آینده اپل بپردازند. به گفته کوک، اپل نیازمند آینده نگری است. این کمپانی باید منابع لازم برای تولید چیپ های سیلیکونی مناسب را سه یا چهار سال زودتر تهیه کند. در نتیجه همین موضوع، کوک اذعان می کند اپل مشغول کار روی محصولات تازه ای است که تا دهه بعدی میلادی هم روشنایی روز را نخواهند دید.

آیا عینک واقعیت افزوده اپل یکی از همین محصولات است؟ در حالی که برخی می گویند عینک اپل تا سال آتی میلادی روانه بازار می شود، دیگران عرضه در سال 2020 را پیش بینی کرده اند؛ هرچند که این تاریخ هم بیش از حد خوش بینانه است. طی ماه اکتبر گذشته، کوک گفت که تکنولوژی واقعیت افزوده در عینک های هوشمند، هنوز به بلوغ کافی نرسیده تا اپل قادر به ارائه عینک مخصوص خود باشد.

گفته می شود شریک اصلی اپل در تولید این عینک ها، کمپانی Quanta است که همین حالا به تولید پوشیدنی های اپل واچ و کامپیوترهای مک بوک می پردازد. نایب رییس هیئت مدیره Quanta چندی پیش گفته بود که انتظار دارد این دیوایس در تاریخی زودتر از پایان سال 2019 عرضه شود، اما از نظرات کوک این برداشت می شود که حداقل یکی دو سال تا عرضه عینک اپل فاصله داریم.

اگرچه اپل بدون ذره ای تردید به دریافت هزینه های گزاف برای محصولاتش مشهور است، تیم کوک می گوید هدف اصلی اپل ساخت محصولات عالی است و نه پر کردن یک گاوصندوق با پول دریافت شده از مشتریان. البته اینطور نیست که اپل از چنین درآمد کلانی خوشحال نباشد، اما از این سرمایه برای تحقیق و توسعه ایده های مختلفی استفاده می کند که می توانند به دیوایس بزرگ بعدی تبدیل شوند.

چیزی که ما را به پیش می راند، ساخت محصولاتی است که به مردم اجازه می دهد کارهایی که قبلاً نمی توانستند را انجام دهند. آیفون X و قابلیت نورپردازی پرتره را در نظر بگیرید. این چیزی است که قبلاً برای دسترسی به آن باید عکاسی حرفه ای با تجهیزاتی خاص می بودید. آیفون X محصول ارزانی نیست اما چنین امکاناتی قبلاً ده ها و بلکه صدها هزار دلار هزینه داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    باشه فهمیدیم تو خوبی تو همون انسانی هستی که جلو هیچ آدمی خم نشد شیطان رجیم نیستی اما بقیه شرکتا همون شیطانن که جلو هیچ آدمی تعظیم نکرد هه هه هه

  • علی رحیمی
    علی رحیمی | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    اپل در مقایسه با شرکت هایی مثل سامسونگ از تکنولوژی کمتری برخوردار هست و فقط الکی گندش کردن، اپل چه نوآوری انجام داده با اون ای فون ایکس مسخرش؟
    شرکت اپل شده مثل جاستین بیبر که درواقع هیچ هنری درش نیست و یه سری بنگاها و سازمانا مثل هالیوود بزرگش کردن.
    سیستم عامل ios هم شبیه زندان میمونه که فوق العاده محدودیت داره.
    در پایان قرآن کریم می‌فرماید: اکثر الناس لایعلمون

مطالب پیشنهادی