ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه موبایل PUBG در برابر Rules of Survival؛ کدام یک را بازی کنیم؟

اواخر ماه گذشته، کمپانی تنسنت (Tencent) بالاخره به انتظارات پایان داد و پورت های رسمی پابجی (PlayerUnknown's Battleground یا به اختصار PUBG) را به اسمارت فون ها آورد. در بررسی نسخه بتا این دو بازی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

اواخر ماه گذشته، کمپانی تنسنت (Tencent) بالاخره به انتظارات پایان داد و پورت های رسمی پابجی (PlayerUnknown's Battleground یا به اختصار PUBG) را به اسمارت فون ها آورد. در بررسی نسخه بتا این دو بازی گفتیم که نسخه های موبایل پابجی بهترین های سبک بتل رویال روی موبایل هستند.

با این وجود نسخه های موبایل پابجی که با نام های Army Attack و Exhilarating Battlefield شناخته می شوند، ویژگی هایی دارند که باعث شده اند این دو بازی در حال حاضر گزینه مناسبی برای همه نباشند و همچنان Rules of Survival که فعلا محبوب ترین بازی بتل رویال اسمارت فون ها است عنوان بهتری به نظر برسد. اما از کدام ویژگی ها حرف می زنیم؟

استارت سبک بتل رویال با Rules of Survival ساده تر است

پابجی
هر سه بازی آنلاین هستند و بدون نیاز به نرم افزار تغییر آی پی اجرا می شوند.

اگر برای اولین بار می خواهید یک بازی از سبک بتل رویال انجام دهید، بگذارید وقت تان را با ادامه مقاله هدر ندهیم: همین الان Rules of Survival را نصب کنید. هر دو بازی Army Attack و Exhilarating Battlefield فقط در کشور چین عرضه شده اند و زبان انگلیسی ندارند.

اگر برای اولین بار می خواهید یک بازی از سبک بتل رویال انجام دهید، همین الان Rules of Survival را نصب کنید

برای کسانی که Rules of Survival یا هر بازی بتل رویال دیگری را بازی کرده اند این مسئله هیچ مشکلی ندارد، چون از منو بگیرید تا بخش زیادی از رابط کاربری عناوین بتل رویال اسمارت فون ها شبیه به یکدیگر است. بنابراین حتی بدون دانستن زبان چینی، نهایت چند دقیقه اول فقط مشکل دارید.

جدا از اینکه در وب سایت ردیت، یکی از کاربران عکس ترجمه شده بعضی منوهای Exhilarating Battlefield را قرار داده تا مشکلات زبان به حداقل برسد. اما برای تازه واردان سبک بتل رویال، تجربه نسخه های موبایل پابجی می تواند اذیت کننده باشد.

از طرفی دانلود Rules of Survival دردسر کمتری دارد. کافیست از خود گوگل پلی یا یکی از وب سایت ها بازی را بگیرید، به راحتی نصب کنید و بدون مشکل به انجام آن مشغول شوید. در صورتی که دانلود نسخه های موبایل پابجی نیازمند فروشگاه TapTap و اکانت وی چت یا QQ است. راهنمای دانلود پورت های رسمی را می توانید از اینجا بخوانید.

کدام یک محتویات بیشتری دارند؟

rules of survival

Rules of Survival اواخر آبان ماه عرضه شد، در حالی که نسخه بتا Exhilarating Battlefield و Army Attack همین چند ماه پیش انتشار یافتند. بنابراین طبیعی است تا Rules of Survival محتویات بیشتری نسبت به رقیبان قدرتمند خود داشته باشد. در ادامه نگاهی به محتویات هر سه بازی می اندازیم:

  • Rules of Survival

در حالت کلی بازی دو نقشه 4*4 کیلومتر مربع با 120 بازیکن و 8*8 کیلومتر مربع با 300 بازیکن دارد. هر کدام از نقشه ها را که خواستید می توانید به صورت تک نفره، دو نفره، تیمی یا در حالت زامبی انجام دهید. در بخش زامبی، بعضی بازیکن ها زامبی می شوند و با ویژگی هایی متفاوت به بقیه بازیکن ها حمله می کنند. جالب اینجاست در نقشه 8*8 کیلومتر این قابلیت فراهم شده تا در قسمت تیمی، دو تیم 150 نفره رو به رو یکدیگر قرار بگیرند.

  • Exhilarating Battlefield و Army Attack 

هر دو بازی فعلا دارای یک نقشه 8*8 کیلومتر با 100 بازیکن هستند. این مسئله باعث شده تا تراکم بازیکن ها در نقشه نسبت به Rules of Survival کاهش یابد. به عبارت دیگر، در Rules of Survival احتمال اینکه همان ابتدا با چند بازیکن رو به رو شوید زیاد است.

نسخه های موبایل پابجی نیز دارای حالت تک نفره، دو نفره و چهار نفره هستند

اما به خاطر نقشه گسترده تر نسخه های موبایل پابجی و تعداد کمتر بازیکن ها، کم پیش می آید در دقایق اولیه درگیر شوید و بنابراین راحت تر به دنبال تجهیزات خواهید رفت. البته در بین دو بازی، Army Attack دارای حالت 40 بازیکن در یک نقشه کوچک تر نیز هست که برای کسانی که حوصله انجام بازی با 100 نفر را ندارند گزینه خوبی به شمار می رود.

اهمیت Draw Distance را دست کم نگیرید

pubg mobile

در عناوین بتل رویال حداکثر فاصله رندر شده (Draw Distance) اهمیت خیلی زیادی دارد. Draw Distance در واقع حداکثر فاصله ای است که اشیا پردازش می شوند. مثلا در بعضی بازی های جهان باز اگر به فاصله های دور نگاه کنید، میبینید که جزییات تا حد خیلی زیادی کاهش می یابند.

البته به لطف پیشرفت تکنولوژی، حالا مشکلات مربوط به Draw Distance کمتر به چشم می خورد ولی در اسمارت فون ها همچنان محدودیت هایی وجود دارد. در نسخه های موبایل پابجی، Draw Distance تا حد خیلی زیادی نسبت به Rules of Survival بهتر است.

بنابراین می توانید دشمنان را حتی تا فاصله های منطقی نسبتا طولانی ببینید و به خاطر نقش پر رنگ تر دوربین های اسلحه ها، با یک استراتژی مناسب تر پیش بروید. چیزی که ضعفش در Rules of Survival کاملا احساس می شود. این مسئله به تنهایی دلیل خیلی مهمی برای برتری نسخه های موبایل پابجی نسبت به بقیه عناوین مشابه به شمار می رود.

عملکرد گرافیکی، کدام یک بهتر هستند؟

اگر نگاهی به بازخوردهای کاربران بیاندازید، تقریبا تمام آن ها از عملکرد پایدار تر پورت های رسمی پابجی نسبت به Rules of Survival و دیگر بازی ها می گویند. البته همچنان در بخش فریم ریت بازی نوساناتی دارد و احتمالا در آینده که تنظیمات گرافیکی بیشتری آزاد شود، این مشکلات نیز به حداقل برسند.

خود ما هم که بازی را تست کردیم، باز با همین نتیجه رو به رو شدیم. جالب اینجاست نسخه های موبایل پابجی حتی روی میان رده ها عملکرد قابل قبولی دارند و می توان یک تجربه لذت بخش، چه از لحاظ دیداری و چه از لحاظ پایداری، داشت. در صورتی هم که روی نسخه های موبایل پابجی، بازی روان اجرا نمی شود نگاهی به پینگ بیاندازید.

نسخه موبایل PUBG

برای ما Army Attack پینگ کمتری داشت و حتی خود Exhilarating Battlefield هم روی پینگ 400 تجربه خوبی ارائه می داد ولی در هر صورت چون هر دو بازی تنها در چین منتشر شده اند مشکلات پینگ طبیعی هستند. اما اگر یک پایین رده دارید قضیه کمی متفاوت می شود.

Rules of Survival با وجود اینکه مشکلات گرافیکی خودش را دارد ولی با تنظیمات بیشتری که در اختیار کاربر قرار می دهد، دست او را برای انتخاب یک گرافیک مناسب باز می گذارد. جدا از اینکه بازی با داشتن سرورهای گوناگون در منطقه های مختلف، مشکلات پینگ را کمتر می کند.

توجه به جزییات در نسخه های موبایل پابجی

نسخه موبایل PUBG

از لحاظ گرافیکی حجت را با بررسی بتا Army Attack و Exhilarating Battlefield تمام کرده ایم؛ Rules of Survival هیچ شانسی در برابر آن ها ندارد. هر دو بازی دارای رنگ بندی بهتری هستند و انیمیشن هایی همانند پرش از روی سطوح که در گیم پلی نیز تاثیر گذاشته اند را تنها در پورت های پابجی میبینید.

صدای اکو اسلحه ها، فیزیک بهتر و کیفیت بالاتر بافت ها نیز باعث شده تا یک تجربه واقع گرایانه تر نسبت به Rules of Survival داشته باشید. البته تمام این دستاوردها بدون مشکل نبوده اند، هنگام تجربه Army Attack یا Exhilarating Battlefield دیوایس خیلی داغ می کند و در این دو بازی باتری بیشتر از بقیه عناوین بتل رویال خالی می شود.

پابجی آیتم های بیشتری می دهد

PUBG android

اگر آیتم هایی که هنگام جستجو در محیط به دست می آورید برای تان مهم است، نسخه موبایل PUBG بهترین گزینه برای شما خواهد بود. نسبت به Rules of Survival، پورت های رسمی بهتر لوت می دهند و سریع تر می توانید تجهیزات پایه مورد نیاز را به دست بیاورید. البته  این مسئله اصلا پورت های رسمی پابجی را آسان تر نکرده و همچنان گرفتن بعضی آیتم های مهم نیازمند جستجوی بیشتر خواهد بود.

نتیجه گیری: شروع با Rules of Survival، ادامه با پورت های رسمی

برای کسانی که می خواهند تازه وارد دنیای سبک بتل رویال بشوند، Rules of Survival گزینه بهتری است. بازی با زبان انگلیسی خود و مشکلات دانلود کمترش می تواند به راحتی شما را با ساز و کار بازی های بتل رویال آشنا کند. اما اگر پیشتر Rules of Survival یا هر بازی بتل رویال دیگری را تجربه کرده اید، حالا وقتش رسیده به سراغ پورت های رسمی بروید.

نسخه های موبایل پابجی اگرچه تعداد بات هایشان (شخصیت هایی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند) بیشتر ار Rules of Survival هست ولی به خاطر داشتن ویژگی های واقع گرایانه کاملا راضی نگه تان می دارد. اینکه کدام یک را انتخاب کنید هم به خودتان بستگی خواهد داشت.

تفاوت بین Army Attack و Exhilarating Battlefield هنوز خیلی نیست. البته فعلا که بازی ها دارای زبان چینی هستند، Exhilarating Battlefield با داشتن نشانه گیری دوم و برداشتن خودکار آیتم های مورد نیاز به صورت پیش فرض، عنوان کاربر پسندانه تری است. اما Army Attack هم با داشتن حالت 40 بازیکن گزینه خوبی به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mohammad dashtban
    mohammad dashtban | ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

    به نظرم وقتش رسيده تا مقاله رو آبديت كني

  • Alireza music
    Alireza music | ۸ فروردین ۱۳۹۸

    هیچ کدام از بازی های موبایل تو سبک بتل رویال اصلا قابل مقایسه با هیچ کدوم از معیار ،متریال ،سرور و..... پابجی نیست گیمر حداقل موبایل باید باشی تا بفهمی

  • یونس نورالدینی
    یونس نورالدینی | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    سلام لطفا این مطلبو آپدیت کنید!
    الان رولز خیلی خیلی بهتر از
    پابجی شده و پابجی به گرد پاش نمیرسه
    تو موبایل البته!

    • Alireza music
      Alireza music | ۸ فروردین ۱۳۹۸

      احتمالا خیلی .... یا اصلا حالیت نمیشه یا اصلا از گیم سر در نمیاااری ،هیچ بازی انگشت کوچیکه پابجی هم نمیشهه الکی ...مفت نزن الکی نظر هم میده

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    ممنون بابت مقاله- تا پابجی عرضه جهانی بشه فعلا با همین rules خوش هستیم

مطالب پیشنهادی