ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نشت سوخت با خطر آتش سوزی، دردسر تازه تویوتا

نشت سوخت در 21 هزار و 700 خودروی تولیدی تویوتا می تواند سبب آتش سوزی آن ها شود. هیچ خودروسازی تمایل به فراخوانی محصولات خود نداشته و یادآوری فراخوانی خودروها به خصوص در مواقعی که ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

نشت سوخت در 21 هزار و 700 خودروی تولیدی تویوتا می تواند سبب آتش سوزی آن ها شود.

هیچ خودروسازی تمایل به فراخوانی محصولات خود نداشته و یادآوری فراخوانی خودروها به خصوص در مواقعی که علت این فراخوانی احتمال رخ دادن آتش سوزی باشد هرگز چیز خوبی نیست.

کمپانی های خودروسازی ناچار اند در صورت مشاهده مشکلات، مدل های معیوب خود را به تعمیرگاه های مجاز فراخوانده تا پس از رفع نقص و عیب از مشکلات احتمالی آن ها در آینده جلوگیری شود.

Camry 2018

تویوتا به تازگی اعلام کرده است که خودروهای کمری و طیف وسیعی از خودروهای لکسوسی که تولیدی سال 2015 به بعد اند فراخوانی می شوند. این فراخوانی که در همین چند روز گذشته اعلام شده است شامل 21 هزار و 700 دستگاه وسیله نقلیه بوده و علت آن احتمال نشت سوخت در این وسایل نقلیه است.

هرچند فراخوانی خودروهای کمری و لکسوس باهم صورت گرفته اما هر مدل مشکل جداگانه ای داشته و علت آن متفاوت است. علت دقیق فراخوانی خودروهای کمری مدل 2018، خطوط سوخت موجود در محفظه موتور آن ها است که به درستی متصل نشده اند.

بنا به گفته تویوتا در حدود 11 هزار و 800 دستگاه کمری درگیر این فراخوان بوده و یکی از نشانه های این موضوع پیچیدن بوی بنزین در درون کابین خودروهاست. اگر بنزینی که از خطوط سوختی موتور کمری نشت کرده به یک منبع اشتعال برسد به احتمال زیاد آتش سوزی رخ خواهند داد.

Camry 2018

اما علت فراخوانی طیف وسیعی از لکسوس ها چیز دیگری بوده و این خودروها به دلیل نشتی پمپ سوختشان فراخوانی می شوند. لکسوس هایی که باید برای بازبینی به تعمیرگاه های مجاز تویوتا مراجع کنند مدل های 2015 - 2018 RC F، 2016 - 2018 GS F و 2018 LC 5000 است.

در واقع مشکل اصلی این خودروها پوشش پمپ های بنزین آن هاست که به مرور زمان آسیب دیده و سبب آتش سوزی می شود. در این مورد نیز درست مثل خودروهای کمری اگر سوخت نشت پیدا کرده با یک منبع اشتعال تماس پیدا کند احتراق رخ خواهد داد. بنا به گفته تویوتا در حدود 9 هزار و 900 دستگاه لکسوس درگیر این فراخوانی خواهند شد.

LEXUS GS F

در هر دو مدل لکسوس و کمری، نمایندگی های مجاز تویوتا و لکسوس مسئول رسیدگی بوده و پس از بررسی خودرو، تعمیرات لازم را انجام داده و در صورت نیاز قطعاتی را تعویض می کنند. تمامی این خدمات به صورت رایگان در اختیار مشتریان تویوتا قرار می گیرد.

البته لازم به ذکر است که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آتش سوزی از این خودروها، نشت سوخت آن ها و یا حتی آسیب های احتمالی این اتفاقات ذکر نشده است.

تویوتا توضیح داده است که مالکان خودروهای یاد شده در اوایل ماه آوریل، ایمیل خود را چک کرده و فراخوان مخصوص خودروی خود را مشاهده کنند.

البته امید می رود که تا آن زمان هیچ خودرویی دچار آتش سوزی نشود. با این حال، مدیران این کمپانی توصیه می کنند مالکان خودروهای یادشده، هرچه زودتر حتی پیش از دریافت ایمیل فراخوانی مخصوص خود به نمایندگی های مجاز تویوتا مراجعه کنند.

LEXUS RC F

پیش از این نیز، این کمپانی فراخوانی های دیگری را اعلام کرده بود. در یکی از بزرگترین فراخوانی های گذشته تویوتا که مربوط به خودروهای تولیدی در بین سال های 2007 تا 2014 بود، 1 میلیون و 670 هزار دستگاه در سراسر جهان فراخوانی شده و درست به صورت مشابه احتمال نشتی و رخ دادن آتش سوزی در آن ها بررسی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    یادمه چند سال پیش این پژو 405 ها به خاطر همین مساله پمپ بنزین آتیش میگرفتند و بدترین اتفاقی هم که افتاد زنده زنده سوختن یه پدر و پسر تو ماشین بود که همزمان توی خودرو حبس هم شده بودند به علاوه چندین مورد سوختن خود به خودی 405 و ضرر های مالی و جانی دیگه. نه تنها ایران خودرو هیچ پاسخی نداد تازه یه جوری پیچوندن که تقصیر افتاد گردن اونایی که 405 خریده بودند ! خیلی شیک گفتن سهل انگاری خود راننده ها باعث شده ماشینشون بسوزه بعد از یه مدتی هم مشکل به صورت زیر پوستی حل شد و دیگه راننده ها سهل انگاری نکردن !!! حالا این وسط چند نفر سوختن و چند نفر مالشون دود شد رفت هوا که ربطی به خودروساز نداره!
    کمترین اصل از رعایت حق مشتری توی خودروسازی وجود نداره، من موندم این مردم چجوری همچنان به این خودروساز های با وجدان اعتماد می کنند و ماشیناشونو میخرند و انقدر هم تند رانندگی می کنند!؟
    راه تو را می خواند... ?

  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    فرض کن 500میلیون زمیناتو بفروشی بعد بری یه لکسوس بخری و بعد یکسال باک نشتی کنه و توی راه ماشینت آتیش بگیره و بمیری در ضمن کسی که 500میلیون پول داره لکسوس و هیوندای نمیخره میره بنز 2018میخره

مطالب پیشنهادی