ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شارژ بی سیم موبایل با استفاده از لیزر
تکنولوژی

اشعه لیزری که می تواند موبایل شما را به صورت بی سیم شارژ کند

پیشرفته ترین گجت های دنیا نیز وقتی بخواهید آنها را به کابل شارژ متصل کنید به نظر قدیمی و عقب افتاده می رسند. حتی راهکارهای شارژ بی سیم امروزی نیز تفاوت چندانی با نوع سیم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

پیشرفته ترین گجت های دنیا نیز وقتی بخواهید آنها را به کابل شارژ متصل کنید به نظر قدیمی و عقب افتاده می رسند. حتی راهکارهای شارژ بی سیم امروزی نیز تفاوت چندانی با نوع سیم دار خود ندارند. حال تصور کنید که بتوانید با یک اشعه لیزر از هر نقطه ای موبایل خود را شارژ کنید. این پیشرفتِ واقعی نیست؟

ظاهراً پاسخ محققین به این سوال مثبت است، چرا که پس از مدت ها تلاش گروهی از آنها موفق شده اند نمونه ابتدایی از این فناوری را در مقیاس آزمایشگاهی توسعه دهند. نکته بسیار امیدوار کننده آن است که نمونه اولیه شارژر لیزری ساخته شده قادر است با سرعتی برابر با یک شارژر USB معمولی ظرفیت باتری موبایل هوشمند شما را تکمیل کند.

شارژ بی سیم موبایل با استفاده از لیزر

برای شارژ لیزری یک سلول پیل القایی به بدنه پشتی موبایلی هوشمند متصل شده است. این پیل می تواند انرژی دریافتی توسط موج لیزر را به انرژی الکتریکی تبدیل نموده و از طریق کابل USB در اختیار باتری موبایل قرار دهد.

به منظور جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدنه موبایل با تابش لیزر، یک هیت سینک و فن خنک کننده نیز به این مجموعه اضافه شده است. ضمن این که یک بازتابنده هم در کنار پیل مورد اشاره نصب شده تا در صورت قرار گرفتن هر چیزی در مسیر تابش لیزر، جریان آن را قطع نماید، چرا که امکان بروز سوختگی وجود دارد.

در حال حاضر لیزر مورد بحث قادر است توانی برابر با ۲ وات ساعت را به سطحی ۹ سانتی متر مربعی از فاصله حداکر ۴.۳ متری منتقل کند. ضمن اینکه امکان تامین همین میزان انرژی از فاصله ۱۲ متری نیز وجود دارد، اما سطح دریافت کننده آن می بایست تا ۱ متر مربع افزایش یابد.

شارژ بی سیم موبایل با استفاده از لیزر

هنوز نمی توان با قطعیت در خصوص آینده این تکنولوژی اظهار نظر کرد. ملاحضات ایمنی زیادی در خصوص این روش وجود دارد. ضمن این که سخت افزار لازم برای این کار بسیار دست و پاگیر و گران قیمت است. با این همه امید زیادی وجود دارد که طی سال های آینده همه این مشکلات برطرف شده و امکان شارژ بی سیم به معنای واقعی کلمه برای گجت های ما فراهم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    شارژ کردن باتری با لیزر!؟
    این چه کاریه مگه عقلمو از دست دادم لیزر سنگ کلیه رو آب میکنه چشمو کور میکنه تومور رو دفع میکنه وای به حال باطری بیخیال

  • علی موثق
    علی موثق | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    شیشه دوربین پشت s5 ش‌ شکسته?

    • omidapk2020
      omidapk2020 | ۵ اسفند ۱۳۹۶

      داش این از بس فیلمای دراپ تست دیدن جنون گرفتم و یه جور اعتیاده اگه بهترین گوشی هم بهشون بدی میزنن میشکونن البته خودمم قبلا اینجوری بودم که یه k10و یه اکسپریا z1 رو نابود کردم اعتیاد فیلمای درآپ تست و تاثیرش چیزی از فیلمای فاسد کم نداره

    • آریا
      آریا | ۵ اسفند ۱۳۹۶

      برای تست که گوشی اک بند استفاده نمیکنن

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    بجای اینکه هرسال یه دوربین به جلو و پشت گوشیا اضافه کنن بشین یه فناوری انقلابی مثه همین برای شارژ بی سیم و کلن باتریا دست و پا کنن

مطالب پیشنهادی