ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرتاب ماهواره های اینترنتی اسپیس اکس به مدار زمین با موفقیت انجام شد

کمپانی اسپیس اکس حالا یک قدم به ارائه اینترنت پهن باند همگانی از طریق ماهواره ها نزدیک تر شده و موشک فالکون 9 این کمپانی، دو ماهواره آزمایشی Starlink را با موفقیت به مدار پایینی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

کمپانی اسپیس اکس حالا یک قدم به ارائه اینترنت پهن باند همگانی از طریق ماهواره ها نزدیک تر شده و موشک فالکون 9 این کمپانی، دو ماهواره آزمایشی Starlink را با موفقیت به مدار پایینی زمین فرستاد.

کمپانی فضایی زیر نظر ایلان ماسک از مدت ها پیش مشغول برنامه ریزی برای ارسال این ماهواره ها به مدار زمین بوده و ماهواره های آزمایشی Starlink، به تست سیستم اسپیس اکس برای مخابره اینترنت به زمین خواهند پرداخت؛ پیش از اینکه ماهواره های بیشتری به فضا فرستاده شده و محدوده گسترده تری را تحت پوشش قرار دهند. گفتنی است پرتاب اخیر فالکون 9 برای 29 بهمن ماه برنامه ریزی شده بود اما اسپیس اکس آن را به مدت 4 روز به تعویق انداخت.

سرویس های اینترنتی ماهواره ای معمولاً بسیار گران قیمت هستند و از مشکلاتی در تاخیر رنج می برند. اما با بهره گیری از چندین هزار ماهواره کوچکتر (یا به صورت دقیق تر 12 هزار ماهواره)، اسپیس اکس می خواهد مشکلات به وجود آمده به خاطر فاصله این ماهواره ها از زمین را برطرف کرده و سرویس ارزان قیمت تر و سریع تری در اختیار مردم بگذارد.

برای تحقق این مهم، اسپیس اکس بین سال های 2019 الی 2024 میلادی، 12 هزار ماهواره به فضا خواهد فرستاد که 4425 عدد از آنها در ارتفاع 1130 کیلومتری و 7518 ماهواره دیگر نیز در ارتفاع 321 کیلومتری از سطح زمین قرار می گیرند تا محدوده های فرکانسی مختلف را پوشش دهند. با ناوگانی به این عظمت، می توان به نقاط موجود روی کره زمین اینترنت رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jalal
    jalal | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    احتمالا برادران مجبور بشن کل آسمان ایران رو شیروانی بزنن تا این اینترنت نیاد تو ایران !

  • pouya s
    pouya s | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    تعداد چقدر زیاد

  • yasinnn
    yasinnn | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    کشور خودمون هم‌احتمالا از الان به دنبال راهکاری هستن که کاری کنن اینترنتش داخل ایران کار نکنه

مطالب پیشنهادی