ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قلم سرفس مایکروسافت
تکنولوژی

پتنت های قلم سرفس مایکروسافت خبر از قابلیت های کاربردی جدید می دهند

اخیراً پتنت هایی از قلم سرفس مایکروسافت منتشر شده که اشاره به قابلیت جدیدی از جمله استفاده از بخشی از قلم به عنوان پاک کن دیجیتال، جنس ویژه ای از نوک قلم به منظور حساسیت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

اخیراً پتنت هایی از قلم سرفس مایکروسافت منتشر شده که اشاره به قابلیت جدیدی از جمله استفاده از بخشی از قلم به عنوان پاک کن دیجیتال، جنس ویژه ای از نوک قلم به منظور حساسیت و دوام بیشتر و نیز کاربرد گیره قلم برای اسکرول کردن دارند.

پتنت اول که در مورد امکان پاک کردن محتوا توسط بخش انتهایی قلم است، قابلیت حذف کردن محتوا توسط این قسمت را فراهم می کند؛ همان بخشی که در مدادهای معمول پاک کن را در خود جای داده. بر اساس اطلاعاتی که در این پتنت منتشر شده، بخش مذکور به لطف حسگرهای ویژه به فشار حساس است. به این ترتیب انتظار می رود در صورت پیاده سازی این قابلیت در قلم های آتی، امکان استفاده خلاقانه تر از تبلت های مایکروسافت فراهم شود.
پتنت دیگر اشاره به جنس خاصی از نوک قلم دارد. این قسمت در قلم های فعلی از جنس نوعی پلاستیک رسانا ساخته شده، در حالی که قلمی که در پتنت مذکور به آن اشاره شده از الاستومر (پلیمری با قابلیت ارتجاعی بالا) ساخته می شود که موجب حساسیت بیشتر نسبت به فشارهای وارده بر نوک قلم می گردد. قلمی که از این ماده بهره می برد همچنین حس نرم تری را در حرکت روی سطوح به کاربر منتقل می کند و در عین حال از دوام بالاتری برخوردار است. به این ترتیب انتظار می رود در صورت تولید قلم های مبتنی بر این پتنت، نوک قلم ها در استفاده های خشن یا حتی افتادن، مقاوم تر باشد. همان طور که در تصویر دیده می شود، نوک قلم بیش از اینکه به قلم های فعلی سرفس مایکروسافت با سر تیز شبیه باشد، مشابه با قلم اپل با سر گردتر است.
پتنت آخر امکان شبیه سازی حرکت اسکرول ماوس توسط قلم سرفس را فراهم می کند. بر این اساس با کشیدن انگشت روی گیره بالایی قلم، امکان اسکرول به بالا یا پایین و یا زوم کردن روی موضوعات فراهم می شود.

در نهایت باید گفت که مشخص نیست این پتنت ها به تولید قلم های جدید بهره مند از فناوری های یاد شده منجر می شوند یا خیر، ولی فراموش نکنیم که قلم سرفس مایکرسافت از ابتدای عرضه تاکنون، به روز رسانی عمده ای را تجربه نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    اپل پنسل عالیه پسر چون اپل دزد پراید هم درست کنه با مازراتی برابری میکنه و همه میرن میخرن و راضین

مطالب پیشنهادی