ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دلیل خرابی لپتاپ
تکنولوژی

اینتل فناوری 5G را به دنیای کامپیوترهای شخصی می آورد

شاید تا پایان سال جاری میلادی بتوانید لپ تاپ هایی با قابلیت نصب سیم کارت و پشتیبانی از شبکه 5G بخرید، البته اگر ادعای اخیر اینتل صحت داشته باشد. این شرکت اعلام کرد که با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

شاید تا پایان سال جاری میلادی بتوانید لپ تاپ هایی با قابلیت نصب سیم کارت و پشتیبانی از شبکه 5G بخرید، البته اگر ادعای اخیر اینتل صحت داشته باشد. این شرکت اعلام کرد که با همکاری مایکروسافت، دل، اچ پی، و لنوو می خواهد چنین محصولاتی را وارد بازار کند.

به گفته اینتل، چهار شرکت ذکر شده می خواهند کامپیوترهایی تولید کنند که با استفاده از چیپست های ساخت اینتل، می توانند به شبکه 5G متصل شوند و ارتباط فوق سریع اینترنتی با سرعت گیگابیتی را فراهم آورند. این محصولات تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد.

البته در حال حاضر به جز این اعلان کلی، اطلاعات دیگری در مورد این لپ تاپ ها در دست نیست، اما حداقل می توان امیدوار بود تا سال دیگر شاهد پیاده سازی نهایی نسل پنجم شبکه موبایل باشیم، اقدامی که می تواند حوزه ارتباطات را به مرحله تازه ای برساند. در حال حاضر اپراتورها و شرکت های بزرگی مانند هواوی، سامسونگ، AT&T، ورایزن و تی-موبایل به سختی در تلاشند تا این شبکه را به مرحله نهایی برسانند.

گفتنیست کوالکام که رقیب اصلی اینتل در زمینه چیپست های مودم به شمار می رود نیز چنین برنامه ای را در سر دارد و می خواهد محصولات مجهز به مودم های 5G خود را تا سال 2019 وارد بازار نماید. کوالکام در حال حاضر با 18 شرکت وارد همکاری شده و احتمال می رود که این رقم بیشتر شود. با این حال همه چیز به پیاده سازی و فراگیر شدن نسل پنجم شبکه موبایل بستگی دارد و تا آن زمان، فقط می توانید از شبکه LTE استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی