ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی از V30S ThinQ رونمایی کرد؛ همان موبایل سابق با حافظه بیشتر و هوش مصنوعی

ال جی معمولاً حضور گسترده ای در کنگره جهانی موبایل دارد. در رویداد سال 2016، این کمپانی از موبایل ماژولار ال جی جی 5 رونمایی کرد و در سال 2017 هم شاهد ال جی جی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۰

ال جی معمولاً حضور گسترده ای در کنگره جهانی موبایل دارد. در رویداد سال 2016، این کمپانی از موبایل ماژولار ال جی جی 5 رونمایی کرد و در سال 2017 هم شاهد ال جی جی 6 بودیم که یکی از نخستین دیوایس های کم حاشیه بازار به حساب می آمد. اما در سال 2018، ال جی V30S ThinQ را در دستور کار خود داشت که دقیقاً نمی دانیم باید چه افرادی را قشر هدف خود قرار داده.

V30S از لحاظ طراحی هیچ تفاوتی با V30 ندارد و از همان دوربین دوگانه، همان نمایشگر 18:9، همان باتری 3300 میلی آمپر ساعتی و همان پردازنده اسنپدراگون 835 بهره مند شده. تنها تفاوت، به ارتقای حافظه رم از 4 گیگابایت به 6 گیگابایت و ارتقای حافظه داخلی از گزینه های 64 و 128 گیگابایتی به گزینه های 128 و 256 گیگابایت است. خاکستری پلاتینیومی و آبی مراکشی هم رنگ های تازه V30S ThinQ هستند تا آن را با مدل V30 پیشین اشتباه نگیرید.

ال جی V30S ThinQ

مهم ترین سوالی که با معرفی V30S ThinQ مطرح می شود اینست که چرا چنین اسمارت فونی باید وجود خارجی داشته باشد؟ ال جی در نشست خبری خود در کنگره جهانی موبایل توضیح داد که به فکر ادغام هوش مصنوعی با دیوایس های موبایل افتاده است. اما مسئله اینجاست که AI Cam و سایر بهبودهای نرم افزاری V30S قرار است با یک به روزرسانی نرم افزاری به موبایل های V30 اضافه شود؛ بنابراین یه جز رنگ خاکستری تیره تر، چه دلیلی برای خرید سخت افزار V30S وجود دارد؟

با در نظرگیری تمام این مسائل، بزرگ ترین ارمغان ال جی برای کنگره جهانی موبایل امسال، چیزی بیشتر از یک به روزرسانی نرم افزاری نبوده است. با این حال، این آپدیت قرار است بهبودهایی در دوربین به وجود آورد که به لطف ابزاری به نام EyeEm Vision توسعه یافته اند. سیستم یادگیری ماشینی ال جی، با بیش از 100 میلیون تصویر آموزش دیده و قادر به شناسایی اشیا یا صحنه های مختلفی است که در حال فیلم برداری یا تصویربرداری از آن ها هستید.

قابلیت دیگری که ال جی به دوربین V30S آورده، «حالت روشن» است که با ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل، تصاویری روشن تر در شرایط بسیار کم نور تولید می کند. با این حال، استفاده از این قابلیت به معنای کاهش رزولوشن برای نوردهی بهبودیافته خواهد بود. این هم یکی از تغییراتی است که به مدل فعلی V30 اضافه خواهد شد.

در نهایت نیز نوبت به ابزار تشخیص تصویر QLens می رسد. QLens به فروشگاه آنلاین آمازون متصل می شود و به شما اجازه می دهد که با تصویربرداری از یک محصول، به خرید آن از طریق آمازون بپردازید. افرادی که قادر به تست این قابلیت بوده اند، خبر از دقت پایین آن می دهند و ظاهراً تصویربرداری از موبایل V30، به پیشنهاد خرید آیفون X از سوی QLens منجر می گردد؛ مثالی دیگر بر عجله تولیدکنندگان موبایل در عرضه اسمارت فون هایی مجهز به هوش مصنوعی نابالغ.

در مجموع کاملاً روشن است که پرچمدار سال 2018 ال جی، به رویداد کنگره جهانی امسال نمی رسیده اما کره ای ها حاضر به خالی گذاشتن صحنه نبوده اند و دست به برندسازی مجدد برای یکی از بهترین موبایل های خود زده اند. اسمارت فون LG V30S ThinQ ابتدا در کره جنوبی به فروش می رسد و سپس در ماه مارس، با قیمتی نامشخص روانه سایر بازارهای جهان خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • m
    m | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

    امتیاز دهی دوربینم دیگه ریدن توش الان نوت8پایین تر از میت10پرو هستش ولی تو واقعیت واقعا میا ضعیف تر از نوت 8هستش
    دنیای پول هر کی بیشتر پول بده امتیاز بیشتر میگیره
    نظر من
    این تا از نزدیک خودت برسی نکنی به حرف هیچکی نباید گوش کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی