ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی از لپ تاپ 13.9 اینچی میت بوک اکس پرو رونمایی کرد

امروز در آستانه کنفرانس خبری هواوی در کنگره جهانی موبایل که هم اکنون در بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است، کمپانی یاد شده لپ تاپ میت بوک اکس پرو با وزن 1.33 کیلوگرم را معرفی کرد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۸

امروز در آستانه کنفرانس خبری هواوی در کنگره جهانی موبایل که هم اکنون در بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است، کمپانی یاد شده لپ تاپ میت بوک اکس پرو با وزن 1.33 کیلوگرم را معرفی کرد.

نمایشگر این لپ تاپ لمسی و اندازه آن 13.9 اینچی است. در مقایسه با مک بوک پرو 13 اینچی حاشیه های نمایشگر آن باریک تر و ضخامت آن تنها 14.6 میلی متر است که از این نظر زیباتر و ظریف تر به نظر می رسد. رزولوشن نمایشگر نیز 3000 در 2000 پیکسل است، به این ترتیب نسبت نمایشگری 3 به 2 دارد.

میت بوک اکس پرو از نسبت نمایشگر به بدنه 91 درصد بهره می برد. جالب اینکه کمپانی چینی وب کم را روی بخش کیبورد قرار داده. به این ترتیب بر خلاف بسیاری از لپ تاپ های بهره مند از نمایشگر های با حاشیه باریک (از جمله سری  XPS 13 دل) که وب کم در پایین نمایشگر قرار می گیرد، این بار ماژول مذکور در جای بهتری قرار گرفته است.

پردازنده ای که برای اکس پرو در نظر گرفته شده، نسل هشتم Core i5 یا Core i7 است و کارت گرافیک مجزای انویدیا جی فروس MX 150 نیز آن را همراهی می کند. دو درگاه USB-C به همراه یک درگاه USB سایز معمول (Type-A) در لپ تاپ مذکور تعبیه شده است.

اکس پرو با رم 8 یا 16 گیگابایت و حافظه داخلی از نوع SSD با ظرفیت 256 یا 512 گیگابایت همراه شده. یکی از مشکلات عمده مدل قدیمی تر میت بوک اکس، دوام باتری آن بود که این بار به نظر می رسد با توجه به وعده کارکرد 14 تا 15 ساعته با یک بار شارژ نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

مکان خلاقانه وب کم میت بوک اکس پرو

به لطف حافظه داخلی پر سرعت زمان بوت شدن ویندوز کمتر از 8 ثانیه طول می کشد و در 6.6 ثانیه از حالت هایبرنیت تا بالا آمدن ویندوز به طول می انجامد. به منظور امنیت کاربران نیز یک حسگر اثر انگشت روی کلید پاور آن قرار داده شده است.

این لپ تاپ قرار است با حداقل قیمت 1499 یورو روانه بازار شود. در ادامه می توانید مشخضات مدل های متنوع این تبلت را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alex
    alex | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    اپل رو به پسه من مک بوک پرو ۲۰۱۳ را فروختم و ۲۰۱۶ خریدم ولی واقعا ۲۰۱۳ بهتر بود و به نظرم یه پس رفت کرده

مطالب پیشنهادی