ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرچمداران جدید سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس
تکنولوژی

گلکسی اس 9 در برابر گلکسی اس 8؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

کمپانی کره ای امشب از گلکسی اس 9 رونمایی کرد که به لطف بهره مندی از چیپست مجهز به پردازنده هوش مصنوعی نسبت به مدل های قبلی هوشمندتر شده و قابلیت های جدیدی را در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۵۳

کمپانی کره ای امشب از گلکسی اس 9 رونمایی کرد که به لطف بهره مندی از چیپست مجهز به پردازنده هوش مصنوعی نسبت به مدل های قبلی هوشمندتر شده و قابلیت های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در ادامه ویژگی ها و قابلیت های گلکسی اس 9 را با پرچمدار قبلی یعنی گلکسی اس 8 مقایسه می کنیم.

طراحیگلکسی اس 9

جدای از انتقال فلش دوربین و حسگر ضربان قلب به سمت راست دوربین، تنها تغییر شاخصی که در بدنه گلکسی اس 9 به چشم می خورد انتقال حسگر اثر انگشت از سمت راست به پایین دوربین است که با هدف کاهش لمس سهوی لنز به جای حسگر اثر انگشت انجام شده است.

بدنه گلکسی اس 9 به صورت کلی کمی کشیده تر شده و وزن آن 8 گرم افزایش پیدا کرده است.

اگرچه شایعاتی از حذف جک 3.5 میلیمتری به گوش می رسید اما سامسونگ این قابلیت را در پرچمدار جدید خود حفظ کرده است.

سخت افزار

گلکسی اس 9 از چیپست اگزینوس 9810 بهره می برد که نسبت به مدل قبلی سرعت پردازش بالاتری داشته و به واحد پردازنده عصبی ویژه سامسونگ مجهز شده است.

مدل های محدودی از این موبایل نیز با اسنپدراگون 845 عرضه می شود که نسبت به گلکسی اس 8 مجهز به اسنپدراگون 835 بهبود یافته و از فناوری هوش مصنوعی کوالکام برخوردار است.

رم گلکسی اس 9 همچنان 4 گیگابایت است. حافظه داخلی نیز 64، 128 یا 256 گیگابایت است و امکان افزایش آن تا 400 گیگابایت از طریق درگاه microSD وجود دارد.

اسپیکرهای دوگانه AKG یکی دیگر از قابلیت های جدید است که به لطف فناوری Dolby Atmos کیفیت صدای خروجی را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

نمایشگر

کمپانی کره ای نمایشگر 5.8 اینچی با پنل سوپر امولد و نسبت تصویر 18.5:9را به مدل جدید آورده اما شیب لبه ها تا حدودی کاهش یافته اند.

دوربین

اگرچه شایعات بسیاری در مورد تعبیه دوربین دوگانه در گلکسی اس 9 به گوش می رسید اما سنسور 1/2.55 اینچی و 12 مگاپیکسلی بدون تغییر باقی مانده و تفاوت اصلی آن نسبت به مدل قبلی متغیر بودن گشودگی دهنه لنز بین f1.5 و f2.4 است.

تصویربرداری 60 فریم بر ثانیه 4K و  240 فریم بر ثانیه 1080p از دیگر قابلیت های این دوربین است.

سنسور دوربین سلفی کماکان 8 مگاپیکسلی باقی مانده اما قادر به ثبت ویدیوهای فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه است که مزیتی قابل توجه محسوب می شود.

باتری

خاطره تلخ منفجر شدن نوت 7، سامسونگ را از افزایش ظرفیت باتری منصرف کرده و این کمپانی تلاش کرده با پیاده سازی راهکارهای نرم افزاری مصرف انرژی را بهینه تر سازد.

رابط کاربری و نرم افزار

استیکرهای سه بعدی که در آیفون 10شاهد آنها بودیم، به گلکسی اس 9 نیز سرایت کرده اند. این قابلیت با بهره گیری از یادگیری عمیق اموجی های سه بعدی جالبی را بر اساس اسکن چهره کاربر تولید می کند.

دستیار هوشمند سامسونگ اکنون با دوربین این گوشی هم ترکیب شده و از واقعیت افزوده و یادگیری عمیق برای ارائه اطلاعات هوشمند درباره محیط پیرامون کاربر استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    هیچی مطمعنم هیچی اول یاد بگیر اپدیت بده بعد سالی ۱۰۰ تا گوشی بساز ، چرا بابا تغیر داره حسگر اومده پشت دوربین دوربین دو گانه شده بعدش از همه مهمتر بازی با اعداد و ارقام که اقای گلستانه استاد هستن درباره سامسونگ

  • I.G.I
    I.G.I | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    خر همون خره فقط پالونشو عوض کردن

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    رم خیلی کمه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی