ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

geely-ceo-buys-10-percent-of-daimler-ag-becomes-biggest-shareholder-123834_1
خودرو

چینی ها به آرزوی خود رسیدند؛ جیلی بزرگ ترین سهامدار دایملر شد

گروه اقتصادی جیلی که این روزها آروزهای بسیار بزرگی در سر می پروراند، موفق به تملک سهم قابل توجهی از شرکت دایملر شده است. بر اساس گزارشی که اخیرا در پایگاه خبری رویترز انتشار یافته، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

گروه اقتصادی جیلی که این روزها آروزهای بسیار بزرگی در سر می پروراند، موفق به تملک سهم قابل توجهی از شرکت دایملر شده است. بر اساس گزارشی که اخیرا در پایگاه خبری رویترز انتشار یافته، آقای لی شوفو رئیس هیئت مدیره جیلی توانسته 9.69 درصد از سهم این گروه بزرگ آلمانی را خریداری کند.

یکی از منابعی که خواسته نامش فاش نشود، در این باره به رویترز گفته:

این همان اتفاقی است که آقای لی آرزو می کرد. او عقیده دارد شاید یک، دو یا سه خودروساز از میان تمام خودروسازان موجود در رقابت جدید دوام خواهند آورد. وی بر این باور است که خودروسازان کنونی باید با همدیگر متحده شده و سرمایه گذاری های مشترکی انجام دهند تا شانسی برای بقا داشته باشند.

Geely Chairman Becomes Largest Single Shareholder At Daimler (4)

شاید برخی بپرسند که منظور آقای شوفو از رقابت جدید چیست، در پاسخ باید گفت که ساخت اتومبیل های برقی و توسعه مدل های خودران حوزه هایی هستند که اینک مورد توجه بسیاری از شرکت های خودروساز قرار گرفته اند.

پیش از این و در نوامبر گذشته جیلی به طور علنی از عزم خود برای توسعه مدل های برقی و خودران پیشرفته با همکاری شرکت های بزرگ پرده برداشته بود. طبق شنیده ها این غول اقتصادی چینی در آن مقطع پیشنهاد خرید بخش اعظمی از سهام دایملر را با تخفیف ویژه مطرح کرده، اما مقامات شرکت آلمانی تمایلی به این مساله از خود نشان نداده اند.

Geely Chairman Becomes Largest Single Shareholder At Daimler (2)

به هر ترتیب همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، جیلی اکنون با خرید 9.69 درصد از سهام دایملر بزرگ ترین سهامدار منفرد این کمپانی محسوب می شود. بد نیست بدانید این سهم چیزی در حدود 9 میلیارد دلار ارزش دارد.

Geely Chairman Becomes Largest Single Shareholder At Daimler (2)

گفتنی است جیلی پیش از این با سرمایه گذاری های هنگفت بخش عمده ای از سهام خودروسازان پرآوازه ای مثل ولوو و لوتوس را در اختیار گرفته و به نوعی مالک آنها به حساب می آید. این کمپانی ثروتمند چینی با پایه گذاری برند لینک اند کو (Lynk & Co) قصد دارد وارد بازار کشورهای پیشرفته از جمله ایالات متحده شود. البته شباهت نام این برند با برند لوکس فورد یعنی لینکلن ظاهرا دعواهای حقوقی بین چینی ها و آمریکایی ها را به دنبال داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    کم کم دارند شرکت های بزرگ را می گیرند

  • sepehri
    sepehri | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    افرین هر رورز پیشرفت و به جاش کشوره ما هرروز پس رفت

    • زیتانیکس
      زیتانیکس | ۷ اسفند ۱۳۹۶

      چرا پسرفت؟!!
      تو دزدی و کلاهبرداری و ادعا در حال پیشرفتیم

    • آریا
      آریا | ۸ اسفند ۱۳۹۶

      این چینی ها هم بهتر از این آقایان وطنی نیستن

مطالب پیشنهادی