ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلیو P60
تکنولوژی

مدیاتک از چیپست هلیو P60 رونمایی کرد؛ پشتیبانی از دوربین دوگانه و هوش مصنوعی

کمپانی مدیاتک در کنگره جهانی موبایل از چیپست هلیو P60 رونمایی کرد که می تواند در بهینه سازی موبایل های میان رده نقش مهمی ایفا کند. مهم ترین مزیت این چیپست مجهز به چهار هسته پردازشی ARM A73 ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

کمپانی مدیاتک در کنگره جهانی موبایل از چیپست هلیو P60 رونمایی کرد که می تواند در بهینه سازی موبایل های میان رده نقش مهمی ایفا کند.

مهم ترین مزیت این چیپست مجهز به چهار هسته پردازشی ARM A73 و چهار هسته ARM A53، بهره مندی از مهماری big.LITTLE است که در آن هسته های قدرتمند تنها در وظایف سنگین دخالت کرده و کارهای ساده تر را برعهده هسته های ضعیف تر می گذارند.

مدیاتک مدعی شده که توان پردازنده و پردازشگر گرافیکی هلیو P60 نسبت به نسل های قبلی P23 و P30 هفتاد درصد بهبود یافته است. چیپست موبایلاین تراشه از نظر مصرف انرژی نیز بهینه سازی شده و به گفته کمپانی سازنده در اپلیکیشن های پرمصرف 25 درصد و به صورت کلی 12 درصد باتری کمتری مصرف می کند.

هلیو P60 از فناوری های پیشرفته از قبیل NeuroPilot و CorePilot 4.0 بهره می برد که قابلیت های هوش مصنوعی از قبیل شناسایی چهره و اشیا را به ارمغان می آورند. از دیگر قابلیت های آن می توان به سازگاری با شبکه عصبی اندروید و پشتیبانی از TensorFlow اشاره کرد که امکان توسعه سیستم های هوش مصنوعی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند.

کمپانی سازنده قابلیت های تصویربرداری را نیز در این تراشه تا حد زیادی بهینه کرده به گونه ای که توانایی پشتیبانی از دوربین های دوگانه با سنسورهای 20 و 16 مگاپیکسلی یا یک لنز 32 مگاپیکسلی را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی