ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ تاپ دو در یک فلکس ۱۴ لنوو در MWC 2018 معرفی شد

لنوو از دیگر شرکت های حاضر در کنگره جهانی موبایل بارسلون است که چندی پیش از چند لپ تاپ رونمایی کرد. مهم ترین محصول رونمایی شده احتمالا یوگا ۷۳۰ است که قیمتی برابر با ۹۰۰ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۰

لنوو از دیگر شرکت های حاضر در کنگره جهانی موبایل بارسلون است که چندی پیش از چند لپ تاپ رونمایی کرد.

مهم ترین محصول رونمایی شده احتمالا یوگا ۷۳۰ است که قیمتی برابر با ۹۰۰ دلار دارد و قطعا هرکسی نمی تواند آن را خریداری کند. محصول دیگر اما فلکس ۱۴ است که قیمت پایه به مراتب پایین تری نسبت به یوگا دارد.

فلکس ۱۴ گجتی دو در یک است و برای کاربرانی ساخته شده که بودجه اندکی برای خرید دارند. البته لپ تاپ ذکر شده مشترکات فراوانی هم با یوگاه ۷۳۰ دارد، هرچند که برخی اختلافات در سخت افزار داخلی شان باعث کم شدن قیمت فلکس ۱۴ شده است.

دستگاه همانطور که اشاره کردیم طراحی دو در یک دارد و به همین خاطر می توان از آن در حالت های مختلفی نظیر استاندارد، مد تبلت، خیمه ای یا ایستاده استفاده نمود. چیپست در نظر گرفته شده برای این محصول هم تا نسل هشتم از سری Core i7 را شامل می شود که در واقع با نوع به کار رفته در یوگا ۷۳۰ برابری می کند.

علاقمندان به فلکس ۱۴ این امکان را دارند که نسخه بهره مند از کارت گرافیک مجزا را خریداری نمایند (درست مانند نسخه ۱۵ اینچی یوگا ۷۳۰) منتها با این تفاوت که اینجا صرفا کارت گرافیک GeForce MX130 برایشان فراهم خواهد بود.

یوگا ۷۳۰ فارغ از نوع مدل میتواند به نمایشگر 4K مجهز شود حال آنکه بهترین نمایشگر در نظر گرفته شده برای فلکس ۱۴ رزلوشنی برابر با 1080p دارد. البته این کیفیت برای نمایشگری ۱۴ اینچی بد نیست اما این یکی از بخش هایی است که لنوو برای پایین نگه داشتن قیمت روی آن مانور می دهد.

فلکس ۱۴ همچنین همراه با قلم Active Pen 2 در اختیار کاربران قرار می گیرد و برای حفظ امنیت دستگاه نیز یک حسگر اثرانگشت روی آن تعبیه شده تا با استفاده از قابلیت ویندوز هِلو فرایند احراز هویت روی آن صورت بگیرد. اما نکته قابل اشاره آنکه محصول دو در یک لنوو صرفا از کورتانا پشتیبانی می کند و به نظر نمی آید که مانند یوگا ۷۳۰ به قابلیت های الکسای آمازون مجهز شده باشد.

بنابراین همانطور که مشاهده کردید فلکس ۱۴ محصول قدرتمندی مانند یوگا ۷۳۰ نیست اما برای آنها که به دنبال گجت های دو در یک اقتصادی هستند گزینه خوبی به شمار می رود. این دستگاه در آوریل ۲۰۱۸ با قیمت ۵۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه می شود که تنها کمی پایین تر از مبلغ درخواستی لنوو برای یوگا ۷۳۰ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی