ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی خط آتش؛ جنگ ادامه دارد

«پارسیس گیمز» از معدود استودیوهای ایرانی است که تمام بازی هایش در یک سطح کیفی مطلوب قرار دارند و و به همین خاطر نام این توسعه دهنده به تنهایی کافیست تا با خیال راحت اپلیکیشنی را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

«پارسیس گیمز» از معدود استودیوهای ایرانی است که تمام بازی هایش در یک سطح کیفی مطلوب قرار دارند و و به همین خاطر نام این توسعه دهنده به تنهایی کافیست تا با خیال راحت اپلیکیشنی را دانلود کنید. حتی «موتوریس» که بیشترین ایراد را بین عناوین آن ها داشت، باز نسبت به ساخته های داخلی مشابه چند قدم جلوتر بود.

بازی ترکیبی از المان های حساب پس داده است که حضور آن ها کنار یکدیگر، توانسته یک سرگرمی اعتیادآور به وجود بیاورد

«خط آتش» نه تنها به این روند پایان نمی دهد بلکه بیشتر از تمام عناوین پارسیس گیمز، توانایی های این استودیو را نشان می دهد. در خط آتش پارسیس گیمز روی سبکی اشباع شده دست گذاشته و به واسطه ارائه یک تجربه جدید با وجود نمونه های مشابه خارجی که کم هم نیستند، بازی را می توانیم اوج پختگی آن ها بنامیم.

خط آتش تمام ویژگی های لازم برای سرگرمی را دارد. در بخش گیم پلی اهمیت دادن به استراتژی در مبارزات، نبردهای پر زد و خورد و ریتم سریع آن ها بازی را تبدیل به یکی در اعتیادآورترین عناوین اسمارت فون کرده و در بخش گرافیک و صداگذاری هم توسعه دهنده با وسواس خیلی زیادش روی جزییات، اضافه کاری از نوع خوب انجام داده است.

خط آتش
بازی برای نوار انرژی خود از سکه استفاده کرده است. هر کارت نیازمند مقداری سکه بوده و استفاده درست از آن ها از ارکان پیروزی خواهد بود. نوار سکه بازی با سرعت خوبی پر می شود.

در نگاه اول خط آتش شبیه به کلش رویال یا شاید بهتر باشد بگوییم South Park Phone Destroyer به نظر می رسد؛ زمین مسابقه به دو بخش تقسیم شدهو بازیکن ها با کارت هایی که در میدان نبرد می گذارند به حریف حمله می کنند. اگر تعداد معینی سرباز یا وسیله نظامی از مرز زمین رقیب عبور کند، برنده میدان خواهید شد.

اولین نکته ای که هنگام تجربه بازی به آن پی می برید، اهمیت خیلی خوب استراتژی در بازی است. اینکه بهترین کارت ها را داشته باشید لزوما به معنای پیروزی نیست و باید در میدان نبرد نیز فکر شده کارت هایتان را به بازی بیاورید. البته انتظار چیزی در حد و اندازه های کلش رویال را نباید داشت ولی باز نسبت به سوث پارک با عنوان عمیق تری رو به رو هستیم.

پارسیس گیمز با دو ویژگی توانسته به این مهم در عنوانش دست یابد. در وهله اول، تنوع خوب کارت ها که هر کدام دارای نقاط ضعف و مثبت خود هستند. از لحاظ منطقی بخواهیم نگاه کنیم، بعضی کارت ها در برابر بقیه بیش از حد قوی یا ضعیف اند. مثلا برای زدن یک سرباز پیاده با آرپیچی، بسته به لول کارت باید چند تیر آرپیچی بزنید.

خط آتش
در شروع 20 ستاره دارید و حداکثر ظرفیت نوار انرژی نیز 30 ستاره است؛ همه چیز از همان ابتدا سریع آغاز می شود. مبارزات نهایت سه دقیقه طول می کشند و متاسفانه بازی بخش آموزشی ندارد.

در دنیای واقعی چنین چیزی مقبول نیست اما سازنده با این المان و بدون استفاده از تاورها که در کلش رویال دیدیم، توانسته بالانس نسبتا خوبی میان کارت ها برقرار کند و بخش زیادی از استراتژی های بازی را روی دوش آن ها بگذارد. بنابراین می توانیم با این مسئله کنار بیاییم.

در بازی تنها می توانید «هشت کارت» انتخاب کرده و به میدان نبرد ببرید

نکته دوم نحوه پیروزی است. تقریبا در تمام کلون های کلش رویال و آن هایی که از این بازی الهام گرفته اند، هر بازیکن یک تاور اصلی دارد و اگر کسی بتواند آن را نابود می کند برنده خواهد شد. پارسیس گیمز برای خط آتش از المانی شبیه به بازی های دفاع از قلعه (Tower Defense) استفاده کرده که چند ویژگی مثبت و یک ویژگی منفی دارد.

در خط آتش، هر بازیکن پنج چراغ سبز رنگ دارد. در صورتی که یک سرباز یا وسیله جنگی از مرز عبور کند، یکی از این چراغ ها قرمز می شود. نکته اینجاست تنها راه پیروزی این است که تمام چراغ ها خاموش شوند. یعنی حتی اگر شما پنج چراغ روشن داشته باشید و چهار چراغ حریف را قرمز کنید بازی مساوی خواهد شد.

پارسیس گیمز
بعضی کارت ها توضیحات مناسبی ندارند، همچنان نمی دانیم مهمات رسان دقیقا چه کار مفیدی انجام می دهد.

به کمک این ویژگی، گاهی اوقات می توانید عقب نشینی کرده و بگذارید کارت های دشمن از مرزتان عبور کند تا بعد با یک استراتژی کوبنده تر او را زمین گیر نمایید. اما وقتی که با یک بازیکن حریف هم سطح از لحاظ قدرت کارت ها رو به رو می شوید، سیستم امتیازی بازی تازه نکته منفی خودش را نشان می دهد.

در این گونه نبردها که حساسیت بالایی دارند، معمولا یک اشتباه کوچک به معنای باخت تان خواهد ولی در خط آتش و به خاطر استفاده از پنج چراغ کامل، این حساسیت دیده نمی شود. توسعه دهنده می توانست چیزی بینابین را در بازی به کار گرفته و حداقلی در نظر بگیرد.

مثلا بازی به صورت کلی شش چراغ داشته باشید و برای پیروزی، حداقل باید سه چراغ قرمز شوند تا امتیاز به دست بیاورید. البته در گفت و گویی با دیجیاتو، استودیوی پارسیس گیمز می گوید که این سیستم فعلا در مرحله اولیه به سر می برد و آن ها منتظر بازخوردهای بازیکن ها هستند:

در حال بررسی فیدبک این سیستم هستیم. از آنجایی که بازی در مرحله بتا است امکان دارد این نحوه امتیازدهی در نسخه اصلی تغییراتی کند.

بازی خط آتش
قدرت بعضی کارت ها در ابتدای بازی ممکن است کمی زیاد به نظر برسد اما همین که به کارت های جدید با قدرت بیشتر دست پیدا کنید، این «مشکل» کمتر می شود.

بازی های پارسیس گیمز همگی به گرافیک بالای خود معروف هستند و خط آتش نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان یک اثر استراتژی ایرانی، بازی از لحاظ فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد و اگر از بعضی باگ ها مثل رفتن تانک ها در یکدیگر یا بقیه اشیا فاکتور بگیریم، خط آتش یکی از بهترین بازی های گرافیکی ایرانی در سبک خودش است.

در حال حاضر بازی سه منطقه مختلف دارد که از لحاظ طراحی، به نظر شبیه به محیط های یگان ویژه می آیند

همین وسواسی که سازنده در بخش گرافیک گذاشته با قسمت صداگذاری هم دیده می شود. صدای چکمه شخصیت ها، حرکت لوله تانک و صداگذاری خوب شلیک ها در کنار موسیقی که آدرنالین نبردها را بالا می برد همگی به بازی جذابیت خاصی بخشیده اند.

بازی فعلا در مرحله آزمایشی به سر می برد و با توجه به گفته توسعه دهنده، احتمالا در هفته آینده نسخه نهایی انتشار می یابد. برای بررسی ما نسخه جدیدتر هم تجربه کردیم و در آن خیلی از مشکلات همانند نمایش اشتباه جعبه ها، داغ کردن موبایل و مصرف زیاد باتری رفع شده و به همراه آن ها، با یک رابط کاربری بهتر رو به رو هستیم.

خط آتش
به ماندن جای حرکت تانک ها روی آسفالت نگاه کنید، سازنده برای گرافیک توجه خوبی به جزییات داشته است.

بعد از آنکه نسخه بتا سوث پارک منتشر شد، بعضی بازیکن ها به این عنوان لقب «قاتل کلش رویال» را دادند. البته هیچ عنوانی نمی تواند لقب قاتل کلش رویال را دریافت کند ولی حداقل از دیدگاه گیم پلی خط آتش عنوان مناسب تری برای گرفتن این لقب نسبت به سوث پارک به حساب می آید.

اگر خواهان تجربه یکی از بهترین های امسال بین بازی های موبایل ایرانی هستید، خط آتش را از دست ندهید. پارسیس گیمز نیز قول داده که در آپدیت های آتی ویژگی های بیشتری را به این عنوان اضافه می کند:

علاوه بر اضافه کردن مکان های جدید، چند نوع حالت گیم پلی جدید نیز به بازی افزوده خواهد شد که در آن ها نحوه امتیازگیری درون بازی متفاوت هست. قسمت کلن هم قابلیت چت و انتقال کارتها را خواهد داشت. احتمالا چند کارت جدید هم به مجموعه کارتها اضافه شده و تعداد کل کارتها به 60 عدد خواهد رسید.

خط آتش

خط آتش

سازنده: پارسیس گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 32.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rezagamee
    Rezagamee | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    ممنون اقا محمد. مرسی از خبری که دادی

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    آسفالت نه رو بررسی کنید لطفا

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۷ اسفند ۱۳۹۶

      سلام، آسفالت 9 فعلا به صورت محدود برای iOS و منطقه فیلیپین عرضه شده. اگر بازی روی اندروید یا حداقل منطقه های بیشتری در اپ استور عرضه بشه نگاهی به آن خواهیم داشت.

مطالب پیشنهادی