ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایران خودرو رکورد شکست؛ افزایش احتمالی قیمت برای هفتمین فیس لیفت سمند

پس از رونمایی از مدل اولیه سمند در سال 1380، همواره ایران خودرو در صدد بروز نگه داشتن این خودرو با تغییر مداوم چراغ ها و جلو پنجره بوده است و شاید تاکنون در این ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

پس از رونمایی از مدل اولیه سمند در سال 1380، همواره ایران خودرو در صدد بروز نگه داشتن این خودرو با تغییر مداوم چراغ ها و جلو پنجره بوده است و شاید تاکنون در این زمینه یک رکورد جهانی را از خود به جای گذاشته باشد.

بر این اساس چراغ های بزرگ عقب سمند در سال 1383 طی ارائه مدل lx با طرح کوچک تری جایگزین شد، چندی بعد سمند سورن با چراغ ها و جلو پنجره کاملا متفاوتی رونمایی شد و حدود دو یا سه سال قبل نیز جلوپنجره جدیدی برای مدل lx توسط متخصصین بلند پایه ایران خودرو در امر به روز رسانی طراحی شد و به تولید انبوه رسید.

این در حالیست که در طول این سال ها تولید نمونه اولیه سمند نیز با همان چراغ های بزرگ عقب به عنوان نسخه پایه (تاکسی و ..) به قوت خود باقی بوده است و در عین حال می توان از دنا و دنا پلاس به عنوان فیس لیفت های بزرگ سمند نام برد، آن هم در شرایطی که خود سمند نیز از نظر فنی فیس لیفتی بر روی پلت فرم قدیمی پژو 405 محسوب می شود.

در واقع اگر قرار باشد تعداد دفعات تغییر چراغ های جلو و جلو پنجره سمند اولیه را با احتساب مدل های دنا لحاظ کنیم به عدد 7 خواهیم رسید، این در حالیست که چراغ های عقب سمند حداقل 4 مرتبه تغییر را تجربه کرده اند و نمای جانبی نیز با احتساب مدل سریر سه بار دستخوش تغییرات شده است.

با این حساب احتمالا دور از واقعیت نیست که دنا پلاس را، فیس لیفتِ فیس لیفتِ فیس لیفتِ پژو 405 بنامیم  و به لطف چنین تغییراتی عملا تعداد زیر شاخه های سمند عادی، سمند سورن و دنا شامل انواع و اقسام تیپ هایی می شود که عملا تفاوت بارزی نیز با یکدیگر ندارند.

البته از نظر فنی هم اوضاع چندان بهتر نیست و در طول حدود 17 سال تولید سمند، شاهد حفظ پیشرانه 1.8 لیتری و 100 اسب بخاری اولیه و افزوده شدن موتورهای 1.6 لیتری و 1.7 لیتری معمولی و البته توربو برای این خودرو بوده ایم که البته همگی در نسخه های فاقد توربو بین 100 الی 114 اسب بخار قدرت دارند و نسخه سورن توربو نیز علی رغم قدرت 147 اسب بخاری پیشرانه از نظر دوام و مشکلات فنی فغان مالکین را در آورده است.

به هرحال ظاهرا ایران خودرو انگیزه ای برای تغییر این رویه ندارد و به نظر می رسد که برای سال 97 نیز شاهد یک مدل تازه تر از سمند با چراغ  جلو جدید، چراغ  عقب جدید، رینگ های جدید، جلوپنجره جدید و داشبورد مشابه با سورن خواهیم بود.

نمونه ای از سمند کوپه که سال ها قبل به شکل آزمایشی ساخته شد اما هیچ گاه به خط تولید راه نیافت.

سمند جدید 97

اینکه چنین تغییراتی با وجود همان پیشرانه های قبلی اعمال می شود یا می توانیم شاهد یک شگفتی تازه در سمند جدید باشیم، همچنان مشخص نیست اما بنا به رویه جاری احتمال می رود که در پی این تحولات شگرف، قیمت سمند از محدوده 35 میلیون تومان فراتر برود.

سمند جدید 97
سیر تحول سمند طی 17 سال تولید
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • nedadiba
    nedadiba | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    میگن دلال بازی دلار از تو بانک اومده کف خیابون .چی تو کف خیابون نیومده؟؟ میشه بگین؟؟ ماشین وطنی خودت مستقیم نمیتونی بخری. معلوم نیست چرا همیشه زده تکمیل ظرفیت .مدل هایی که کمی اقبال مردم دارن از روی ناچاری ولی هر موقع بری تو نمایندگی یا بنگاه به نام خودت در اولین بار و اولین ساعت پلاک میشه ولی مثلا پارس کلاس 15 شش تا هفت میلیون بالای قیمت کارخونه. چرا اینقد ظلم میکنید؟؟ این کارا تو هر زمینه ای میشه. چرا چرا////؟؟

  • morteza r11
    morteza r11 | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    تا کی ظلم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی