ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسخه کم مصرف برای لوکس ترین SUV جهان؛ اولین اطلاعات از بنتلی بنتایگا پلاگین هیبرید

بنتلی بنتایگا پلاگین هیبرید به موتور توربو بنزینی 8 سیلندر مجهز و در سه ماه دوم سال میلادی جاری معرفی و روانه بازار خواهد شد. درست 3 سال پیش و در سال 2015، بنتلی در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

بنتلی بنتایگا پلاگین هیبرید به موتور توربو بنزینی 8 سیلندر مجهز و در سه ماه دوم سال میلادی جاری معرفی و روانه بازار خواهد شد.

درست 3 سال پیش و در سال 2015، بنتلی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از شاسی بلند لوکس جدیدی رونمایی کرد که به ادعای سازنده در کلاس خود سریع ترین خودرو جهان است.

در زمان معرفی این خودرو که بنتایگا نام داشت به یک موتور 12 سیلندر توربو W شکل که حجمی معادل 6 لیتر داشت مجهز بود. اما حالا پس از گذشت 3 سال این کمپانی علاه بر مدل 6 سیلندر توربوی گازوئیلی که حجم 4 لیتری دارد به دنبال معرفی نسخه سوم است.

پیش از این بنتلی تایید کرده بود که قصد دارد سبد محصولات شاسی بلند و خودرو های الکتریکی خود را گسترش دهد. به تازگی مدیران این کمپانی تایید کرده اند که این اتفاق با معرفی نسخه پلاگین هیبرید این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو که تقریبا در اواسط اسفند برگزار می شود رخ خواهد داد.

انتظار می رود نسخه پلاگین هیبردی بنتایگای محبوبیت فوق العاده ای در امریکا بدست آورده و یکی از بهترین گزینه های روی میز برای خریداران خودرو های شاسی بلند الکتریکی باشد.


قوای محرکه این خودرو بسیار شبیه به موتور پورشه پانامرا E هیبرید خواهد بود. به عبارت دیگر این خودرو علاوه بر یک موتور الکتریکی به یک موتور 2.9 لیتری شش سیلندر نیز مجهز بوده که در نهایت خروجی آن قدرتی برابر با 462 اسب بخار خواهد داشت.

در پانامرا موتور الکتریکی می تواند در حدود 48 کیلومتر را طی کند. بنابراین انتظار می رود که قوای الکتریکی بنتلی پنتایگای هیبریدی نیز همین مشخصات را داشته و به یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته در کنار سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز باشد.

با ورود خودروسازان به حوزه خودرو های الکتریکی و با معرفی روزافزون وسایل نقلیه الکتریکی جدید، کمتر کمپانی است که به دنبال الکتریکی نکردن محصولات خود نباشد.

با توجه وجود فروش خوب و محبوبیت بالای بنتایگای، بنتلی مجبور بود که نسخه الکتریکی این خودرو را وارد بازار کند در غیر این صورت مورد انتقاد بسیاری از محیط زیست دوستان قرار می گرفت و حتی ممکن بود در آینده محبوبیت محصول خود را نیز از دست بدهد.

مدیران این کمپانی قول داده اند که نسخه الکتریکی از هر یک از محصولات خود را وارد بازار کنند. به احتمال زیاد خودروی بعدی که به قوای محرکه الکتریکی مجهز می شود کانتیننتال GT خواهد بود.


گفته می شود بنتلی قصد دارد کمی بعد از معرفی بنتایگای هیبریدی خود، موتور بنرینی 8 سیلندر جدیدی را نیز معرفی کند. این موتور که احتمالا نسخه کم توان تری از موتور 4 لیتری توربوی گروه فولکس واگن است پیش از این در وسایل نقلیه دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

هر سه مدل مختلف این شاسی بلند پلتفرم یکسانی به نام MLB خواهند داشت. بنابراین به نظر می رسد که کار مهندسان این کمپانی چندان دشوار نبوده و می توانند به راحتی از موتوری 8 سیلندر توربو در بنتایگا استفاده کنند.

دقیقا عین همین موضوع نیز برای قوای محرکه هیبریدی برقرار بوده و انتظار می رود این قوای محرکه در سوپر شاسی بلند ایتالیایی ها نیز بکار برده شود.
از پلتفرم MLB بار ها در شاسی بلند های گروه فولکس واگن استفاده شده و سایر کمپانی های زیرمجموعه این گروه مثل آئودی نیز در محصولاتی مثل Q7 از آن کمک گرفته اند.


بنتایگا در حال حاضر پر فروش ترین مدل کمپانی بریتانیایی بنتلی بوده و با وجود ارائه یک نسخه هیبریدی از این خودرو در ایالات متحده به احتمال زیاد محبوبیت آن بیش از پیش افزایش خواهد یافت. خریداران می توانند هر یکی از این سه نسخه را خریداری کنند.

گفته می شود نسخه هیبریدی ارزشی بیش از 200 هزار دلار خواهد داشت. در حال حاضر مدل 12 سیلندر W شکل این خودرو از مدل 6 سیلندر آن پرفروش تر است باید منتظر ماند و دید آیا با ارائه نسخه هیبریدی، همچنان مدل 12 سیلندر همچنان جایگاه نخست را حفظ خواهد کرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • noki a
    noki a | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

    مثل پدربزرگی میمونه که رو پیژامه کفش اسپورت پوشیده!

  • I.G.I
    I.G.I | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    قیافه نداره ناموسا

    • یه نفری.
      یه نفری. | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

      اتفاقا ماشین قیافش باید اینجوری باشه نه سوسولی.

مطالب پیشنهادی