ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر واحد سخت افزار گوگل از احتمال بازگشت عینک واقعیت افزوده گلس می گوید

در جریان کنگره جهانی موبایل 2018، گوگل بالاخره ARCore را به دست عموم رساند و از برنامه هایش برای پشتیبانی از 100 میلیون دیوایس اندرویدی گفت. با این حال به گفته ریک اُسترلو، مدیر واحد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در جریان کنگره جهانی موبایل 2018، گوگل بالاخره ARCore را به دست عموم رساند و از برنامه هایش برای پشتیبانی از 100 میلیون دیوایس اندرویدی گفت. با این حال به گفته ریک اُسترلو، مدیر واحد سخت افزار گوگل، این کمپانی چشمش را به محصولاتی فراتر از واقعیت افزوده مبتنی بر موبایل فعلی دوخته است؛ هرچند که هنوز هیچ سخت افزار تازه ای در دستور کار ندارد.

استرلو در مصاحبه اخیر خود می گوید که واقعیت افزوده، حوزه ای «بسیار جالب» است و گوگل «در حال تحقیقات گسترده بوده» و به دنبال «فرم فاکتورهای متفاوت» می گردد. وی همچنین تایید کرده که یک روز ممکن است شاهد بازگشت عینک گوگل گلس باشیم. با این حال، مصرف کنندگان به این زودی ها نباید منتظر رونمایی از محصولی تازه باشند و تکنولوژی واقعیت افزوده، چند سالی تا بلوغ هرچه بیشتر فاصله دارد. تا آن زمان، گوگل می خواهد به توسعه زیرساخت های لازم ادامه دهد که ARCore یکی از آن هاست و همین حالا در دسترس قرار گرفته.

مدتی طول می کشد تا این تکنولوژی ها به بلوغ برسند... تا آن زمان چند سالی باقی مانده است. ما برای مدتی طولانی به تحقیقات ادامه خواهیم داد و در این بین، تکنولوژی به سمتی خواهد رفت که مردم تمایل داشته باشند.

هنگامی که ریک استرلو در سال 2016 به گوگل پیوست، مدیریت واحد سخت افزار را برعهده گرفت و روی پروژه Aura نیز فعالیت کرد که قرار بود زیرشاخه ای برای گوگل گلس باشد.

علی رغم ناکامی این عینک واقعیت افزوده در بازار مصرف کنندگان، گوگل طی سال گذشته میلادی از مدل سازمانی گلس رونمایی کرد و بعد از آن، دیگر خبری درباره Aura به گوش نرسید. گفتنی است به جز ARCore و اندروید، گوگل روی مجیک لیپ نیز سرمایه گذاری کرده که طی سال جاری، از نخستین سخت افزارش رونمایی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی