ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Hyundai-Kona_Electric-2018
خودرو

آینده نگر، سبز و جذاب؛ نسخه الکتریکی هیوندای کونا معرفی شد [تماشا کنید]

ژوئن سال گذشته بود که هیوندای از یک کراس اوور کوچک به نام کونا رونمایی کرد. کونا که کوچک ترین شاسی بلند هیوندای برای بازارهای بین المللی محسوب می شود، بر اساس زبان طراحی جدید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

ژوئن سال گذشته بود که هیوندای از یک کراس اوور کوچک به نام کونا رونمایی کرد. کونا که کوچک ترین شاسی بلند هیوندای برای بازارهای بین المللی محسوب می شود، بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت کره ای شکل گرفته و از چهره ای خاص برخوردار است.

Hyundai Kona

حال با گذشت چند ماه از زمان تولد و تنها چند روز مانده به نمایشگاه خودروی ژنو، هیوندای نسخه برقی این کراس اوور را معرفی کرده است. برای تطابق بهتر با طیف بیشتری از مشتریان، کونای برقی با دو پیشرانه که خروجی، دامنه حرکتی و قیمت متفاوتی دارند، به فروش خواهد رسید.

Hyundai-Kona_Electric-2018

مدل پایه کونا از یک موتور الکتریکی با توانایی تولید 133 اسب بخار قدرت و 395 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. برای تامین انرژی این موتور پک باتری 39.2 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که می تواند تا 300 کیلومتر بدون نیاز به شارژ راننده را همراهی کند. این برد حرکتی با استفاده از استاندارد جدید WLTP محاسبه شده، استانداردی که در مقایسه با NEDC به واقعیت نزدیک تر است.

Hyundai-Kona_Electric-2018

قوی ترین مدل کونای برقی 201 اسب بخار قدرت داشته و همانند مدل پایه 395 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به لطف ظرفیت 64 کیلووات ساعتی باتری، این نسخه از کونا طبق استاندارد WLTP قادر است تا 470 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد.

Hyundai-Kona_Electric-2018

زمان لازم برای پر کردن باتری های 39.2 و 64 کیلووات ساعتی به ترتیب 6 ساعت و 10 دقیقه و 9 ساعت و 40 دقیقه اعلام شده، البته هیوندای امکان شارژ سریع را نیز فراهم کرده و در صورت استفاده از شارژرهای مخصوص مالکین می توانند در عرض 54 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باتری های هر دو نسخه را پر کنند.

Hyundai-Kona_Electric-2018

از لحاظ عملکرد فنی مدل پایه کونای برقی صفر تا 100 را در عرض 9.3 ثانیه محقق می کند، مدل مجهز به پیشرانه قدرتمندتر هم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 7.6 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت هر دو نسخه نیز 167 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

Hyundai-Kona_Electric-2018

به گفته هیوندای به دلیل قابلیت های بالای پلتفرم جدید، اضافه شدن باتری به کونا، تاثیری منفی بر روی فضای داخلی آن نگذاشته؛ فضای بار این خودرو بدون کابل شارژ 373 لیتر و با کابل شارژ 332 لیتر عنوان شده است.

Hyundai-Kona_Electric-2018

به لحاظ ظاهری کونای برقی بسیار شبیه مدل بنزینی است، با این تفاوت که برای آن رینگ های 17 اینچی اختصاصی طراحی شده و قسمت جلو پنجره نیز اکنون فاقد منافذ ورودی هواست. همچنین برای دستیابی به ایرودینامیک بهتر، سپر و اسپویلر سقفی نیز تغییر یافته اند.

Hyundai-Kona_Electric-2018

بر اساس برنامه ریزی ها، کونای برقی که عنوان نخستین کراس اوور subcompact الکتریکی جهان را با خود به یدک می کشد، در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. درهای این نمایشگاه معتبر بین المللی هشتم ماه مارس به روی بازدیدکنندگان گشوده شده و تا هیجدهم همین ماه جریان خواهد یافت.

Hyundai-Kona_Electric-2018

گفتنی است همانند دوره گذشته، امسال نیز نماینده دیجیاتو به ژنو اعزام شده و با گزارش های اختصاصی در خدمت شما مخاطبین گرامی خواهیم بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

    به  لحاظ ظاهری کونای برقی بسیار شبیه مدل برقی است? منظورتون از مدل برقی چیه؟

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

      از دقت نظر شما ممنون سینای عزیز. جمله تصحیح شد، به لحاظ ظاهری کونای برقی بسیار شبیه مدل بنزینی است.

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    این مدل به ایران بیاد حرف اخرش که الفه به طور کاملا طبیعی به ی تبدیل میشه

    • Mr. Robot
      Mr. Robot | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

      مسئولین مگه از الودگی هوا بدشون میاد اینو وارد کنن؟؟!عمرن نمیذارن بیاد اصن هوای آلوده نباشه زندگی براشون دلچسب نیس

مطالب پیشنهادی