ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تکرار یک ایده شکست خورده؛ آئودی پتنتی از یک SUV کانورتیبل را ثبت کرد

اخیراً پتنتی توسط آئودی به ثبت رسیده است که احتمال تولید یک محصول کاملا جدید را نشان می دهد. از آن جایی که آئودی به دنبال تولید رقیب مستقیم  برای رنج روور Evoque است برای ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

اخیراً پتنتی توسط آئودی به ثبت رسیده است که احتمال تولید یک محصول کاملا جدید را نشان می دهد. از آن جایی که آئودی به دنبال تولید رقیب مستقیم  برای رنج روور Evoque است برای شکست رقیب خود می خواهد اقدام به تولید SUV کاونرتیبل کابریولت کند.

پتنت ثبت شده حاوی عکسی است که درون آن ستون سقف های یک SUV در دو حالت برای چرخیدن تنظیم می شوند که باعث تقویت اتصال شاسی به همدیگر می شود. سقف به صورت سه تکه پشت صندلی های عقب جمع می شود. با این وجود مقدار زیادی از سقف جلوی راننده و سرنشینان عقبی وجود دارد.

در مورد موتور محرک سقف نیز آئودی درون پتنت خود اینگونه توضیح داده است: با توجه به اینکه ستون های عقبی و بالایی نیاز به حرکت دارند یک موتور قوی برای این کار در نظر گرفته شده است که از تمام مدل های تولید شده قوی تر است.

در حالت کلی ممکن است این ایده کمی زشت به نظر برسد اما کاملا هوشمندانه طراحی شده است. به طوریکه ستون وسطی سقف درون صندوق عقب فرو رفته و سقف همانطور که اشاره کردیم پشت صندلی‌ عقب قرار می گیرد که مزیت آن وزن کمتر و از همه مهمتر اشغال فضای کمتر عقب خودرو است.

اما اگر آئودی تصمیم به تولید این خودرو بگیرد مسلما Q8 بهترین گزینه برای انتخاب است. انتظار می رود Q5 جدید در دو مدل کوپه و معمولی عرضه شود که بعد از چند ماه وارد بازار می شوند در نهایت نیز یک نسخه کابریولت نیز برای تکمیل این خانواده معرفی خواهد شد.البته ایده تولید یک خودرو شاسی بلند با سقف بازشونده به هیچ عنوان ایده تازه ای نیست و پیش از رنجرور نیز، نیسان مدل مورانو را با چنین سقفی عرضه می کرد که البته توفیق چندانی در بازار فروش بدست نیاورد، چرا که به شکل عمده ای بین کارایی یک خودرو شاسی بلند و یک خودرو سواری تفاوت وجود دارد و اکثر مشتریان علاقه ای ندارند تا در ازای پرداخت بهای بیشتر، از قابلیت های خودرو کاسته شود و بخش زیادی از فضای صندوق عقب نیز به اشغال سقف در آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H A M E D
    H A M E D | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    سقفشو بردارن مثل این اتوبوسای سیاحتی میشه که سقف ندارن :))

مطالب پیشنهادی