ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی مشخصات تویوتا یاریس هیبریدی؛ گزینه ای ایده آل برای کاستن از آلودگی هوای تهران

کشمکش بین وزارت صنعت و دیوان عدالت اداری کل کشور بر سر میزان تعرفه واردات خودرو همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر خبر می رسد که احتمالا کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی در دستور کار ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۵

کشمکش بین وزارت صنعت و دیوان عدالت اداری کل کشور بر سر میزان تعرفه واردات خودرو همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر خبر می رسد که احتمالا کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار خواهد گرفت، با این حساب می توان گفت که بار دیگر خودروهای هیبریدی وارداتی به گزینه های مناسبی جهت نجات شهر های کشورمان بدل می شوند.

تویوتا یاریس هیبریدی

اما در شرایطی که بسیاری از خودروسازان جهان تولید مدل های هیبریدی را هر روز بیشتر از دیروز در دستور کار قرار می دهند، از میان تولیدات تویوتا هنوز پای یک مدل به بازار کشورمان باز نشده است. یاریس هیبریدی که نقش مدل اقتصادی یک هاچ بک ذاتا اقتصادی را برای تویوتا بازی می کند و در زمره پاک ترین خودروهای درون شهری بازار جهانی قرار می گیرد.

تویوتا یاریس هیبریدی

یاریس هیبریدی برخلاف پریوس که به یک موتور 1800 سی سی مجهز است، از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی بهره می گیرد و از همین رو با تعرفه وارداتی کمتری می تواند به کشورمان وارد شود، از سوی دیگر با احتساب قدرت موتور برقی و توان جمعی حدود 100 اسب بخاری، یاریس هیبریدی در هر صد کیلومتر کمتر از 4 لیتر بنزین می سوزاند و آلایندگی بسیار اندکی منتشر می کند.

تویوتا یاریس هیبریدی

در زمینه قیمت گذاری نیز باید گفت که با توجه به تعرفه های فعلی، احتمال عرضه این خودرو با قیمتی کمتر از 150 میلیون تومان در ایران وجود دارد و این در حالیست که قیمت خودروهایی نظیر کمری یا سوناتا هیبرید از 240 میلیون تومان گذر کرده است.

تویوتا یاریس هیبریدی

البته در صورت کاهش تعرفه های گمرکی نیز شاید کاهش قیمت چند ده میلیونی این مدل دور از دسترس نباشد، از این رو می توان گفت که در نبود هر گونه خودرو سبز و پاکی در بازه قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان، عرضه هاچ بک با دوامی نظیر یاریس هیبرید می توان گزینه مناسبی برای تردد درون شهری در تهران و حتی استفاده به عنوان تاکسی و امثال این موارد باشد، هرچند که گویا آلودگی هوای پایتخت را فریاد رسی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ehsan.__.mrd
    Ehsan.__.mrd | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    شما هم کشتین خودتونو با آلودگی تهران ی سر از تهران برید بیرون اصفهان خوزستان و ..... میفهمید هوا کثیف چیه

  • hossein.delpazir
    hossein.delpazir | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    کمتر از ۱۰۰ ملیون یعنی ۹۹ملیون ۹۰۰ هزار تومن

    • زیتانیکس
      زیتانیکس | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

      وطنم پاره تنم

مطالب پیشنهادی