ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس طرفدار پول های دیجیتالی و فناوری هایپرلوپ نیست

بیل گیتس به تازگی در ششمین دور گفتگوی مستقیم خود با کاربران از طریق وب سایت ردیت (برنامه ای که به Reddit AMA معروف است) نشان داده چندان علاقه ای به فناوری های دهان پر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

بیل گیتس به تازگی در ششمین دور گفتگوی مستقیم خود با کاربران از طریق وب سایت ردیت (برنامه ای که به Reddit AMA معروف است) نشان داده چندان علاقه ای به فناوری های دهان پر کن امروزی مانند پول های دیجیتالی یا هایپرلوپ ندارد.

او یکی از مشکلات ارزرمزها را تراکنش های پنهان و بینام می داند. به گفته او، دولت ها باید بتوانند پولشویی، فرارهای مالیاتی و عملیات مالی گروه های تروریستی را به راحتی شناسایی کنند اما موج پول های دیجیتالی می تواند به این توانایی ضربه بزند. گیتس خرید و فروش اجناس غیر قانونی یا مراودات مالی بین تبهکاران را از دیگر مشکلات این فناوری خوانده است.

گیتس در ادامه صحبت هایش کمی هم در مورد ایلان ماسک و پروژه هایپرلوپ سخن گفت. وقتی یکی از کاربران پرسید بنیاد گیتس چه برنامه ای برای رفع معضل ترافیک و ارتقاء حمل و نقل عمومی دارد، او پاسخ داد که قضیه بیش از حد بزرگ شده است و اضافه کرد:

به عقیده من خودروهای برقی و سامانه های خودران، فناوری های بسیار خوبی هستند. مفهوم هایپرلوپ خیلی منطقی به نظر نمی رسد و ایمن سازی آن بسیار دشوار است.

گیتس در مورد یکی از بحث های بی پایان بین برنامه نویسان هم اظهار نظر کرد و گفت استفاده از «تَب» (Tab) به جای فاصله (Space) را ترجیح می دهد، چه در زمان برنامه نویسی و چه در زمان ویرایش اسناد در محیط آفیس.

بنیان گذار مایکروسافت در پاسخ به کاربران از موفقیت هایش در حوزه های مختلف گفت؛ چه در دوران تحصیل که نمرات بالایی می گرفت، چه در آغاز جوانی که کدنویسی حرفه ای را آغاز کرد. او اکنون تلاش می کند پدر خوبی برای فرزندانش باشد.

گیتس: کاش برای رفع مشکلات اساسی بشر با هم رقابت می کردیم

گیتس اهداف دیگری از جمله ریشه کنی فلج اطفال و مالاریا یا مقابله با تغییرات اقلیمی را نیز در سر دارد. او می خواهد افراد و گروه های تأثیر گذار در سرتاسر جهان برای کاهش هزینه خدمات درمانی، ارتقاء سطح سواد و رفع فقر پیشگام شوند. به عقیده او نوآوری هایی که در حوزه تکنولوژی می بینیم را می توان برای رفع معضلات اصلی بشریت در عصر حاضر به کار گرفت.

گیتس از دوران حضورش در مایکروسافت هم می گوید که به خاطر عقب نماندن از رقبا و پیشگامی در بازار، همه فعالیت ها را با نهایت سرعت و دقت به اجرا در می آوردند. او افسوس می خورد که کاش چنین رقابتی برای رفع مشکلات اساسی تر مانند ریشه کنی مالاریا و فقر نیز در جهان وجود داشت تا همه از منافع آن بهره مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeed jld
    saeed jld | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    هرچیزی رو که نگاه کنیم هم مزایایی داره هم معایبی
    واقعا آدم می مونه حق با کیه و کی درست میگه و کی غلط ..
    وقتی به این فکر میکنم که نقل و انتقال ارز دیجیتال خیلی قابل ردیابی تره ،با خودم میگم چه خوبه که جلوی خیلی از دزدی ها و اختلاس ها ور میگیره
    از طرفی هم هرکاری میکنم تو کتم نمیره یکی باید جون بکنه و غرق بریزه مقدار ناچیزی پول در بیاره و بعد یکی دیگه بیاد ارز دیجیتال استخراج کنه
    و جالب اینه وه این دوتا درآمد با هم قابل معاوضه و خرید و فروش باشن
    پس کار و تولید چی میشه وقتی یکی با زدن یه دکمه این همه پول یامفت نصیبش میشه

  • Py House
    Py House | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    چطور ممکنه شخصی که امنیت و شخصیت را به دنیای کامپیوتری اورد موافق شبکه تروریستی بلاک چین باشد!
    هر چند به عنوان یک متن بازی طرفدار بیل گیتس نیستم ولی سبکش را می پسندم و کاملا از شبکه تروریستی بلاکچین اعلام برائت می کنم

    • hamedA1994
      hamedA1994 | ۹ اسفند ۱۳۹۶

      تو همون کاربر ایران گنولینوکس نیستی؟
      اکانت جدید مبارک!

    • mohammadali_aa
      mohammadali_aa | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

      تو از همونایی هستی که در ابتدا از ورود یخچال اعلام برائت میکردن بعد به ورود موبایل و اینترنت و بقیه چیزاهم کشید
      الان شده بلاک چین که درصورت ورود جلوی بسیاری از تقلبارو میگیره؟

مطالب پیشنهادی