ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پشتیبانی از تاچ بار مک بوک پرو مرورگر گوگل کرون
تکنولوژی

پتنت جدید اپل حذف کیبورد فیزیکی مک بوک را نشان می دهد

همان طور که می دانید اپل پس از چند سال، بالاخره نسل جدید مک بوک پرو را به نوار OLED لمسی جدیدی به نام «تاچ بار» مجهز کرد که جایگزین دکمه های فانکشن شده و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

همان طور که می دانید اپل پس از چند سال، بالاخره نسل جدید مک بوک پرو را به نوار OLED لمسی جدیدی به نام «تاچ بار» مجهز کرد که جایگزین دکمه های فانکشن شده و در مواقع ضروری حسب نیاز کاربر، تغییر می کند. حال این شرکت تصمیم دارد ایده فوق را یک مرحله جلوتر ببرد و یک نمایشگر بزرگ OLED را به طور کامل جایگزین کیبورد نماید.

طبق پتنتی که به تازگی منتشر شده، اپل ظاهراً به این سؤال پاسخ داده که چرا باید همچنان کیبورد فیزیکی را حفظ کنیم. این پتنت تحت عنوان «وسیله ای با دو نمایشگر، خوانایی بهتر و انعکاس کمتر نور» دو حالت از محصول نهایی را به تصویر می کشد. یکی از آنها شبیه مک بوک به نظر می رسد که دو نمایشگر مورد بحث، بخشی از خود دستگاه هستند و به وسیله لولا به هم متصل شده اند، در حالی که دومین وسیله بیشتر به یک نمایشگر/کیبورد مجزا شباهت دارد که به عنوان وسیله جانبی (مثلاً برای آیپد) عمل می کند.

در این پتنت ذکر شده که برای کاهش انعکاس نور از روی نمایشگر (و استفاده ساده تر) از فیلترهای پلاریزه استفاده می شود. این اقدام هوشمندانه می تواند معضل بسیاری از نمایشگرهای کنونی را نیز حل نماید اما برای محصول احتمالی اپل کاملاً ضروری خواهد بود.

البته عملی شدن این ایده و تبدیل آن به محصول نهایی، مثل تمامی پتنت های دیگر قطعی نیست و فقط می توان به افکاری که در ذهن تیم طراحی اپل می گذرد، تا حدودی پی برد. با این حال از آنجا که تاچ بار برخلاف واکنش های اولیه، در بازار با استقبال و بازخورد مناسبی روبرو شد، بعید نیست که در آینده نزدیک کیبوردهای لمسی جای کیبورد فیزیکی را بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sina
    sina | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    اگر وسیله بدون کلید فیزیکی میخواستیم یه تبلت ویندوزی میگرفتیم، کل حس لپتاپ به تایپ روی صفحه کلیده. خدا کنه اپل اینو مثل حذف جک هدفون همه جا مد نکنه.

  • Hamid Mohayeji
    Hamid Mohayeji | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    همه حس تایپ کردن به اون دکمه های فیزیکیشه. همین که تو موبایلی بصورت لمسی تایپ میکنیم کافیه. تازه اینطوری درصد خطا موقع تایپ هم زیاد میشه.

مطالب پیشنهادی