ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ابَر توسان؛ مدل N کراس اوور جذاب هیوندای در راه است

با معرفی سئات Cupra Ateca، هیوندای در دستور ساخت قرار دادن رقیب این خودرو یعنی توسان N را تأیید کرد. با آغاز عرضه نسل جدید سانتافه در کوره جنوبی، رییس بخش فروش جهانی هیوندای، Byumg ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

با معرفی سئات Cupra Ateca، هیوندای در دستور ساخت قرار دادن رقیب این خودرو یعنی توسان N را تأیید کرد. با آغاز عرضه نسل جدید سانتافه در کوره جنوبی، رییس بخش فروش جهانی هیوندای، Byumg Kwon Rhim، در پرسش به آینده و برنامه توسعه زیرشاخه N از عرضه توسان و مدل های اسپرت دیگر خبر داد.

کره ای ها با توجه به موفقیت I30 N، هاچ بک اسپرت جدید هیوندای که تحت نظارت مدیر سابق بخش M ب ام و (Albert Biermann) ساخته شد، امید زیادی به فروش خوب نسخه N توسان دارند. این خودرو همچنان مراحل ابتدایی توسعه و پیشرفتش را طی می کند، بنابراین انتظار می رود تا حداقل یکسال دیگر خبری از این خودرو نباشد.

سال گذشته نیز Albert Biermann با اشاره به پتانسیل بالای توسان از منظر فنی و فروش بالای این خودرو در بسیاری از بازار های اروپایی از علاقه اش نسبت به توسعه ورژن پرفورمنس بالای صحبت کرد. جزئیات این SUV هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارند؛ اما انتظار می رود برای بازار های اروپایی پیشرانه ای مشابه با نمونه 2 لیتری توربوشارژ شده موجود در I30 N عرضه شود.

برای سایر بازار ها احتمال می رود پیشرانه های حجیم تری در کنار این مورد در نظر گرفته شوند. با توجه به وزن زیادتر این SUV گمان می رود از قوی ترین نسخه به قدرت 271 اسب بخار استفاده شود و حتی ممکن است این مقدار به طرق مختلف، برای رقابت بیشتر با Cupra Ateca این میزان افزایش پیدا کند.

در کنار افزایش قدرت پیش بینی می کنیم هیوندای توسان N از شاسی تقویت شده و توسعه یافته در نوربرگرینگ سود ببرد. بدین صورت هندلینگ دقیق تر و ترمز های قوی تر در کنار تنظیمات متفاوت رانندگی از دیگر تغییرات پیش بینی شده خواهند بود.

مشابه تریم های بالای توسان فعلی سیستم AWD با قابلیت توزیع قدرت در میان دو محور محرک روی خودرو قرار خواهد گرفت. این که غیر از کره جنوبی چه کشور هایی میزبان این خودرو خواهند بود مشخص نیست اما احتمال اینکه در نیمه دوم سال 2019 شاهد معرفی و عرضه این خودرو باشیم دور از انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

    خودروسازی دیگه ایی نداریم همش خبراتون شده هیوندای هیوندای یه رپورتاژ هم قبلش اضافه میکردین

    • Morteza
      Morteza | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

      به دل نگیر عزیزم شما اون مطلب که مربوط به فیس لیفت جدید سمند هست رو مطالعه کنید باز هم این طور ب چشمم خورد خبرتون میکنم ¦ \

    • darksider
      darksider | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

      مجبور نیستی بخونی

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

      سلام، مطمئن باشید، مطالب خارجی و ترجمه ارتباطی با مسائل مالی و رابطه کاری با شرکت ها ندارند و متاسفانه بسیار بعید هست که خودروهای اسپرتی نظیر این مدل توسان به کشور وارد بشن، بنابراین این خبر نه با اهداف مالی، بلکه صرفا برای اطلاع رسانی به مخاطب انتخاب شده و البته که خبرهای مربوط به برند های فعال در ایران، بیشتر از خبرهای مربوط به شرکت های ناشناخته مورد توجه قرار می گیرند.

مطالب پیشنهادی