ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در پاسخ به سوالات کاربران روز به روز هوشمند تر می شود

گوگل به تازگی اعلام کرده که از این پس، موتور جستجویش در پاسخ به سوالات کاربران عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد. برای رسیدن به این مقصود گوگل از قابلیتی به نام  ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

گوگل به تازگی اعلام کرده که از این پس، موتور جستجویش در پاسخ به سوالات کاربران عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد. برای رسیدن به این مقصود گوگل از قابلیتی به نام  "multifaceted featured snippets" کمک گرفته که در جستجوهای آینده تان با آن مواجه خواهید شد.

گوگل می گوید که قابلیت مذکور به الگوریتم جستجو اجازه می دهد تا سوالات کاربر را بهتر تشخیص داده و چندین پاسخ را به او ارائه کند. این خصوصیت برای جستارهایی که ممکن است چندین پاسخ از جهات گوناگون داشته باشند، می تواند بسیار عالی و کاربردی ظاهر شود.

مثالی از کاربرد multifaceted featured snippets را می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. گوگل در پاسخ به سوال «کدام گیاهان باغچه ای نیاز به آفتاب کامل دارند؟» چند مورد از رایج ترین گیاهان را برای کشت و کار مثال زده اما در ادامه، به طور خودکار منظور از «آفتاب کامل» را نیز توضیح داده است.

شایان ذکر است که این مکانیزم جستجو هنوز مراحل آزمایشی خود را پشت سر می گذراند و گوگل برای ارتقای آن برنامه های زیادی دارد. با این اوصاف، بد نیست شما هم بازخوردهایتان از این قابلیت و مشکلاتی که دارد را به گوش گوگل برسانید تا به نمایش نتایج جستجوی دقیق تر و پربارتر در آینده کمک کرده باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی