ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

وقتی سیستم ایمنی پیشرفته مرسدس بنز مسبب تصادف می شود [تماشا کنید]

امروزه اتومبیل های تولیدی اکثر کمپانی ها از جمله مرسدس بنز با انبوهی از سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال راهی خیابان ها می شوند. سامانه ترمز اضطراری خودکار یکی از این سیستم های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

امروزه اتومبیل های تولیدی اکثر کمپانی ها از جمله مرسدس بنز با انبوهی از سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال راهی خیابان ها می شوند. سامانه ترمز اضطراری خودکار یکی از این سیستم های فعال است که نقشی کلیدی در جلوگیری یا کاهش شدت برخورد ایفا می کند.

اگر چه نقش سیستم ترمز اضطراری خودکار در ارتقای ایمنی خودروها انکارناپذیر است، اما دیده شده که خودروهای مجهز به این سیستم گهگاه بدون علت و در شرایط نرمال اقدام به ترمزگیری نموده و در میانه خیابان متوقف شده اند.

renault-automatic-emergency-braking

در یکی از اتفاقات اخیر این چنینی که از قضا توسط دوربین های تلویزیونی ضبط شده، مرسدس بنز E کلاس حاضر در مسابقات دوچرخه سواری ابوظبی که نقش خودروی راهبر را داشت، ناگهان اقدام به کاهش سرعت کرده و باعث زمین خوردن مارک کاوندیش و چند دوچرخه سوار دیگر شده است.

mark-cavendish

از آنجایی که فاصله دوچرخه سواران با این خودرو بسیار کم بود، آنها فرصتی برای واکنش مناسب نداشته و با برخورد به E کلاس تعادل دوچرخه خود را از دست می دهند.

ویدیوی مربوط به این حادثه نشان می دهد که دو دستگاه موتور سیکلت جلوتر از مرسدس E کلاس این خودرو را به نوعی اسکورت می کنند. مساله عجیب اینکه این موتور سیکلت ها در مسیری دیگر حرکت نموده و هیچ چیزی جز فضای باز در جلوی سدان آلمانی دیده نمی شود. با این حساب دلیل وارد عمل شدن ترمز اضطراری خودکار چه می تواند باشد؟

2018 Abu Dhabi Tour stage 1

پاسخ این سوال به نحوه عملکرد Pre-Safe Plus بر می گردد. این سیستم نه تنها از برخورد جلو جلوگیری می کند، بلکه در صورت تشخیص برخورد از عقب نیز با ترمزگیری و قفل کردن چرخ ها از پرتاب شدن خودرو در نتیجه ضربه پیشگیری می نماید.

2015_mercedes-benz_cls-class - Pre safe plus

با نزدیک شدن بیش از حد دوچرخه سواران به E کلاس، سیستم Pre-Safe Plus دچار اشتباه شده و برخوردی اجتناب ناپذیر از پشت را تشخیص داده است. همین مساله در نهایت زمین خوردن مارک کاوندیش معروف و چند دوچرخه سوار دیگر را در پی داشت. بعد از حادثه این ورزشکار معروف انگلیسی به دور مسابقه بازگشت، اما به علت مصدومیت نتوانست ادامه مسیر داده و در نهایت از دور خارج شد.

بی تردید در صورت نبود سیستم ترمز اضطراری خودکار بر روی مرسدس E کلاس، این اتفاق هرگز نمی افتاد؛ با این حال سیستم مذکور کارایی خود را در رفت و آمدهای روزانه اثبات نموده و نقشی بسزا در جلوگیری یا کاهش اثرات برخوردها دارد. البته این موضوع نافی نیاز به تنظیم بهتر سنسورها و ارتقای عملکرد کلی سیستم یاد شده نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr.Mohammad
    Mr.Mohammad | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    والا به جوری بهش ایراد گرفتید انگار همه ی ماشینا این همه سیستم امنیتی رو اون هم به طور بی عیب و نقص دارن.
    یکی مثل ما ها ارزوی چنین ماشینی رو داره اونوقت یکی مثل اونها به همون هم ایراد میگیره...

  • Solitude
    Solitude | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    توی ضربه از پشت ماشین آزاد باشه ک کمتر خسارت میده

    • Amir_Safari
      Amir_Safari | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

      وقتی ماشین پرتاب بشه جلو به دلیل شتابی ک به سرنشینان وارد میشه ممکنه اسیب ببینن مخصوصا در ناحیه گردن،ولی اسیبی ک به ماشین وارد میشه بیشتر میشه.

مطالب پیشنهادی