ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک ایر
تکنولوژی

مک بوک ایر ارزانتر به بازار می آید؟

اپل در سال های اخیر تغییرات چندانی را در مشخصات سخت افزاری یا حتی قیمت مک بوک ایر صورت نداده اما گزارش های جدید از احتمال تغییر در این رویه خبر می دهند. از زمان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۱

اپل در سال های اخیر تغییرات چندانی را در مشخصات سخت افزاری یا حتی قیمت مک بوک ایر صورت نداده اما گزارش های جدید از احتمال تغییر در این رویه خبر می دهند.

از زمان پایان داستان مدل 11 اینچی در سال 2016، ارزانترین لپ تاپ کمپانی کوپرتینویی 999 دلار قیمت داشته است حالا اما «مینگ چی-کو»، تحلیلگر شناخته شده و کارشناس امنیتی موسسه KGI مدعی شده که اپل در بهار آتی یک مدل از مک بوک ایر را با قیمت کمتر روانه بازار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش عرضه مک بوک 13 اینچی با قیمت مناسب باعث رشد 15 درصدی فروش مک بوک در سال 2018 شده و سهم اپل از بازار لپ تاپ را افزایش خواهد داد.

این گزارش بدین معنی نیست که اپل مک بوک ایر را به کلی باز طراحی خواهد کرد بلکه به معنی بروزرسانی قطعاتی محدود از قبیل پردازنده و درگاه های جدید خواهد بود.مک بوک ایربرای مثال تردیدهای بسیاری در مورد حفظ درگاه USB-A وجود دارد، چرا که مک بوک و مک بوک پرو 12 اینچی تنها از درگاه USB-C بهره می برند.

از سوی دیگر بسیاری از لپ تاپ های جدید به نمایشگرهایی با رزولوشون 1080pمجهز شده اند و باید دید اپل در مورد تغییر صفحه نمایش 1440 در 900 پیکسلی این دستگاه چه تصمیمی خواهد گرفت.

اگرچه جزئیات این تحلیل مشخص نشده اما با گزارشی که ماه گذشته «دیجی تایمز» به نقل از منابع آگاه در زنجیره تامین اپل منتشر کرده بود تطابق کامل دارد. این خبرگزاری تایوانی گزارش خود را با تمرکز بر کمپانی GIS منتشر کرده که دفتر مرکزی آن در تایوان قرار داشته و وظیفه تامین ماژول های LCD عهده دارد. در آن گزارش تاکید شده بود که انتظار می رود حجم سفارش های اپل به این کمپانی در سال 2018 تا حدود زیادی افزایش پیدا کند که احتمالا به منظور تعبیه در مک بوک ایر به کار روند.

به هر حال هر تغییری که در مک بوک ایر رخ دهد، معرفی مدل جدیدی از آن با قیمت کمتر در سال آتی نشانه ای از اهمیت آن برای اپل و جایگاه ویژه اش در خانواده لپ تاپ های این کمپانی محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    بک لایت مک بود به غیر از دکمه های فیزیکی بالای کیبورد آیا باید فعالسازی بشن؟ چون من هر چی میزنم روی نمایشگر‌ نشون میده کم/زیاد رو ولی چراغی روی کیبورد روشن نمیشه !!!! ? تا حالا مک ایر نداشتم ممکنه برنامه چیزی باید نصب کرد؟

مطالب پیشنهادی