ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

با کریمان
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ربات با کریمان؛ راهی ساده برای پرداخت گروهی در تلگرام

روزهای واپسین سال است و همه در تب و تاب رسیدن نوروز. خیابان ها پر شده از مردمی که برای خرید شب عید جلوی ویترین مغازه ها صف کشیده اند تا با خرید لباس و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

روزهای واپسین سال است و همه در تب و تاب رسیدن نوروز. خیابان ها پر شده از مردمی که برای خرید شب عید جلوی ویترین مغازه ها صف کشیده اند تا با خرید لباس و کفش و لوازم خانه جدید، همراه با بهار طبیعت تازه و نو نوار شوند.

اما در این شور و شوق بهاری هستند اقشار زحمتکشی که به خاطر درآمد اندک و مشکلات معیشتی، مثل اکثر افراد جامعه توان خرید شب عید را ندارند. اما خوشبختانه در چنین شرایطی سنت نیک و پسندیده جمع آوری عیدی برای افراد کم بضاعت همیشه بهانه خوبی بوده تا بتوانیم در ایام پر خرج و مخارج نوروز، باری از دوش این افراد برداریم و همگی شادی فرا رسیدن بهار را با یکدیگر سهیم شویم.

اگر شما هم قصد دارید که امسال در این سنت نیکو شریک باشید و همین حالا مشغول جمع آوری عیدی برای مستخدم خانه و شرکت یا افراد نیازمند دور و برتان هستید، خبر خوبی برایتان داریم. استارتاپ «باهمتا» به تازگی با طراحی رباتی به اسم «با کریمان» آمده تا جمع آوری عیدی را از همیشه برایتان آسان تر کند.

اعضای گروه می توانند با اشاره روی گزینه پرداخت، به سرعت وارد صفحه پرداخت بانکی شده و مبلغ عیدی مد نظرشان را در امنیت کامل پرداخت کنید.

ربات با کریمان بر بستر تلگرام توسعه داده شده و روند کاری ساده و سر راستی دارد: کافیست در آن ثبت نام کرده و یک شماره حساب بانکی معرفی کنید تا اعضای یک گروه بزرگ بتوانند به سادگی کلیک بر روی یک لینک، عیدی هایشان را به کارت تان واریز کنند تا بتوانید مبلغ جمع آوری شده را به سرعت به افراد نیازمند برسانید.

با این حساب بگذارید روند کار با ربات را با هم مرور کنیم. با کریمان جهت ثبت نام، از شما درخواست شماره تلفن تان را می کند و سپس برای جمع آوری مبلغ بایستی یک شماره شبای بانکی را به آن معرفی کنید.

با کریمان پس از این کار، می گذارد برای جمع آوری مبلغ یک موضوع تعیین کنید، مثلا «عیدی برای سرایدار شرکت». با تعیین موضوع هم لینکی برای پرداخت در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید آن را در گروه هایتان به اشتراک بگذارید. اعضای گروه می توانند با کلیک روی گزینه پرداخت، بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت و فقط با پر کردن فیلد رمز دوم و CVV2 مبلغ مد نظرشان را برای عیدی به حساب شما واریز کنند؛ روشی ساده و سریع و البته امن از نظر بانکی.

«میلاد جهاندار»، بنیان گذار استارتاپ فین‌تک باهمتا در گفتگو با دیجیاتو، هدف از توسعه بات با کریمان را سادگی بیشتر در پرداخت و همچنین افزایش ضریب امنیت ذکر می‌کند. او همچنین اشاره می‌کند که با این روش، همه اعضای یک گروه می‌توانند از روند پرداخت‌ها آگاهی داشته باشند:

«این روزها گروه های تلگرامی زیادی تشکیل می شوند که هدف از آن ها جمع آوری پول و عیدی برای افراد نیازمند است. اما شیوه کار  آن ها معمولا بدین شکل است که یک فرد، شماره کارتی در اختیار دیگران قرار می دهد تا دیگران مبلغی را به آن واریز کنند که این کار از نظر امنیتی صحیح نیست. با کریمان ضمن محفوظ نگه داشتن شماره کارت افراد، شفافیت را در جمع آوری هزینه برای اعضای گروه ها افزایش داده و با ارائه گزارشات تکمیلی اجازه می دهد افراد در لحظه بدانند که چه میزان کمک برای افراد نیازمند جمع آوری شده است.»

با کریمان آمار پرداختی ها را برای تمام اعضای یک گروه به نمایش می گذارد، البته در صورت این که خودتان به عنوان بانی جمع آوری عیدی تمایل داشته باشید تا این اطلاعات را با سایر اعضای گروه به اشتراک بگذارید. با فعال کردن گزینه گزارش، با کریمان آمار مبالغ جمع‌ آوری شده را برای تمام اعضا می فرستد تا وقتی عیدی ها به حد مطلوبی رسید، بتوانید آن را سریعا برای فرد نیازمند کارت به کارت کنید. 

با کریمان
نمایی از صفحه پرداخت مبلغ در بات با کریمان که بر بستر باهمتا انجام می شود. برای واریز وجه نیازی به وارد کردن شماره کارت ندارید و صرفا CVV2 و رمز دوم اینترنتی کفایت می کند.

در واقع با کریمان با همین روش، دردسرهای هماهنگی های تلگرامی و جمع آوری عیدی به صورت نقدی را از دوشتان برداشته تا بتوانید راحت تر و سریع تر از همیشه در کار خیر مشارکت کنید.

جهاندار می گوید که تیم سازنده این ربات به خوبی از تجربه توسعه اپ با همتا و 3 سال حضور در سیستم شاپرک استفاده کرده تا محصولی مناسب و مطمئن را در اختیار کاربران بگذارد، و تا کنون هم بازخوردها بسیار مطلوب بوده است. به گفته جهاندار طی یک ماهی که از انتشار با کریمان گذشته، بیش از 245 میلیون تومان تراکنش مالی بر بستر آن انجام شده که آمار و ارقام خوبی برای یک ربات تلگرامی محسوب می شود.

بد نیست بدانید که تنها کاربرد با کریمان صرفا جمع آوری عیدی نیست؛ جمع آوری شارژ ساختمان، دنگ سفر و گردش، پرداخت اقساط صندوق های قرض الحسنه خانوادگی و امور خیریه هم کارهای دیگری هستند که این ربات به خوبی از پس آن ها بر می آید.

با این وجود، پیش از استفاده با کریمان نکته ای هست که باید به آن توجه داشته باشید. پول های واریزی شما در با کریمان پیش از رسیدن به حساب مقصد به شبکه بانکی شاپرک منتقل می شوند. بنابراین مثل تمام پرداخت های آنلاین در بستر شاپرک حداقل یک روز طول می کشد تا عیدی های جمع آوری شده وارد حساب بانکی تان شود.

اما با این اوصاف هم تصور می کنیم که این تأخیر جزئی، در کارتان برای جمع آوری عیدی آنچنان خللی ایجاد نمی کند که بخواهید روش های سخت تری مثل هماهنگی های تلفنی و حضوری را به آن ترجیح بدهید.

بنابراین اگر امسال عزم تان را برای کار خیر و جمع آوری عیدی برای نیازمندان جزم کرده اید، توصیه می کنیم نیم نگاهی به ربات با کریمان داشته باشید. برای شروع کار با این ربات تلگرامی می توانید در تلگرام نام کاربری bakarimanbot را جستجو کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی