ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایران در فهرست 25 ارتش برتر دنیا در سال 2017

بر اساس جدیدترین گزارشی که وبسایت بیزینس اینسایدر به نقل از تحلیل موسسه Global Firepower منتشر کرده در سال 2017 ایران در بین 25 ارتش برتر دنیا رتبه 21 را در اختیار داشته و از این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

بر اساس جدیدترین گزارشی که وبسایت بیزینس اینسایدر به نقل از تحلیل موسسه Global Firepower منتشر کرده در سال 2017 ایران در بین 25 ارتش برتر دنیا رتبه 21 را در اختیار داشته و از این نظر نسبت در رتبه بالاتری نسبت به کشورهایی از جمله عربستان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش آمریکا که بیشترین میزان هزینه را برای ارتش خود صرف کرده، در رتبه اول قرار گرفته و پس از آن روسیه و چین رتبه های دوم و سوم را به دست آورده اند.

در این رتبه بندی 50 فاکتور گوناگون بر اساس تنوع سلاح های هر کشور و نیز نیروی انسانی (ارتش) آنها برای مقایسه 133 ارتش برتر دنیا مد نظر قرار گرفته. به این ترتیب امکان رقابت کشورهای کشورهای کوچکتر ولی بهره مند از فناوری های پیشرفته با کشورهای بزرگتر ولی کمتر پیشرفته فراهم شده است.

25 ارتش برتر دنیا در سال 2017
برترین ها در هر بخش با رنگ قرمز مشخص شده اند. برای مشاهده نمودار در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.

البته مخازن بمب ها و موشک های هسته ای در این مقایسه لحاظ نشده ولی کشورهایی که از این تجهیزات بهره می برده اند، امتیاز اضافه ای را دریافت کرده اند. همچنین کشورهایی که عضو ناتو بوده اند، با توجه به اشتراک بخشی از نیروهای نظامی خود، امتیاز کوچک اضافه تری را دریافت کرده اند. مقایسه به گونه ای انجام شده که کشورهایی که به دلیل عدم دسترسی به دریا، فاقد نیروی دریایی بوده اند نیز متضرر نشوند.

بر اساس ادعای Global Firepower تعادل در این مقایسه مسئله ای کلیدی بوده و نیروهای جنگجوی قوی و پر تعداد در زمین، دریا و هوا در بررسی لحاظ شده و کشورهای دارای تعداد نیروی انسانی بالا، امتیاز اضافه تری را دریافت کرده اند. از سوی دیگر اقتصاد منعطف کشورها و قلمرو قابل دفاع آنها در کنار زیرساخت های کارآمد در مقایسه لحاظ شده است.

همچنین فاکتورهای جغرافیایی، انعطاف پذیری های لجستیکی، منابع طبیعی و کارخانجات در رتبه بندی نهایی تأثیر داشته اند.

در این بررسی اشاره شده که در دوره 5 ساله 2012 تا 2016 بیش از هر دوره 5 ساله دیگری از سال 1990، سلاح به کشورهای مختلف جهان ارسال شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    یک چیزی رو گویا از قلم انداختن.ایران 90درصد ارتش و سپاهش سرباز عادی اموزش درست و حسابی ندیده است.همینطوریش فرار میکنن از پادگان.جنگ بشه که خدا میدونِ.

    • Behrooz A
      Behrooz A | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

      جنگ شد و دیدیم سرباز 13 سالمون چجوری فرار کرد ، چه برسه بقیه !!!!! شما اصلا تو باغ نیستی عزیزم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی