ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن Kirby Star Allies باید بدانید

کربی، محبوب ترین موجود صورتی رنگ دایره ای شکل بازی های ویدیویی است. شاید با خودتان فکر کنید که مگر چند موجود صورتی رنگ دایره ای شکل در بازی ها وجود دارند. درست فکر می ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

کربی، محبوب ترین موجود صورتی رنگ دایره ای شکل بازی های ویدیویی است. شاید با خودتان فکر کنید که مگر چند موجود صورتی رنگ دایره ای شکل در بازی ها وجود دارند. درست فکر می کنید؛ فقط کربی چنین ویژگی هایی دارد.

تا حالا اسم کربی را هم نشنیدید؟ طبیعی است؛ در ایران کنسول های نینتندو به شدت مظلوم واقع شده اند و در میان گیمرهای ایرانی جایی ندارند. شخصیت کربی از سال 1992 تا حالا میهمان عناوین پلتفرمر بسیار سرگرم کننده ای بوده و بازی های کربی جزو انحصاری های خوب شرکت نینتندو تلقی می شود.

اگر کنسول نینتندو سوییچ خریده اید، این مطلب را از دست ندهید. بازی Kirby Star Allies که تا چند وقت دیگر برای کنسول هیبریدی شرکت نینتندو منتشر می شود، المان های جالبی دارد که شاید نظر شما را به خود جلب کند. با توجه به کارنامه شرکت سازنده بازی های کربی، یعنی HAL laboratory نباید انتظار یک بازی سطح پایین داشت.

افرادی که دسترسی به کنسول نینتندو سوییچ ندارند شاید با خواندن این مطلب دید بهتری نسبت به کربی، عناوین نینتندو و بازی های انحصاری اش پیدا کنند؛ نینتندو به دنبال سرگرمی خالص است. نینتندو می خواهد حتی یک فرد 30 یا 40 ساله وقتی خسته از سرکار بر می گردد، با نیم ساعت بازی کردن عناوین نینتندو خستگی از تنش در برود. آیا کربی جدید می تواند چنین کاری کند؟

سعی شده تمام نکات مهم مربوط به بازی در 8 نکته توضیح داده شود. با دیجیاتو همراه باشید.

کربی چیست، از کجا آمده و به کجا می رود؟

ماساهیرو ساکورای 19 ساله هیچ وقت فکرش را نمی کرد روزی برای آن موجود بامزه ای که روی کاغذ طراحی کرده، بعد از 26 سال هنوز بازی بسازند. بازی Kirby's Dream Land که سال 1992 برای کنسول دستی گیم بوی منتشر شد، در زمان خودش چندین میلیون نسخه فروخت. گرد بودن کربی و توانایی کپی کردن قابلیت های دشمنانش، هم شخصیت کربی را جذاب تر می کرد و هم روی گیم پلی بازی تاثیر مثبت گذاشت.

از آن موقع تا حالا کربی در 20 بازی ویدیویی مختلف - از سبک اکشن و پلتفرمر گرفته تا پازل، رانندگی و حتی پین بال- حضور داشته و در کنار ماریو و زلدا جزو شخصیت های محبوب کنسول نینتندو به حساب می آید. برای کربی انیمه و مانگا نیز ساختند؛ حتی انیمه آن نیز در تلویزیون صدا و سیمای ایران پخش شد و دوبلورهای خوبی نیز برای شخصیت های آن درنظرگرفته بودند.

از محبوب ترین نسخه های بازی می توان به Epic Yarn اشاره کرد که متای 88، خود گویای همه چیز است. البته سری بازی های کربی برخلاف ماریو و زلدا، همیشه فراز و نشیب داشته است و بازی های بدی از کربی نیز منتشر شده؛ همانند اسپین-آف Kirby's Battle Royale برای کنسول دستی 3DS که نمره آن در سایت متاکریتیک 57 است.

داستان Kirby Star Allies این بار درباره چیست؟

کربی همانند بازی های پلتفرمی ماریو یا ریمن، حول نجات یک دنیای فانتزی می چرخد؛ سیاره پاپ استار و سرزمین آرزوها در معرض حمله شخصیت هایی چون Dark Matter یا Nightmare قرار می گیرد و کربی باید مانع این کار شود. کاراکترهایی چون کینگ دیدیدی یا Meta Knight جزو رقیبان کربی به حساب می آیند و نقش پررنگی در ماجراجویی های کربی ایفا می کنند.

کینگ دیدیدی خودش را پادشاه سیاره پاپ استار می داند و حرص و طمع از ویژگی های او به حساب می آید. Meta Knight شوالیه باجذبه و مرموزی است که در بعضی مواقع دوست کربی و در موارد دیگر مقابل او قرار می گیرد.

این بار در Kirby Star Allies موجودی فضایی به سیاره پاپ استار حمله می کند و کربی در راه با کینگ دیدیدی، متا نایت و شخصیت های دیگر ملاقات می کند.

همانطور که متوجه شدید، کربی همانند ماریو داستان محور نیست و زیبایی دنیای آن در طراحی هنری شخصیت ها، ویژگی های اخلاقی آنان خلاصه می شود.

کربی را چهار نفره بازی خواهید کرد؛ چه با دوستانتان چه بدون آن ها

در کربی بازی به صورت گروهی و چهار نفره دنبال می شود. اگر بازی را با دوستان خود به صورت چهارنفره بازی کنید، لذت بازی چند برابر خواهد شد؛ می توانید معماهای بازی را با همکاری دیگر حل کنید، مکان های مخفی را به کمک یکدیگر رمزگشایی کرده و با هماهنگی یکدیگر مراحل را به پیش ببرید.

سیستمی در بازی تعبیه شده که به کمک آن، بازی بدون دیگران نیز چهار نفره دنبال شود؛ با پرتاب قلب به سمت دشمنان آنان را یار خود کنید؛ در این صورت یارانتان را هوش مصنوعی کنترل خواهد کرد، اما برای حل معما و پیدا کردن مکان های مخفی باید خودتان دست به کار شوید.

تا سقف چهار نفر می توانید دشمنانتان را یار خود کنید. در صورتی که می خواهید دشمن جدیدی یارتان شود، باید یکی از سه نفر را از تیم پرت کنید؛ واقعاً باید پرت کنید! یار حذف شده همانند یک شهاب سنگ به سمت های مختلف صفحه پرت می شود و نقش کمکی ایفا خواهد کرد.

شخصیت ها و قابلیت های مختلف ... همه از آن شما است

جذاب ترین و مهم ترین ویژگی بازی Kirby Star Allies این است که کربی می تواند قابلیت اکثر دشمنان بازی را کپی کند. شخصیت های بسیاری در بازی وجود دارند؛ از متا نایت و آشپز کاوازاکی گرفته تا جارو یا حتی پریز برق. اگر هر کدام از آن ها را بخورید، قابلیتشان را از آن خودتان می کنید.

همانند بروس لی حرکات گنک فو اجرا کنید، شمشیر شوالیه بردارید و همه را زیر تیغ ببرید، تار عنکبوب بزنید و دشمن را خلع سلاح کنید، از دهن خود آتش پرت کنید یا یک دیگ برداشته و دشمنان را در آن طبخ کنید.

قابلیت های بازی به حدی جذاب است که حتی با دیدن تریلر، خلاقیت سازندگان را تحسین خواهید کرد. اگر هم می خواهید از قابلیت یارتان استفاده کنید، کافی است او را بخورید!

موضوع زمانی حاد می شود که می توان عناصر طبیعی را به عنوان چاشنی  به اسلحه یا قابلیت خود اضافه کرد. عنصر یخ را به شمشیر خود اضافه، مشت هایتان را با قدرت باد تقویت، یا شمشیرتان را برقی کنید. دست شما به شدت در این زمینه باز است.

از قابلیت ها و عناصر برای حل معماها و پیدا کردن مکان های مخفی نیز استفاده می شود. بازیکن باید فکر کند که با چه چیزی میتواند مانع را از جلوی خود بردارد و کدام یک از قابلیت ها و عناصر را با یکدیگر ترکیب کند.

بازی المان های اکشن و فایتینگ دارد

با اینکه Kirby Star Allies یک بازی پلتفرمر است اما المان های اکشن زیادی دارد. در صورت نیاز می توانید همانند خیلی از بازی های اکشن جاخالی دهید (حتی در هوا) یا ضربات دشمنانتان را دفع کنید (بلاک).

حتی بعضی از قابلیت ها به شما امکان می دهد روی دشمنان کمبو بزنید که واقعاً جذابیت چنین عنوانی را چند برابر می کند. اگر با سری بازی های Super Smash Bros نینتندو آشنایی دارید، کربی هم همان حس را بهتان خواهد داد.

تنها مشکل این است که آیا بستر مناسبی برای پیاده سازی این همه المان وجود دارد؟ این همه شخصیت، قابلیت و المان های حرکتی با وجود جذابیت بسیار بالا نیاز به مراحلی دارد که ازشان استفاده شود. باید منتظر ماند و دید که سازندگان از پتانسیل بازی چه استفاده ای خواهند کرد.

باس فایت های چالش برانگیز؛ فرصتی برای تزریق آدرنالین بالا

فرض کنید تمام ویژگی های گفته شده از بازی، مقابل یک باس فایت چالش برانگیز مورد استفاده بگیرد. در کربی باس فایت ها جزو جدانشدنی گیم پلی به حساب می آیند.

شاید به اندازه بازی معروف کاپ هد، دمار از روزگارتان در نیاورد اما چیزی که در تریلرها دیده شده، برای ضربه نخوردن از آن ها باید زیاد بالا پایین بپرید.

در یکی از تریلرهای بازی کینگ دیدیدی توسط موجودی تسخیر شده بود و به عنوان یک باس فایت با کربی می جنگید. ضرباهنگ مبارزه فراتر از یک بازی پلتفرمر ظاهر شد؛ هرج و مرج بسیاری که در بازی وجود داشت نوید تجربه ای به یاد ماندنی می داد.

طراحی هنری بازی در سطح قابل قبولی است ما گرافیک تکنیکی آن؟

افرادی که نسخه دموی کربی را بازی کردند می گویند بازی با رزولوشن 900p و فریم ریت 30 اجرا می شود. با توجه به درخشش ماریو ادیسی به عنوان اثری که با توجه به کیفیت بالا و سخت افزار سوییچ فریم ریت 60 را ارائه داده بود، باید گفت سازندگان کربی می توانستند عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

مثل همیشه دنیای کربی رنگارنگ و زیبا است؛ حداقل چیزی که از کربی انتظار می رود. چیزی که بیشتر از همه جذابیت بازی را افزایش می دهد طراحی هنری شخصیت های بازی است؛ تنوعی که در نوع و انیمیشن های آنها وجود دارد موضوعی است که هم محیط بازی را متنوع تر کرده و هم گیم پلی بازی را بهتر می کند.

مینی گیم هایی برای تنوع بخشیدن به مراحل اصلی

اگر دوست داشته باشید می توانید با دوستانتان وارد بخش مینی گیم ها شوید و طور دیگری از بازی لذت ببرید. از ویژگی های حرکتی بازی استفاده و چهارنفری بیس بال بازی کنید یا همانند بازی تلگرام معروف، به تکه تکه کردن درخت بی نهایت بپردازید و رکورد دوستانتان را بشکنید.

واضح است که Kirby Star Allies می تواند تبدیل به یکی از بهترین عناوین کنسول نینتندو سوییچ شود. پتانسیل بازی بسیار بالا است و همه چیز روی کاغذ خوب به نظر می آید. متاسفانه استودیو HAL Lab در حد بهترین های صنعت به حساب نمی آید که انتظار داشت هرچیزی که می سازند عالی از آب در بیاید. باید دید انحصاری دوست داشتنی این کنسول هیبریدی می تواند انتظار طرفداران را برآورده کرده و ایده های ناب بازی را به خوبی پیاده سازی کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    این بازی عالیه
    من نسخه wii و 3ds رو بازی کردم

مطالب پیشنهادی