ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضرغامی: برخی اعضای شورایعالی فضای مجازی توانایی ساخت یک ایمیل را ندارند

سید عزت الله ضرغامی‏،رییس سابق سازمان صدا و سیما و عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی فعلی در پست اینستاگرامی خود درباره دانش و اطلاعات اعضای این شورا نوشته و توضیح داده که او‏ و وزیر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۰

سید عزت الله ضرغامی‏،رییس سابق سازمان صدا و سیما و عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی فعلی در پست اینستاگرامی خود درباره دانش و اطلاعات اعضای این شورا نوشته و توضیح داده که او‏ و وزیر ارتباطات کشورمان «محمدجواد آذری جهرمی» معتقد هستند تعدادی از اعضای شورای فضای مجازی کشور توان ساخت یک ایمیل را ندارند.

ضرغامی در پست اینستاگرامی خود ادعایش را واکاوی کرده و آن را چنین توضیح داده است:

«در حاشیه جلسه دوشنبه شب شورایعالی فضای مجازی با وزیر جوان و پرتلاش وزارت ارتباطات گفتگو می‌کردم. من هم مثل او قبول داشتم که خیلی از اعضا نمی‌توانند برای خودشان یک ایمیل بسازند. مثل بزرگترهای جلسه!! معتقدم ساختار وزارت ارتباطات اصلاً آمادگی مدیریت فضای مجازی که یک حکمرانی به معنی واقعی کلمه است را ندارد. یکی از مهمترین مشکلاتش را با من مطرح کرد. احساس کردم این مشکل ظرفیت طرح بحث در پی‌نوشت را دارد.»

اعضای شورای عالی فضای مجازی

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که به گفته برخی کارشناسان، بیشتر افراد این شورا از تخصص لازم برخوردار هستند و این موضوع چندان صحیح نیست. «عباس منصورنژاد» پژوهشگر فضای مجازی صحبت‌های مطرح شده در پست اینستاگرامی ضرغامی را یک گزاره نه‌چندان صحیح معرفی می‌کند و در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که افراد حاضر در این شورا، لزوما نباید به مسائل فنی تسلط کامل داشته باشند چرا که نقش حقوقی‌شان و منصبشان در این شورا، گاه تعریف دیگری دارد:

«بیشتر افراد حاضر در این شورا سواد و اطلاعات بالایی در مورد فضای مجازی دارند و شاید متخصص فنی نباشند اما دانش کافی را برای اظهار نظر درباره فضای مجازی دارا هستند. از آنسو باید بدانیم که در حوزه ICT دو بخش اجرایی و سیاست‌گذاری داریم که در بخش اول در حال حاضر جوانان می‌تازند و فقدان آنها در بخش دوم حس می‌شود. با دولت جدید و روی کار آمدن محمدجواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات، جوانگرایی در این وزارتخانه بیش از پیش شده و می‌توان به جرات گفت که بدنه وزارتخانه ارتباطات در مسائل ICT از دیگران جلوتر هستند.»

او نقطه ضعف مدیریت در این عرصه را نبود جوانان در بخش سیاست‌گذاری فضای مجازی عنوان می‌کند و با اشاره به زمان جنگ و مدیریت خوب و موثر جوانان در آن زمان، جوانگرایی در عرصه مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها را نقطه‌ای نسبتا فراموش‌شده در اوضاع فعلی بخش‌های مختلف دولت می‌داند:

«بهتر است به جوانان فرصت داده شود تا بتوانند در این بخش از کار هم خودی نشان دهند و کشور از پتانسیل بالا و جسارت آنها در مدیریت بهره‌مند شود. بحث فضای مجازی موضوع جدیدیست که چند سال است مطرح شده و حتی وزارت ارتباطات که زمامدار اصلی این موضوع است، تا چندسال پیش اصل و پایه کارش را در حیطه مخابرات انجام می‌داد. تکنولوژی حوزه‌ایست که تغییرات در آن به‌سرعت صورت می‌گیرد و تسلط کامل روی آن بیشتر از پس جوانان بر می‌آید.»

اعضای شورایعالی فضای مجازی بر اساس صفحه ویکیپدیا

منصورنژاد شورایعالی فضای مجازی را تنها تصمیم‌گیرنده این امور در کشور نمی‌داند و بسیاری از سازمان‌های دیگر که جوانان می‌توانند در آنها تاثیرگذار باشند را نقطه عطفی برای استفاده از این نیروهای تازه‌نفس در کشور می‌داند.

گفتنیست شورای فضای مجازی در سال 1390 تاسیس شده و اعضای آن را افراد رده‌بالای دولتی و وزرا و البته برخی افراد حقیقی مانند عزت‌الله ضرغامی و محمد سرافراز (که او هم سابقه ریاست سازمان صدا و سیما را در کارنامه فعالیت خود دارد) تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    یه مساله که هیچکی بهش توجه نمیکنه فیلتر کردن یوتیوبه که هیچ مورد +18 توش پیدا نمیشه
    اینا فیلترش نکردن که ویدیوهای اونور آب رو ملت نبینن فیلتر کردن که فعالیت توش نباشه که اخبار ایران توش پخش نشه دنیا نفهمه ایران چخبره
    فکر کنین خیلی از خبرهای این روزا قرار بود برن توی یوتیوب و امار دیدنش بالا میرفت.....

    • M
      M | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

      الان با سرمایه‌گذاری آقایان در سایت آپارات یوتیوب عمرا از فیلتر در نمیاد.

    • yosof
      yosof | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

      فکرکنم 20 کشور فیلترش کردن. نمیتونم باز کنم علتش رو. اما خییییلی وضعش خرابه. از هرنظر که بخوای.باتحقیق بهت میگم.

  • ykh
    ykh | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    جناب ضرغامی ده سال رئیس صدا و سیما بودی چه گلی به سر صداوسیما زدی جز اینکه به جائیش رسوندی که امروز نه مخاطب داره نه دیگه هیچ کس بهش اعتماد نمی کنه! بعد هم میای اظهار فضل می کنی!تازگیا هم که احتمالا برا انتخابات بعدی داری مثلا ژست اپوزوسیون می گیری که رای جمع کنی!خر خودتی برادر من!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی