ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنون سرعت؛ مدیر عامل بوگاتی و ثبت سرعت 400 کیلومتر در ساعت با شیرون

بسیاری Stephan Winkelmann را به عنوان مدیر اسبق لامبورگینی می شناسند، عنوانی که سپس به مدیریت آئودی تغییر کرد و البته چندان دوام نداشت. تنها مدت کوتاهی پس از انتقال Winkelmann به بخش آئودی، وی ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

بسیاری Stephan Winkelmann را به عنوان مدیر اسبق لامبورگینی می شناسند، عنوانی که سپس به مدیریت آئودی تغییر کرد و البته چندان دوام نداشت. تنها مدت کوتاهی پس از انتقال Winkelmann به بخش آئودی، وی در آذر امسال توسط گروه خودروسازی فولکس واگن به سمت مدیریت کمپانی بوگاتی منصوب شد.

گویا یکی از اولین اقدامات وی پس از انتصاب به شغل جدیدش، نشستن پشت فرمان یک دستگاه بوگاتی شیرون و به خدمت گرفتن 1500 اسب بخار این هایپرکار بود، به این ترتیب Winkelmann توانست لذت دستیابی به سرعت 400 کیلومتر در ساعت را تجربه کند.

این مسئله اما می تواند تلاش بوگاتی در راستای دستیابی به پتانسیل های واقعی شیرون را به ما نشان دهد. همانطور که در تصویر فوق می بینید سرعت سنج شیرون تا 500 کیلومتر در ساعت عددگذاری شده؛ در حالیکه بوگاتی ادعا می کند هیچ کدام از تایر های فعلی توان تحمل فشار بسیار زیاد ایجاد شده در سرعت 480 کیلومتر در ساعت به بالا را ندارند.

با این حال گفته می شود کمپانی میشلن در حال تحقیق روی نوع جدیدی از تایرهاست که برازنده هیبت دردانه فولکس واگن باشد. با اینکه بوگاتی توانایی تحمل سرعت 450 کیلومتر در ساعت توسط این تایر را رد نکرده اما جزئیات بیشتری در مورد این تایر در دسترس نیست.

فشار روی بوگاتی تنها به اعداد و ارقام پشت فرمان منتهی نمی شوند چرا که رقبای این برند چندان کم تعداد نیستند. برای مثال در سال گذشته کمپانی سوئدی کونیگ زگ توانست به 5 رکورد جهانی دست یابد.

خودروی Agera RS آن ها توانست به سرعت 447 کیلومتر در ساعت پیدا کند. جالب تر این است که حداکثر سرعت RS در حدود 457 کیلومتر در ساعت است.

امسال نیز نوبت به هنسی ونوم F5 خواهد رسید تا بخت خود را در رقابت با بوگاتی و کونیگ زگ بیازماید. باید خاطر نشان کنیم تعدادی از هایپرکار هایی که وعده عملکردی در سطح شیرون را داده اند هنوز به بازار عرضه نشده اند؛ بنابراین گمان می رود بوگاتی و شیرون سالی پرکار را در پیش داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    اون بالای مملکت ببینند که هنوز دارند پراید پارس ... تولید میکنند جمعش نمیکنند اشغال ساختت تو کشور اون وقت همش حرف بومی سازی یا بهتر اشغال بومی را میزند. پراید 100 تا میره میخواد بپاشه از هم اینا ماشین میسازنند 400 کیلومتر بره

مطالب پیشنهادی