ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه افزونه مرورگر برای حذف تبلیغات از وبسایت ها

اگرچه بخشی از بقای سایت ها به نمایش تبلیغات وابسته است ولی گاهی اوقات تبلیغ های آزاردهنده تاثیر منفی روی تجربه وب گردی کاربر می گذارند. در اینجا افزونه ها می توانند به کمک کاربر بیایند، ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

اگرچه بخشی از بقای سایت ها به نمایش تبلیغات وابسته است ولی گاهی اوقات تبلیغ های آزاردهنده تاثیر منفی روی تجربه وب گردی کاربر می گذارند. در اینجا افزونه ها می توانند به کمک کاربر بیایند، کافیست آن ها را روی مرورگرتان نصب کنید تا دیگر این مشکل را نبینید.

برای تمام مرورگرهای اینترنت، افزونه های مسدود کننده تبلیغات زیادی وجود دارد و در مطلب پیش رو به سه تا از محبوب ترین ها پرداخته ایم. اما پیش از معرفی دو نکته مهم را به خاطر بسپارید، یکی اینکه دو افزونه حذف تبلیغات را با هم روی یک مرورگر نداشته باشید.

چون می تواند روی عملکرد سیستم تاثیر منفی بگذارد. همچنین مسدودسازی تبلیغات به ضرر وب سایت ها تمام می شود و اگر می خواهید از سایتی پشتیبانی کنید، بنابراین نصب این نوع افزونه ها معمولا پیشنهاد نخواهد شد. پیش از این مقدمه را طولانی نکنیم؛ با سه افزونه مرورگر برای حذف تبلیغات از وبسایت ها آشنا شوید.

مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس: افزونه uBlock Origin

uBlock Origin

عمدتا زمانی که نام افزونه مسدودسازی تبلیغات در مروگر به میان می آید، ذهن خیلی ها به سمت «ادبلاک» (Adblock) یا «ادبلاک پلاس» (Adblock Plus) می رود. عجیب هم نیست، ادبلاک بیش از 200 میلیون نصب کننده دارد و نزدیک به 13 میلیون نفر از کاربران مرورگر موزیلا نیز از ادبلاک پلاس استفاده می کنند.

یوبلاک اوریجین برای مرورگرهای اج، اپرا و سافاری نیز در دسترس است

اما اگر می خواهید فشار کمتری به سیستم وارد کنید، «یوبلاک اوریجین» (uBlock Origin) به خاطر مصرف کمتر CPU و RAM گزینه بهتری روی هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس به شمار می رود. جدا از اینکه به صورت دلخواه می توانید فیلترهای جدیدی روی افزونه گذاشته و تبلیغاتی که بعد از نصب افزونه هنوز نمایش داده می شوند را مسدود کنید.

برای تبلیغات فارسی زبان این ویژگی کاربرد زیادی دارد. چون افزونه ها معمولا به صورت پیش فرض تبلیغ های فارسی زبان پشتیبانی نمی کنند و باید خودتان یک فیلتر بیافزایید. برای این کار روی آیکون یوبلاک اوریجین در صفحه مرورگر کلیک کرده و سپس به بخش تنظیمات افزونه بروید.

در صفحه باز شده تب 3rd-party filters را انتخاب نمایید. در قسمت پایین بخشی وجود دارد که در آن می توانید فیلترهای دلخواه را به لیست اضافه کنید. سپس جمله زیر را نوشته و در نهایت Apply changes را بزنید:

http://mynext.pro/BLF.txt

  • آموزش نصب افزونه در فایرفاکس

افزونه های فایرفاکس

برای نصب یوبلاک اوریجین در فایرفاکس، روی منوی سمت راست بالا (به شکل سه خط) کلیک کرده و سپس گزینه Add-ons را بزنید. البته با گرفتن دکمه های کیبورد Ctrl+Shift+A نیز به این بخش خواهید رفت. حالا در صفحه باز شده به قسمت Extention بروید. اکنون کافیست کلمه uBlock Origin را جستجو کرده و بعد از پیدا کردن افزونه، با انتخاب Install آن را نصب کنید.

  • آموزش نصب افزونه در کروم

نصب یوبلاک اوریجین در کروم همانند فایرفاکس ساده است. دوباره منوی سمت راست را باز کنید، در منوی کشویی باز شده نشانه گر موس را روی More tools ببرید و در نهایت Extensions را انتخاب نمایید. در صفحه ای که باز می شود، Get more extension یا Browse the Chrome Web Store را بزنید تا وارد فروشگاه وب کروم شوید. به عنوان قدم نهایی، عبارت uBlock Origin را جستجو کرده و آن را نصب کنید.

مرورگر مایکروسافت اِج: افزونه Ghostery

Ghostery

اگرچه مرورگر مایکروسافت از لحاظ تعداد افزونه حرفی برای گفتن ندارد ولی برای مسدود کردن تبلیغات همچنان می توان افزونه های مناسبی را پیدا کرد. نکته مثبت «گاستری» (Ghostery) نسبت به دیگر افزونه های حذف تبلیغات، به توقف ردیابی کاربر از سوی سایت ها بر می گردد.

در واقع خیلی از سایت ها دارای سیستم «ردیابی وب سایت» (Website Tracking) هستند و ادمین ها به کمک آن، رفتار کاربر، زمانی که به سایت شان سر زده اند، را میبینند. این سیستم اگرچه در بهتر شدن سایت ها کمک زیادی می کند ولی می تواند سرعت کامیپوتر را کاهش دهد.

گاستری این سیستم ردیابی را قطع می کند و با توجه به گفته سازندگان این افزونه، به همین خاطر سرعت کامپیوتر تا حد زیادی بیشتر می شود. در کنار این مسئله گاستری تبلیغات آزار دهنده را نیز حذف می کند؛ با یک تیر می توانید دو نشان را می زنید. از افزونه گاستری می توانید روی بقیه مرورگرهای محبوب هم استفاده کنید.

  • آموزش نصب افزونه در اج

روی آیکون سمت راست بالای مرورگر (به شکل سه نقطه) کلیک کرده و در منوی باز شده Extensions را بزنید. اگر افزونه ای قبلا نصب کرده باشید، در اینجا نمایش داده می شود. برای نصب افزونه های جدیدتر نیز عبارت آبی رنگ Get extensions from the store را انتخاب کنید تا به فروشگاه ویندوز و بخش افزونه های اج بروید. حالا کافیست نام Ghostery یا هر افزونه دیگری که می خواهید را بنویسید.

مرورگرهای اپرا و سافاری: افزونه Adblock Plus

ادبلاک پلاس

پیرامون اد بلاک و ادبلاک پلاس بالاتر صحبت کردیم. ادبلاک پلاس در واقع نسخه جدیدتر ادبلاک به حساب می آید که با بهبودهایی توانست با استقبال خوبی، به خصوص روی موزیلا فایرفاکس، مواجه شود. جدا از مزیت های گوناگون این افزونه، اد بلاک پلاس یک معامله دو سر سود برای کاربران فضای مجازی و مدیران وب سایت ها به حساب می آید.

نسبت به ادبلاک پلاس، یوبلاک اوریجین آزادی عمل بیشتری به کاربر می دهد

همانند اد بلاک، اد بلاک پلاس دارای بخشی با نام لیست سفید است که به واسطه آن، تبلیغات ساده و آن هایی که کاربر اذیت نمی کنند باز به نمایش در می آیند. بنابراین اینگونه از سایت ها هم حمایت می شود. خود کاربر نیز می تواند برای پشتیبانی از وب سایت مورد علاقه اش، نام سایتی که خواست را به لیست اضافه کند تا تبلیغاتش به نمایش در بیاید.

  • نصب افزونه در اپرا

حذف تبلیغات

مراحل نصب افزونه در اپرا مشابه بقیه مرورگرها است. در منوی برنامه به قسمت Extensions > Get Extensions بروید و سپس با نوشتن Adblock Plus، افزونه را پیدا کرده و نصب کنید.

  • نصب افزونه در سافاری

اگر مک دارید، از منوی سافاری Safari Extensions را انتخاب کنید تا به بخش Gallery بروید. حالا می توانید افزونه های قدیمی را مشاهده کرده و یا با جستجوی افزونه های جدیدتر، آن هایی که می خواهید را نصب نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ed salvatore
    ed salvatore | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    خدا خیرت بده خیلی وقته دنبالشم

مطالب پیشنهادی