ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارایی آیفون قدیمی با تعویض باتری چقدر تغییر می کند [تماشا کنید]

کاربران آیفون در سال های اخیر بارها از کند شدن آیفون قدیمی خود شکایت داشته اند؛ آیفون هایی که پس از چند سال استفاده دیگر سرعت اولیه خود را نداشتند. بالاخره پس از بررسی ها ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

کاربران آیفون در سال های اخیر بارها از کند شدن آیفون قدیمی خود شکایت داشته اند؛ آیفون هایی که پس از چند سال استفاده دیگر سرعت اولیه خود را نداشتند. بالاخره پس از بررسی ها مشخص شد که اپل عمداً برای حفظ میزان باتری آیفون های قدیمی، سرعت کلاک پردازنده را پایین می آورد و این موضوع سبب کاهش سرعت موبایل می شود. در نهایت اپل به این دلیل از کاربران عذرخواهی کرد.

همچنین اعلام شده بود کاربرانی که از این تصمیم اپل متضرر شده اند می توانند با تعویض باتری موبایل خود مجدداً سرعت بالای اولیه را روی آن تجربه کنند. اخیراً ویدیوی توسط یکی از کاربران آیفون 6 اس منتشر شده که مقایسه ای بین سرعت آن قبل از تعویض باتری مستهلک و پس از آن انجام داده است.

به این منظور برنامه های مختلی از جمله بازی ها و مرورگر روی این دو نمونه اجرا و زمان اجرای این وظایف با یکدیگر مقایسه شده. در نهایت بنچمارک گیکبنچ اجرا شده تا تفاوت ها آشکار شود.

همان طور که در ویدیو مشاهده نمودید، آیفون دارای باتری قدیمی (سمت چپ) وظایف را در زمان 5 دقیقه و 45 ثانیه انجام داده، در حالی که همین وظایف در موبایل دارای باتری نو (سمت راست) 4 دقیقه و 33 ثانیه زمان برده است.

علاوه بر این در بنچمارک تک هسته ای و چند هسته ای گیکبنچ، آیفون دارای باتری قدیمی امتیازی 1437 و 2458 را به دست آورده، در حالی که برای آیفون دارای باتری جدید امتیازهای تک هسته ای و چند هسته ای 2520 و 4412 حاصل شده است.

یادآوری می کنیم که اولین بار در iOS 10.2.1 در سال 2016 اپل قابلیتی را ارائه کرد که به صورت خودکار سرعت موبایل های دارای باتری قدیمی را کاهش می داد تا از خاموش شدن ناگهانی آنها جلوگیری شود. البته در نهایت در نسخه بتای iOS 11.3 قابلیتی برای غیرفعال کردن کاهش سرعت آیفون های دارای باتری قدیمی ارائه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی