ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های پرچمدار سال 2018 از پنل پشتی شیشه ای بهره خواهند برد

شیشه به اصلی ترین انتخاب برای پنل پشتی موبایل های پرچمدار اخیر بدل شده و چه از این مسئله خشنود باشید یا ناراحت، قرار است در سال جاری میلادی اکثر موبایل های پرچمدار با پنل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

شیشه به اصلی ترین انتخاب برای پنل پشتی موبایل های پرچمدار اخیر بدل شده و چه از این مسئله خشنود باشید یا ناراحت، قرار است در سال جاری میلادی اکثر موبایل های پرچمدار با پنل پشتی شیشه ای عرضه شوند.

از بین این تلفن ها می توان به نوکیا 8 سیروکو، گلکسی اس 9 سامسونگ، اکسپریا XZ2 سونی، ذنفون 5 ایسوس، ال جی V30، هواوی میت 10 و میت 10 پرو، اشاره کرد که با پنل های پشتی شیشه ای معرفی شده اند.

علاوه بر این موارد ال جی G7 که کمی قبل تر در رویداد کنگره جهانی موبایل سال جاری، تصاویری از آن منتشر شده بود از پنل شیشه ای پشتی بهره می بُرد. از سوی دیگر تلفن های هوشمندی که قرار است در آینده توسط هواوی و وان پلاس ارائه شوند، به احتمال زیاد از پنل پشتی شیشه ای بهره مند خواهند بود.

گمان می رود HTC نیز که از سال 2017 به استفاده از این پنل ها برای بخش پشتی موبایل هایش روی آورده بود، این روند را در پرچمداران آتی خود ادامه دهد. البته در این بین بلک بری استثنا است و به نظر می رسد قصد ندارد از شیشه برای پنل های موبایل های خود استفاده کند.

در نهایت باید گفت که دوران موبایل های با پنل پشتی از جنس آلومینیوم به سر رسیده. البته شیشه واقعاً ظاهر زیبایی به موبایل ها داده و تلفن های هوشمند بهره مند از این پنل ظاهر اعلاتری دارند. این ماده موجب می شود که بر خلاف پنل های آلومینیومی امکان تعبیه شارژ بی سیم نیز در موبایل ها فراهم شود. همچنین سازندگان می توانند بدون اینکه نیاز به تعبیه آنتن های وایفای، سیگنال موبایل و بلوتوث در فریم های آلومینیومی باشد، این تجهیزات را در پشت شیشه قرار دهند.

iPhone X

ولی شیشه در عین حال مشکلات خاص خود را نیز دارد. این ماده شکننده تر است و کمپانی ها مبالغ بالایی را برای تعویض آنها طلب می کنند. به عنوان نمونه در صورتی که کاربر طرح AppleCare+ را خریداری نکرده باشد، مجبور به پرداخت هزینه ای 549 دلاری برای تعویض پنل پشتی آیفون 10 (در مقابل هزینه 279 دلاری پنل جلویی) و 349 و 399 دلاری برای آیفون های 8 و 8 پلاس می شود. به این ترتیب هزینه تعویض پنل پشتی از تعویض پنل شیشه ای جلوی این موبایل ها نیز بالاتر است.

به نظر می رسد، اگر در سال 2018 قصد خرید موبایل پرچمدار جدیدی را دارید، دو انتخاب بیشتر ندارید: شیشه یا شیشه! پس شاید بهتر باشد برای موبایل های جدید خود کاور محافظ تهیه کنید که از هزینه های بالای تعویض احتمالی پنل پشتی رها شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sina zakeri
    sina zakeri | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    پرچمدار فقط وی 30 پلاس ال جی که تونسته تو بسیاری معیارهای اصلی از همه پرچمدارها جلوتر ارزیابی بشه و با توجه به کیفیت بی نظیر دوربین و سخت افزارش به نظرم بهترین انتخابه

  • Morteza
    Morteza | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    واقعا راحی مسخره ایه که همه گیر هم شده . شیشه ی پشت هیچ مزیتی نداره . یه شارژر بی سیمه که اونم خودش خیلی چیز جالبی نیست چون باعث میشه موقع شارژ نشه از گوشی استفاده کرد و مثلا من هر بار گوشی م رو یه جای خونه یا محل کارم میزنم شارژ ، نمیتونم همه جا شارژر بی سیم وصل کنم که و عملا با سیمی که خودش داره فرقی با شارژر با سیم نداره

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    آرام باش و به بخند به انسان های احمق و به اصطلاح زرنگ

  • ErfanM
    ErfanM | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    نزدیک ۶۰۰ دلار بدم برای شیشه پشت گوشی؟؟؟؟
    من باشم میرم گوشی ای که بدون شیشه پشتش ۴۰۰ دلار میارزه رو پرت میکنم تو سر تیم کوک!!!
    خاک بر سرشون با اون طراحی قطعات داخلی گوشی.....

مطالب پیشنهادی