ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Lexus-UX-2019
خودرو

کراس اوور لکسس UX در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد

سال 2016 و در نمایشگاه خودروی پاریس بود که کمپانی لکسس با رونمایی از یک کراس اوور مفهومی با نام UX سر و صدای زیادی به پا کرد. یکی از دلایل اصلی هیاهوهای ایجاد شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

سال 2016 و در نمایشگاه خودروی پاریس بود که کمپانی لکسس با رونمایی از یک کراس اوور مفهومی با نام UX سر و صدای زیادی به پا کرد. یکی از دلایل اصلی هیاهوهای ایجاد شده پیرامون این خودرو، به طراحی رادیکال و ظاهر فوق العاده خاص آن باز می گشت.

بعد از نمایش UX، بازخوردهای دریافتی توسط لکسس آنقدر مثبت بود که این کمپانی تصمیم گرفت نسخه تولیدی کانسپت مذکور را ارایه کند. حال با گذشت نزدیک به دو سال از آن تاریخ و همانطور که از پیش وعده داده شده بود، نمایشگاه خودروی ژنو میزبان نسخه نهایی این کراس اوور کامپکت لوکس است.

Lexus-UX-2019

اگر چه به لحاظ ظاهری نسخه تولیدی UX آرام تر و سر به زیرتر شده، اما با این حال هنوز هم در برابر رقبای خود کاملا متمایز دیده می شود. همانند سایر محصولات لکسس، در نمای روبرو جلوپنجره دوکی شکل غول پیکر و خطوط تیز اجزایی مثل چراغ های اصلی و سپر، چشمان بیننده را به دام می اندازند.

Lexus-UX-2019

در قسمت عقب چراغ های اصلی باریک که از نسخه کانسپت به امانت گرفته شده اند، در عرض اتاق امتداد یافته و در همکاری با برآمدگی هرمی شکل، یک نمای فوق العاده متفاوت و جذاب خلق کرده اند. این چراغ ها از 120 جزء LED تشکیل شده اند.

Lexus-UX-2019

ستون C ضخیم، شکل خاص گلگیرها، خطوط تیز موجود بر روی درها و گلگیرها و همچنین رینگ های اختصاصی 17 و 18 اینچی زیبا برخی از ویژگی های شاخص UX در نمای جانبی هستند. این رینگ ها به منظور مقاومت کمتر در برابر هوا، آزمایش های مختلفی را در تونل باد پشت سر گذاشته اند.

Lexus-UX-2019

در داخل کابین با یک طراحی ملایم تر و جا افتاده تر نسبت به نمای ظاهری روبرو هستیم. البته با وجود این کابین UX نیز همانند ظاهر آن، در بین رقبا شاخص و متمایز است.

Lexus-UX-2019

به گفته لکسس، در طراحی کابین این کراس اوور لوکس از آداب و رسوم ژاپن الهام گرفته شده و برای روکش های چرمی موجود از روش دوخت ساشیکو استفاده شده است؛ این روش در تولید لباس های رزمی مخصوص رشته های جودو و کِندو کاربرد دارد.

Lexus-UX-2019

لکسس UX بر روی پلتفرم جدید GA-C ساخته می شود. به واسطه این پلتفرم پیشرفته، کراس اوور جدید ژاپنی ها در کلاس خود پایین ترین مرکز ثقل را داشته و با شعاع گردش 10.3 متر بی رقیب است. با توجه به این ویژگی ها می توان انتظار هندلینگی مثال زدنی از UX داشت.

Lexus-UX-2019

طبق اطلاعات موجود، نیروبخش مدل UX 200 یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی به قدرت 168 اسب بخار خواهد بود. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق جعبه دنده CVT جدید ساخت لکسس، به چرخ ها منتقل می شود.

Lexus-UX-2019

برای به حرکت درآوردن مدل UX 250h پیشرانه ای هیبریدی با قدرت 176 اسب بخار در نظر گرفته شده، این مدل به سیستم تمام چرخ متحرک مجهز بوده و هر چهار چرخ نیروی پیشرانه را دریافت می کنند.

Lexus-UX-2019

مدل تقویت شده یا همان F اسپرت از UX از ظاهری خشن تر و کابینی متفاوت تر برخوردار خواهد بود. سیستم تعلیق این نسخه برای دستیابی به هندلینگی بهتر، پیشرفته تر بوده و هنگام تغییر مسیر دارای پایداری بهتر و بالاتری خواهد بود. متاسفانه درباره مشخصات پیشرانه UX F Sport اطلاعاتی منتشر نشده است.

Lexus-UX-2019

آنطور که لکسس اعلام کرده، تولید کراس اوور UX از پاییز امسال کلید خورده و از ماه دسامبر در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. قیمت نهایی این خودرو متعاقبا با نزدیک شدن به زمان فروش اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • naamad
    naamad | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    بالاخره شد لکسس دیگه خدارشکر!!!???

  • pslove
    pslove | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    خوش بحال کسانی که میخرن و سوار میشن و لذت میبرن، فکر نکنم من و امثال من که درآمد ماهیانه کمتر از ۱،۵۰۰،۰۰ داریم حتی بتونیم نزدیک این ماشین ها بشیم...

  • سیدمحمدرضا ذوقی
    سیدمحمدرضا ذوقی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    خوش بحال کسانی که میخرن و سوار میشن و لذت میبرن، فکر نکنم من و امثال من که درآمد ماهیانه کمتر از ۱،۵۰۰،۰۰ داریم حتی بتونیم نزدیک این ماشین ها بشیم...

  • سیدمحمدرضا ذوقی
    سیدمحمدرضا ذوقی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    خوش بحال کسانی که میخرن و سوار میشن و لذت میبرن، فکر نکنم من و امثال من تا آخر عمر هم مثل این ماشین ها ببینیم...

  • yasinnn
    yasinnn | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    خشگله?

مطالب پیشنهادی