ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ارزش بیت کوین در 10 سال آتی چقدر خواهد بود؟

در حالی که ارزش بیت کوین در ماه های قبل به حدود 20 هزار دلار افزایش یافت، ولی اکنون با قیمتی در حدود 10 هزار و 490 دلار مبادله می شود. در بین این نوسنات ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

در حالی که ارزش بیت کوین در ماه های قبل به حدود 20 هزار دلار افزایش یافت، ولی اکنون با قیمتی در حدود 10 هزار و 490 دلار مبادله می شود. در بین این نوسنات این سوال مطرح می شود که در ده سال آینده ارزش این ارز دیجیتال چه مقدار خواهد بود، 100 دلار یا 100 هزار دلار؟

برای روشن شدن این موضوع «کِنِت روگوف» استاد دانشگاه هاروارد و اقتصاددان به بررسی پرداخته. او به رسانه خبری CNBC اعلام کرده که استفاده از بیت کوین به عنوان پول در تراکنش ها همچنان محدود خواهد ماند. به عقیده روگوف دلیل این موضوع به ماهیت بیت کوین بر می گردد. این ارز دیجیتالی می تواند برای پول شویی یا فرار از مالیات به کار رود و به همین دلیل رگولاتورهای قانون گذاری در سراسر دنیا در تلاش هستند تا مانع استفاده (گسترده) از آن شوند. تحلیلگر مذکور در ادامه گفته:

«من تصور می کنم در ده سال آتی ارزش بیت کوین نسبت به میزان فعلی به میزان بسیار کمی افزایش یابد.»

او ادعا کرده امکان اینکه ارزش بیت کوین به 100 دلار برسد بسیار بیش از این است که شاهد ارزش 100 هزار دلاری این پول دیجیتالی باشیم. البته ادعای او در بین انجمن های پول های دیجیتالی نیز مخالفانی دارد؛ افرادی که اعتقاد دارند ارزش بیت کوین در آینده به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

روگوف در مورد اینکه دولت ها تا چه میزان باید در مبادلات بیت کوین دخالت کنند معتقد است:

«این مسئله که دولت ها اجازه تراکنش های ناشناس کوچک را با استفاده از ارزهای مجازی دهند حقیقتاً مطلوب است ولی این موضوع که اجازه پرداخت های ناشناس در مقیاس بزرگ را بدهند، مسئله دیگری است که موجب می شود دریافت مالیات ها یا مقابله با فعالیت های مجرمانه به شدت مشکل شود»

در کنار تمام این موضوعات مسئله دیگری که مطرح می شود این است که آیا در ایران دولت باید در پی نظارت بر پول های دیجیتالی و نیز راه اندازی نمونه بومی خود باشد؟ چندی قبل پلیس فتا اعلام کرده بود که بیت کوین از بزرگترین مشکلات جرایم سایبری کشور است، ولی به نظر می رسد ورود بانک مرکزی به موضوع ارزهای دیجیتالی در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. حتی چند روز پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از عرضه و تدوین قوانینی برای معرفی اولین ارز دیجیتال در کشور داده بود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی