ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامانه همتا: از سیم‌کارت جدید برای رجیستری موبایل‌های قدیمی استفاده نکنید

سامانه همتا به‌عنوان مجری طرح رجیستری نکاتی را برای مشترکین تلفن همراه به‌تازگی منتشر ساخته که در آن تاکید شده است تا کاربرانی که قصد روشن کردن موبایل‌های خاموش خود و ثبت آنها در شبکه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

سامانه همتا به‌عنوان مجری طرح رجیستری نکاتی را برای مشترکین تلفن همراه به‌تازگی منتشر ساخته که در آن تاکید شده است تا کاربرانی که قصد روشن کردن موبایل‌های خاموش خود و ثبت آنها در شبکه را دارند، بهتر است از سیم‌کارت‌های قدیمی استفاده کنند چرا که ممکن است سیم‌کارت‌های نو هنوز در پایش ثبت نشده باشد و اشکالاتی را بعد از اجرا شدن فاز جدید رجیستری برای موبایل‌ مشترک به وجود آورد.

سامانه همتا در بیانیه جدید خود تاکید داشته که عواقب عدم رعایت این موارد بر عهده افراد خواهد بود و این سازمان مسئولیتی در قبال مشکلاتی که ممکن است در آینده برای مشترک پیش بیاید نخواهد داشت. این هشدار در حالی از سوی همتا مطرح می‌شود که تنها چند روز تا اجرایی شدن فاز جدید رجیستری باقی مانده و اطلاع‌رسانی از بستر کانال تلگرامی این سامانه چندان فراگیر نیست.

پیش از این بارها توصیه شده که صاحبان برندهای موبایلی که قرار است به زودی مشمول طرح رجیستری شوند، باید موبایل‌هایشان را در صورت خاموش بودن به مدت طولانی، دوباره در سامانه روشن کنند تا در طرح پایش قرار بگیرند و در سامانه شناسایی شوند. فعلا قرار است دو برند هواوی و نوکیا از شنبه 19 اسفند و دو برند سونی و تکنو از هفته بعد از آن در طرح رجیستری قرار بگیرند، لذا هر مدلی که از این موبایل‌ها در اختیار دارید (حتی مدل‌های قدیمی و ساده نوکیا) را بهتر است تا قبل از جمعه شب با یک سیم‌کارت روشن کنید.

سامانه همتا تاکید داشته که بهتر است این کار با سیم‌کارت قدیمی و شناخته شده در سیستم انجام پذیرد و موبایلتان را با سیم‌کارت‌های تازه‌خریداری شده روشن ننمایید. کارشناس سامانه‌ همتا علت این امر را به دیجیاتو چنین گفته است:

«چون طرح پایش شبکه شاید هنوز سیم‌کارت جدید را به دلایل مختلف شناسایی نکرده باشد و یا ثبت شدن آن در سیستم کمی طول بکشد، لذا بهتر است که موبایل‌ها با سیم‌کارت قدیمی که مدت‌ها از ثبت آن گذشته روشن شوند تا با مشکلات احتمالی از قبیل نشناختن دستگاه توسط سامانه روبرو نشوید.»

اگر خاطرتان باشد پیش‌تر تاکید شده بود تا بعد از قرار دادن سیم‌کارت در موبایل، حتما با آن کارکردی در حد تماسی بالاتر از یک دقیقه و یا فرستادن یک پیامک داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا دقیقا مشخص شود که موبایل مذکور در شبکه روشن شده و IMEI موبایل مورد نظر در سامانه مجریان این طرح ثبت شود.

سامانه همتا هشدار داده است که جهت اطمینان از ثبت شدن گوشی‌ها در سامانه، پس از گذشت چند ساعت از قراردادن سیمکارت درون گوشی، از طریق کد دستوری *7777# و یا اپلیکیشن همتا اصالت تلفن همراه را از طریق فرآیند استعلام اصالت نمایید.

پشتیبان این سامانه به دیجیاتو تاکید می‌کند که چون فاز جدید طرح رجیستری از ساعات آغازین بامداد 19 اسفند شروع خواهد شد، بهتر است که روشن کردن موبایل و برقراری تماس و یا ارسال یک پیامک تا قبل از ساعات پایانی جمعه شب صورت بگیرد چرا که ممکن است تاخیری در شناسایی موبایل مذکور حاصل شود که منجر به عدم شناسایی IMEI موبایل مشترک شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Majid Moghadam
    Majid Moghadam | ۲۹ تیر ۱۳۹۷

    والا وقتی یک گوشی اصالتش درسته چرا واسه مردم مشکل انتقال مالکیت درست میکنید شماره سریال گوشی رو وارد میکنم میگه قانونی

  • Majid Moghadam
    Majid Moghadam | ۲۹ تیر ۱۳۹۷

    سلام چرا فکر مردمو نمیکنید من الان گوشیم معلوم نیست به چه شماره ای ثبت شده باید چیکار کنم انتقال مالکیت بگیرم واقعا مردم به اندازه کافی گرفتار هستن دیگه شما بیشترش نکنید البته نظرات رو هم کسی اصلا نمیبینه چه برسه به ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی