ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس یکی از سنگین ترین محموله های فالکون 9 را به فضا فرستاد

اسپیس اکس به تازگی موفق شده در کمتر از دو هفته از زمان ارسال قبلی از کالیفرنیا، یک راکت فالکون 9 را این بار از فلوریدا با موفقیت ارسال کرده و محموله سنگین آن را در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

اسپیس اکس به تازگی موفق شده در کمتر از دو هفته از زمان ارسال قبلی از کالیفرنیا، یک راکت فالکون 9 را این بار از فلوریدا با موفقیت ارسال کرده و محموله سنگین آن را در فضا قرار دهد.

این بار ماهواره سنگین وزن اپراتور هیسپاست به نام «30W-6» با موفقیت به مدار انتقال ثابت زمین ارسال شده. البته به نظر می رسد این بار اسپیس اکس تلاشی برای فرود آورن راکت روی سکوی دریایی انجام نداده است.

علی رغم این که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این راکت باز هم قابل استفاده مجدد بوده، ولی محموله اخیر با وزن بیش 6 هزار و 92 کیلوگرمی یکی از سنگین ترین محموله های اسپیس اکس تا امروز به حساب می آید. علاوه بر این محموله به مدار بالایی زمین با ارتفاع 35 هزار 700 کیلومتر ارسال شده.

ارسال محموله به این سنگینی و به ارتفاع بالا، میزان سوخت بسیار زیادی را طلب می کند. به این ترتیب به نظر می رسد سوخت چندانی برای فرود آوردن سالم راکت روی سکوی شناور باقی نمانده است.

 

البته اسپیس اکس پیش از ارسال نیز اعلام کرده بود که به علت شرایط آب و هوایی نا مساعد اقیانوس اطلس، قصد ندارد راکت ارسال شده را سالم روی دریا فرود آورد.

ماهواره هیسپاست که در ارسال اخیر در فضا قرار گرفته پوشش شبکه های تلویزیونی را برای اروپا، شمال آفریقا و آمریکا فراهم خواهد کرد. بر اساس گفته متخصصان این اپراتور، 30W-6 برای مدت 15 سال در مدار باقی خواهد ماند و به کاربران خدمت رسانی خواهد کرد.

یادآوری می کنیم که چند روز قبل اسپیس اکس تلاش کرد برای نخستین بار و با استفاده از یک تور بزرگ که در بالای یک کشتی نصب شده بود قطعه ای از کلاهک محافظ راکت فالکون 9 را در هوا بگیرد تا به این ترتیب بتواند از این قطعه محافظ نوک راکت که 6 میلیون دلار ارزش دارد، مجدداً استفاده کند. البته در نهایت این تلاش ناکام ماند و قعطه مذکور در دریا سقوط کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    این راکت قبلا استفاده شده بوده یا نو بوده؟

مطالب پیشنهادی