ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید P
تکنولوژی

آیا اندروید P می تواند اسمارت فون ها را به ماوس و کیبورد بلوتوث تبدیل کند؟

مطابق گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده، به نظر می رسد اندروید P امکانی را برای کاربران فراهم می کند تا تلفن هوشمندشان را به ماوس و کیبورد بلوتوث تبدیل کنند. جمعی از توسعه دهندگان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۹

مطابق گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده، به نظر می رسد اندروید P امکانی را برای کاربران فراهم می کند تا تلفن هوشمندشان را به ماوس و کیبورد بلوتوث تبدیل کنند. جمعی از توسعه دهندگان با بررسی و موشکافی کدهای منبع اندروید، به شواهدی رسیده اند که پشتیبانی اندروید بعدی از Bluetooth HID را تأیید می کنند.

این بدان معناست که اندروید P می تواند تلفن هوشمندتان را به یک کیبورد QWERTY یا یک ماوس بلوتوث برای کنترل دیوایس های دیگر تبدیل نماید.

گفتنی است که شایعه پشتیبانی از این قابلیت در اندروید، شایعه چندان جدیدی نیست. این موضوع اولین بار توسط یکی از اعضای انجمن های گفتگوی CodeAurora کوالکام در سال ۲۰۱۴ مطرح شد، و پس از آن در دسامبر ۲۰۱۶ هم شاهد تکرار این موضوع بودیم.

اما از آن زمان تا کنون هنوز حضور این قابلیت در اندروید به طور رسمی تأیید نشده است. با این وجود، شواهد تازه به دست آمده حاکی از آنند که به احتمال بسیار زیاد شاهد پشتیبانی اندروید P از قابلیت مذکور باشیم.

API بلوتوث HID حالا دیگر یک API مخفی برای توسعه دهندگان نیست و همگی می توانند از آن برای اپلیکیشن های خود استفاده کرده تا قابلیت های مشابه ماوس و کیبورد را به موبایل های مبتنی بر اندروید P بیاورند.

بدون شک نخستین گجت هایی که این قابلیت را دریافت خواهند کرد، پیکسل های گوگل خواهند بود. اما این که در آینده چگونه از پتانسیل مذکور استفاده می شود موضوعی است که فعلا برای روشن شدن آن باید منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Aminpouyan
    Aminpouyan | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    من همین الانشم دارم با اندروید 6 به وسیله بلوتوث با موس کار میکنم. ?

  • آریا
    آریا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    کار جالبیه

مطالب پیشنهادی